Νέα Ελληνικά Λυκείου / Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Μίρκα Καμά

Ένα φύλλο εργασίας για ένα διδακτικό δίωρο με αφορμή δύο κείμενα από τον Φάκελο Υλικού Γλώσσας  Γ΄Λυκείου

Κείμενο 1: Το αντίδοτο στο Brain Drain (σελ. 80)

Κείμενο 2: Brain Drain: Η Ελλάδα ξαναγίνεται κόσμος (σελ. 82)

ΣΤΟΧΟΙ: Εξοικείωση με την παράλληλη μελέτη δύο κειμένων / Εντοπισμός διαφορών / Ανάπτυξη ικανότητας πρότασης συγκεκριμένων λύσεων για

την αντιμετώπιση ενός φαινομένου

Άσκηση 1: Προτείνετε έναν πλαγιότιτλο για την δεύτερη και τρίτη παράγραφο του Κειμένου 1 και την πρώτη παράγραφο του Κειμένου 2

………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Άσκηση 2:  Χαρακτηρίστε τις προτάσεις ως Σ(ωστές) ή Λ(άθος) και αιτιολογήστε την απάντησή σας με παραπομπή στα αντίστοιχα σημεία των κειμένων

α) Στην πρώτη παράγραφο του Κειμένου 1 χρησιμοποιούνται μέσα επίκλησης στη λογική.

………………………………………………………………………………………..

β) Η τάση φυγής στο εξωτερικό δύναται να ανακοπεί αλλά και να μετατραπεί σε τάση επιστροφής (Κείμενο 1).

…………………………………………………………………………………………

γ) Στο κείμενο 2 η Ελλάδα παρουσιάζεται ως μία καχεκτική χώρα.

………………………………………………………………………………………..

δ) Η οικονομική πολιτική της Ελλάδας δε σχετίζεται με το Brain Drain  (Κείμενο 1)

…………………………………………………………………………………………

ε) Το Brain Drain απομονώνει την Ελλάδα από τον υπόλοιπο κόσμο (Κείμενο 2)

………………………………………………………………………………………….

 

 Άσκηση 3: Εντοπίστε μία διαφορά στο περιεχόμενο και μία διαφορά στο ύφος των δύο κειμένων

………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………….

 

Άσκηση 4: Η υπουργός Παιδείας κάνει ένα κάλεσμα μέσω twitter προς τους προέδρους των 15μελών συμβουλίων των Λυκείων προκειμένου αυτοί να στείλουν τις προτάσεις τους για την αντιμετώπιση του Brain Drain στην Ελλάδα. Ετοίμασε, ως πρόεδρος, το δικό σου τουίτ 100-150 λέξεων με τη μορφή οδηγιών (Γλώσσα των οδηγιών, σελ. 167 Φακέλου Υλικού Γλώσσας)

………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Μίρκα Καμά*

Κλασική Φιλόλογος στο 1ο ΓΕΛ Ευόσμου Θεσσαλονίκης/  Μεταπτυχιακός τίτλος στη Γλωσσοδιδακτική / Καθηγήτρια Μουσικής- πιάνου /  Eπιμόρφωση στη «Μουσικοκινητική αγωγή» στο Καποδιστριακό Αθηνών. – Προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α.Π.Θ. e-mail:mirka.kama[at]gmail.com

Διαβάστε ακόμα:

Νεοελληνική γλώσσα & Λογοτεχνία: Εκπαιδευτικό υλικό για εμπέδωση των αλλαγών στην εξέταση του μαθήματος

Νέα Ελληνικά Γ’ Λυκείου: 14 κριτήρια αξιολόγησης για τη συνεξέταση της Ν. Γλώσσας & Λογοτεχνίας

Χρήσιμο υλικό για τα Νέα Ελληνικά / Νεοελληνική γλώσσα & Λογοτεχνία Λυκείου (50+ προτάσεις)

Πώς εξετάζονται τα Αρχαία Ελληνικά και η Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Φιλολογικά μαθήματα Γ’ ΓΕΛ: Οι τελευταίες οδηγίες του ΥΠΑΙΘ για τη διδασκαλία και αξιολόγηση

Το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γ΄ ΓΕΛ

Πλήρες εκπαιδευτικό υλικό για τα Νέα Ελληνικά/Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία – Έκθεση Λυκείου

1. Νέα ελληνικά Α’ Λυκείου, 2. Νέα ελληνικά Β’ Λυκείου, 3. Νέα ελληνικά Γ’ Λυκείου, 4. Υποστηρικτικό υλικό, 5. Σχεδιαγράμματα, 6. Γραμματική-Συντακτικό

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook