
Ο Ελληνοϊταλικός Πόλεμος του 1940-41: Το Ιταλικό Τελεσίγραφο και η Ελληνική Αντίδραση
«Τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου 1940, ο Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα, Εμανουέλε Γκράτσι, παρέδωσε στον Ιωάννη Μεταξά τελεσίγραφο του Μουσολίνι. Με αυτό, ο Ντούτσε ζητούσε να επιτραπεί η ελεύθερη διέλευση ιταλικών στρατευμάτων, τα οποία θα κατελάμβαναν απροσδιόριστα...
«Σύνδρομο Asperger» άρθρο της Νατάσσας Γιάννακα
Σύνδρομο Asperger Το σύνδρομο του ‘μικρού σοφού’ Πώς γίνεται ένα παιδί να έχει ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά, στη μουσική, στις ξένες γλώσσες, στη μετεωρολογία,να έχει ξεχωριστές ικανότητες και ενδιαφέροντα, αλλά να δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του...
ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ-ΝΙΚΟΣ ΠΑΥΛΟΥ
ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ Η ΙΟΥΔΑΙΑ ΚΑΙ Η ΓΑΛΙΛΑΙΑ ΤΟΝ 1° ΑΙΩΝΑ μ.χ Νίκος Παύλου Θεολόγος – Καθηγητής Δ. Ε. Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατανόηση του έργου μιας σημαντικής ιστορικής προσωπικότητας είναι η καλή γνώση της εποχής του. Μόνο έτσι μπορεί...

Η Τραγωδία – Πρόδρομοι, καταγωγή, εξελικτικά στάδια
Η τραγωδία είναι δραματικό είδος ποιητικού λόγου που εμφανίστηκε στην Αρχαία Ελλάδα. Η Μούσα που την αντιπροσωπεύει είναι η Μελπομένη. Ο φιλόσοφος Αριστοτέλης στο έργο του Περί Ποιητικής, δίνει τον εξής ορισμό της τραγωδίας: «Ἔστιν οὖν τραγωδία μίμησις πράξεως...
ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ-ΦΟΒΙΕΣ
Το άγχος αποτελεί ένα γνώριμο και οικείο συναίσθημα για όλα τα παιδιά. Όλα βιώνουν άγχος, ανησυχία και φόβο σε ορισμένες καταστάσεις. Το άγχος αποτελεί ένα λειτουργικό συναίσθημα, το οποίο τα διευκολύνει να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις δύσκολές καταστάσεις θέτοντας τον οργανισμό τους σε κατάσταση ετοιμότητας. Το άγχος λοιπόν συμβάλλει στην αναπτυξιακή πορεία των παιδιών, που οδηγεί από την εξάρτηση στην αυτονομία…

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ Ποίημα: Λογοτεχνική σύνθεση σε στίχους με ρυθμό, προσεγμένη, με πρωτότυπη γλωσσική έκφραση και πρωτότυπους συνδυασμούς ήχων και σημασιών. Ποίηση: Η τέχνη της παραγωγής ποιημάτων. Ποιητής: Αυτός που γράφει ποιήματα. Παγκόσμια ημέρα της ποίησης...
ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ: ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΤΕΟΥ ΡΟΜΒΟΥ
ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ ΤΕΟΣ ΡΟΜΒΟΣ Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις, αναγνώσεις και πάμπολλες οικονομικές αναλύσεις για το πώς φτάσαμε ως εδώ, υπάρχουν όμως και κάποιες μελέτες που επικεντρώνονται στην ιστορική πορεία της χώρας και ενθυμούμενός...

«Bullying και σύνδρομο Asperger» της Νατάσσας Γιάννακα
BULLYING ΚΑΙ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER Γράφει η Νατάσσα Γιάννακα Η σχολική ζωή για ένα παιδί με σύνδρομο Asperger είναι συνήθως ανυπόφορη. Η αυλή του σχολείου δεν είναι δομημένη, είναι μια «ζούγκλα» όπως λέει η C.Gray. Έρευνες και μελέτες δείχνουν ότι ο εκφοβισμός στην...
«ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΑ…»: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΥΣΑ ΤΣΑΚΩΝΑ
«ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΑ…» ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΥΣΑ ΤΣΑΚΩΝΑ
Ας σκεφτούμε ετυμολογικά, διότι αν έχουμε ετυμολογική άνεση, θα έχουμε και ετοιμολογία!
Για να δούμε λοιπόν κάποιες λεξούλες και κάποιες προθεσούλες της υπέροχης ελληνικής γλώσσας :
« Η γραπτή γλώσσα και οι φόβοι του Σωκράτη»: Μαριάν Γούλφ. Παρουσίαση θέματος από τη Χρύσα Τσάκωνα
« Η γραπτή γλώσσα και οι φόβοι του Σωκράτη» από το βιβλίο της Μαριάν Γούλφ «Πώς ο εγκέφαλος έμαθε να διαβάζει».Επιλογή και παρουσίαση θέματος από τη Χρύσα Τσάκωνα.
Τι φοβόταν ο Σωκράτης και δεν ήθελε ν’ αφήσει γραπτό έργο.
1ον) την ανελαστικότητα της γραπτής λέξης.
Οι λέξεις είναι γόνιμοι, ζωντανοί οργανισμοί που με την κατάλληλη καθοδήγηση, μπορούν να οδηγήσουν στην αναζήτηση της αλήθειας και της αρετής.
Σε αντίθεση με τον “νεκρό λόγο” της γραπτής γλώσσας, οι προφορικές λέξεις αντιπροσωπεύουν δυναμικές οντότητες, γεμάτες νοήματα, ήχους, μελωδία, τόνο και ρυθμό, έτοιμες να αποκαλυφθούν μέσω της…