Επισημάνσεις για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών

1. Υπενθυμίζεται ότι το Πρόγραμμα Σπουδών που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ι.Ε.Π., ο φάκελος υλικού και το διδακτικό βιβλίο αποτελούν τα πλαίσιο αναφοράς για τη διδασκαλία του μαθήματος. Τα περικειμενικά στοιχεία που εμπεριέχονται στο εκπαιδευτικό υλικό στηρίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στην ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων αναφοράς. Η βιβλιογραφία που παρατίθεται στο τέλος προσφέρεται για τον/την εκπαιδευτικό που θέλει να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες. Οι εισαγωγές και τα σχόλια που υπάρχουν στις εκδεδομένες μεταφράσεις, οι οποίες καταγράφονται στο τέλος του Φακέλου υλικού (σελ. 211-214), είναι βιβλιογραφικό υλικό για τον/την εκπαιδευτικό. Άλλωστε, για τις θεματικές ενότητες 2-5 υπάρχει το βιβλίο εκπαιδευτικού.

2. Οι μαθητές και οι μαθήτριες για την ερμηνευτική προσέγγιση των κειμένων αναφοράς απαιτείται να λαμβάνουν υπόψη τους: α) τις εισαγωγές από το διδακτικό βιβλίο, όπως ορίζονται στην εξεταστέα ύλη, β) τις εισαγωγές των θεματικών ενοτήτων από τον φάκελο υλικού και γ) τα σχόλια που υπάρχουν για κάθε κείμενο αναφοράς στον φάκελο υλικού και στο διδακτικό βιβλίο. Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις, που θέτουν οι διδάσκοντες/ουσες στις γραπτές εξετάσεις, καθώς και η βαθμολόγησή τους, πρέπει να στηρίζονται μόνο σε αυτό το «περικειμενικό» υλικό.

3. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να δίνει επιπλέον «περικειμενικό» υλικό, στο βαθμό που κρίνει ότι είναι απαραίτητο για την υποστήριξη των μαθητών και των μαθητριών στην κατανόηση των κειμένων, αλλά χωρίς αυτό να ανατρέπει τις διδακτικές προτεραιότητες του μαθήματος.

4. Κρίνεται σκόπιμο να αναγράφεται ένα ελαστικό όριο λέξεων στις ερμηνευτικές ερωτήσεις που τίθενται υπό το στοιχείο Β στις πανελλαδικές εξετάσεις.

5. Οι εισαγωγές μπορούν να διδαχθούν σε συνδυασμό με τη διδασκαλία των θεματικών ενοτήτων είτε στην αρχή της διδασκαλίας κάθε θεματικής ενότητας είτε και σε συνδυασμό με τη διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων κατά την κρίση του/της διδάσκοντος/ουσας.

Διαβάστε ακόμα:

ΙΕΠ: Ενδεικτικές ερωτήσεις για την αξιολόγηση του μαθήματος Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

ΙΕΠ: Υλικό παρουσιάσεων της Διημερίδας για τα μαθήματα Γ’ ΓΕΛ 2019-2020

Τρόπος εξέτασης, κλάδοι και χαρακτηρισμός των διδασκομένων μαθημάτων στο Λύκειο

Αναλυτική παρουσίαση των διδακτικών βιβλίων Γυμνασίου και Λυκείου για το 2019-2020

ΙΕΠ: Οι νέοι φάκελοι υλικού για τη Β’ και τη Γ’ Λυκείου

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook