Μαζική ήταν η συμμετοχή φοιτητών, μαθητών και εκπαιδευτικών στο σημερινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ογκώδεις συγκεντρώσεις με τη συμμετοχή χιλιάδων ατόμων, αλλά και με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, πραγματοποιήθηκαν το μεσημέρι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι πορείες, που έγιναν με τη διακριτική παρουσία της αστυνομίας, ήταν ειρηνικές, χωρίς επεισόδια, και ολοκληρώθηκαν αργά το μεσημέρι, λίγο πριν από τις 3.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, προκειμένου να διευκολυνθεί η συμμετοχή των εκπαιδευτικών, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ είχαν προκηρύξει για σήμερα 3ωρες στάσεις εργασίας: από τις 11:00 έως τις 14:00 η ΟΛΜΕ και τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου / 3 πρώτες του ολοήμερου-απογευματινού η ΔΟΕ.

Ακολουθούν οι σχετικές ανακοινώσεις των Ομοσπονδιών:

Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 28/1 ΣΤΙΣ 13.00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Διευκολυντική 3ωρη στάση από 11.00 έως 14.00

Για τις αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, αξιοποιεί το κλείσιμο των σχολείων και των σχολών προκειμένου να ψηφίσει ένα ακόμα απαράδεκτο νομοσχέδιο, χωρίς κανένα διάλογο με τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά την αυθαιρεσία στην λήψη αποφάσεων, την αναλγησία και την απόστασή του από την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Στο ν/σ με τον παραπλανητικό τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» η κυβέρνηση αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, βάζει ακόμα περισσότερα εμπόδια για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών να σπουδάζουν. Ταυτόχρονα, στο Πανεπιστήμιο διαμορφώνεται καθεστώς καταστολής και αστυνομοκρατίας.

Αναλυτικά το ν/σ:

  • Καθορίζει Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Τμήματα ως ποσοστό του μέσου όρου της επίδοσης των μαθητών σε κάθε κατεύθυνση, το οποίο θα αποφασίζεται από κάθε Τμήμα χωριστά σε συγκεκριμένα όρια που θα θέτει το Υπουργείο. Η ρύθμιση αυτή έχει σκοπό να μειώσει δραστικά τον αριθμό των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θα οδηγήσει στη συρρίκνωση δεκάδων τμημάτων, κυρίως στην περιφέρεια και εν τέλει στο κλείσιμο τους.
  • Θέτει όριο στον αριθμό των τμημάτων που μπορεί να επιλέξει ο μαθητής κατά την διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου (10% ΓΕΛ, 20% ΕΠΑΛ των προσφερόμενων τμημάτων). Όσοι μαθητές δεν εισαχθούν σε κάποιο τμήμα με το πρώτο μηχανογραφικό, συμπληρώνουν δεύτερο διεκδικώντας την εισαγωγή τους σε όσες θέσεις έχουν «περισσέψει» και σε όσα τμήματα έχουν κενές θέσεις. Αυτή η διαδικασία θα έχει σαν αποτέλεσμα να αποκλείονται μαθητές από τμήματα που επιθυμούν, στα οποία θα μπορούσαν με βάση το βαθμό τους να εισαχθούν από την πρώτη φάση.
  • Προβλέπει για πρώτη φορά την κατάθεση διπλού μηχανογραφικού για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ. Αυτή η διάταξη σε συνδυασμό με τα προηγούμενα θα σπρώξει βίαια χιλιάδες μαθητές έξω από τα Δημόσια ΙΕΚ, προς την ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση (κολλέγια και ιδιωτικά ΙΕΚ).
  • Εισάγει όριο στη διάρκεια φοίτησης στις σχολές. Διαγράφονται από τις σχολές, δηλαδή, χιλιάδες νέοι που για κοινωνικούς λόγους ή γιατί αναγκάζονται να δουλέψουν δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν την φοίτηση τους έγκαιρα. Είναι αστείο το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι θα πρέπει να αποδείξει ένας εργαζόμενος φοιτητής, την ιδιότητα του με 20 ένσημα το μήνα, στις συνθήκες εργασιακής γαλέρας για τη σημερινή νεολαία.
  • Δημιουργεί ένα πλέγμα ποινικοποίησης, παρακολούθησης και τρομοκράτησης των φοιτητικών αγώνων και διεκδικήσεων. Θεσμοθετεί το «Πειθαρχικό Συμβούλιο Φοιτητών» που μπορεί να επιβάλλει μέχρι και τη διαγραφή και ιδρύει νέο σώμα καταστολής με αστυνομικές ομάδες μέσα στις σχολές που υπάγονται απ’ ευθείας στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Η στόχευση είναι ξεκάθαρη, η καταστολή του οργανωμένου φοιτητικού κινήματος και των αγωνιστικών διεκδικήσεων.

Αυτές οι αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης σηματοδοτούν:

  • Αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών -ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών- από τα Πανεπιστήμια, αφού μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων. Η πρώτη εφαρμογή υπολογίζεται –με βάση τα περσινά βαθμολογικά δεδομένα- ότι θα οδηγήσει σε μείωση των εισακτέων σε ποσοστό που θα κυμαίνεται στο 30%
  • Βίαιη εκδίωξη χιλιάδων νέων, που ονειρεύονται να σπουδάσουν και στροφή τους στην εφήμερη κατάρτιση και την ιδιωτική εκπαίδευση
  • Περικοπή κάθε ελευθερίας στην επιλογή τμήματος από τους μαθητές, αφού όσοι δεν περάσουν με την πρώτη στις λιγοστές επιλογές τους, θα παίρνουν κυριολεκτικά “ό,τι περισσέψει”, αν “περισσέψει”, και πιθανότατα όχι αυτό που επιθυμούν.
  • Αναδιάταξη του Πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας με κλείσιμο πολλών τμημάτων, σύμφωνα και με την Έκθεση Πισσαρίδη.

Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να παίζει στη μέση της χρονιάς με την αγωνία και τους κόπους των μαθητών και των οικογενειών τους. Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για μία χρονιά που έχει φορτώσει τους μαθητές με ανασφάλειες και φόβους που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην αδιαφορία και την αμέλεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. Οι μαθητές της φετινής Γ΄ Λυκείου δίνουν τη μάχη αυτή από την προηγούμενη σχολική χρονιά κάτω από πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες, που προκάλεσε η πανδημία, η καραντίνα, το κλείσιμο των σχολείων και η χωρίς κανένα σχέδιο και οργάνωση από το ΥΠΑΙΘ τηλεκπαίδευση.

Όλοι καταλαβαίνουν την ανάγκη υποστήριξης της προσπάθειας χιλιάδων μαθητών. Όλοι, εκτός από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που σε βάρος των μαθητών επιδιώκει να εφαρμόσει όπως –όπως τους σχεδιασμούς της για:

  • Ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο που αναπαράγει την αποστήθιση και την παπαγαλία και ενισχύει την παραπαιδεία
  • Ένα σχολείο ανταγωνισμού που περιορίζει τις επιλογές στο μηχανογραφικό των μαθητών.
  • Την κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης το κλείσιμο και τη συγχώνευση πολλών Πανεπιστημιακών τμημάτων
  • Την βίαιη μετακίνηση των μαθητών στην πρόωρη εξειδίκευση και κατάρτιση και την ιδιωτική εκπαίδευση

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ!

Θα αντισταθούμε μα κάθε τρόπο στους σχεδιασμούς του Υπουργείου  να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς! Απαιτούμε μέτρα στήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα αυτή τη χρονιά, λόγω της πανδημίας:

  • Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις Σχολές.
  • Έναρξη άμεσα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής στήριξης στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Μείωση της ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της διδαχθείσας ύλης με δια ζώσης διδασκαλία, μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
  • Καμία προσμέτρηση των απουσιών κατά την τηλεκπαίδευση στο χαρακτηρισμό της φοίτησης.
  • Λήψη όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων πριν το άνοιγμα των σχολείων.

Παλεύουμε για την πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας της μόρφωσης:

  • Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ.
  • Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
  • Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις, στο κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
  • Σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

 

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Όλες και όλοι στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 28/1 στις 13:00 στην Αθήνα στα Προπύλαια και σε όλη τη Ελλάδα

(τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις  3 πρώτες του ολοήμερου-απογευματινού)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, 10 μήνες τώρα, αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Συρρικνώνουν όλο και περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Ταυτόχρονα, δια μέσου του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, συνεχίζεται ο αντιδημοκρατικός κατήφορος επιβάλλοντας, γι’ άλλη μια φορά, απαγόρευση συναθροίσεων άνω των 100 ατόμων μέχρι την 1η Φεβρουαρίου. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με πρόσχημα την πανδημία οχυρώνεται πίσω από την καταστολή και τον αυταρχισμό, επιδιώκοντας ένα γενικό σιωπητήριο στην ελληνική κοινωνία.

Όλος ο προγραμματισμός της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τα μέτρα προστασίας στα σχολεία εξαντλήθηκε σε μια μάσκα, ένα «χορηγούμενο» παγουρίνο και οδηγίες για ανοικτά παράθυρα εν μέσω ιδιαίτερα χαμηλών θερμοκρασιών. Όχι μόνο άφησαν επί 10 μήνες τους εκπαιδευτικούς αβοήθητους, χωρίς καμία στήριξη να τα βγάλουν πέρα, κατά τη διάρκεια δύο lockdown, αλλά και μέσα σε αυτό το διάστημα, δεν έκαναν τίποτα, ώστε να επιλύσουν ζητήματα υποδομής, προσλήψεων εκπαιδευτικών, προσωπικού για την καθαριότητα, κλπ.

Ήδη τις 2 πρώτες εβδομάδες που άνοιξαν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας, υπολογίζονται ότι έχουν κλείσει πάνω από 200 τμήματα ή/και σχολικές μονάδες!

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, αντί να ικανοποιήσουν τις δίκαιες διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, προχωρούν σε αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που υποβαθμίζουν το Δημόσιο σχολείο.

Εν μία νυκτί προχώρησαν στην επέκταση της αποχώρησης των νηπίων από τα Νηπιαγωγεία-αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών, μέσω Υπουργικής Απόφασης και ξεκινούν τη διαδικασία της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου αντί να απολογηθούν οι ίδιοι, αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την εγκατάλειψη του Δημόσιου Σχολείου.

Δυναμώνουν τον αυταρχισμό και την καταστολή. Κρατούν τα Πανεπιστήμια για πάνω από ένα χρόνο κλειστά. Αντί να πάρουν μέτρα για τη λειτουργία τους, με προσλήψεις καθηγητών και εξασφάλιση των όρων λειτουργίας τους με υγιεινή και ασφάλεια, δίνουν 30 εκ € για να βάλουν την αστυνομία στις σχολές, διαμορφώνοντας κλίμα αυταρχισμού και αστυνομοκρατίας. Την ίδια στιγμή, προχωρούν σε απαράδεκτες ρυθμίσεις για τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια βάζοντας κόφτη στην πρόσβαση χιλιάδων μαθητών και «σπρώχνει» τους νέους είτε στα ιδιωτικά κολέγια-ιδιωτική εκπαίδευση είτε στην κατάρτιση και την ελαστική εργασία.

Καταγγέλλουμε τον αυταρχισμό της κυβέρνησης και τη νέα προσπάθεια επιβολής τρομοκρατίας, με την απόφαση της αστυνομίας για την απαγόρευση των συναθροίσεων, έως 1/2/2021. Είναι ζήτημα ζωής να μην επιτρέψουμε να μπουν στον γύψο τα συνδικαλιστικά και δημοκρατικά μας δικαιώματα. Η τρομοκρατία και ο αυταρχισμός δε θα περάσουν!

Δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια στις επιχειρούμενες αντιεκπαιδευτικές-αντεργατικές ρυθμίσεις, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών! Δυναμώνουμε τον αγώνα για σχολεία ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή!

  • Εδώ και τώρα μέτρα για σχολεία ανοιχτά και ασφαλή, με βάση τις θέσεις του κλάδου.
  • Να αποσυρθεί εδώ και τώρα η Υπουργική Απόφαση για το ωράριο των Νηπιαγωγών,
  • Να καταργηθούν ο νόμος 4692/2020 και η Υπουργική Απόφαση για την εσωτερική – εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο.
  • Πάρτε τώρα πίσω το σχέδιο νόμου Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη για τα Πανεπιστήμια.
  • Να ανακληθεί άμεσα η αντιδημοκρατική απόφαση για απαγόρευση των συναθροίσεων.

Η ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!

Μαζικά και ανυποχώρητα παλεύουμε

για ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

 

Διαβάστε ακόμα:

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Υπουργική Απόφαση για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων

Αναπληρωτές: Ειδική Προκήρυξη κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολεία ΠΕ & ΔΕ

Πώς θα λειτουργήσουν Γυμνάσια και Λύκεια από 1 Φεβρουαρίου – Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

Ξεκινάει από 1 Φεβρουαρίου η Ενισχυτική Διδασκαλία – Mέσω τηλεκπαίδευσης τα μαθήματα

Δείτε τις τελευταίες ειδήσεις στο Newsroom schooltime.gr – Βρείτε μας στο Google News

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook