Πολλά ακούν τ’ αυτάκια μου και βλέπουν τα ματάκια μου τον τελευταίο καιρό για το ζήτημα των κατατακτήριων εξετάσεων που δίνει για πρώτη φορά στους αποφοίτους ΙΕΚ δυνατότητα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια της χώρας.

Δεν τους ανοίγει διάπλατα την πόρτα που με αίμα και κόπο λέτε ότι ανοίξατε. Τους επιτρέπει να δώσουν τις εξετάσεις και η επιτυχία ή αποτυχία σε αυτές καθορίζουν την είσοδο τους. Οπότε με λίγα λόγια και όπως πολύ σωστά καταλάβατε οι άνθρωποι αυτοί θα μπουν στα πανεπιστήμια όπως όλοι, με εξετάσεις. Είτε αυτές λέγονται κατατακτήριες είτε πανελλαδικές το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και το αυτό και οι κανονισμοί ίδιοι για όλους τους συμμετέχοντες.

Θα κάνω μια παρένθεση για να προλάβω τους κακοπροαίρετους και θα πω δύο πράγματα χωρίς ουσία. Το ένα είναι ότι δεν κοπιάζω να σώσω το τομάρι μου, δεν προσπαθώ να επωφεληθώ γιατί δεν είμαι φοιτήτρια ή απόφοιτη ΙΕΚ και το δεύτερο είναι ότι είμαι τελειόφοιτη πανεπιστημίου.

Στην πραγματικότητα χαίρομαι μερικώς με αυτή τη συζήτηση που έχει ανοίξει. Χαίρομαι να βλέπω νέους ανθρώπους που δεν επαναπαύονται μετά την κατάκτηση ενός τίτλου και προσπαθούν και είναι έτοιμοι να κοπιάσουν και μορφώνονται και ψάχνονται και ενημερώνονται.

Κυρίες και κύριοι Πολυξερίδη δεν ξέρετε ότι αυτό είναι η δια βίου εκπαίδευση για την οποία με τόσο ζήλο μιλάτε;

Έχει γίνει ντόρος και έχουν δημιουργηθεί τόσα ερωτήματα για το κατά πόσο και αν ενεργά παιδιά που διεκδικούν μια θέση στα ελληνικά πανεπιστήμια την αξίζουν ενώ ταυτόχρονα η εικόνα στα πανεπιστήμια δεν θα μπορούσε να είναι πιο παθητική.

Αντί να επικροτούμε, ψαλιδίζουμε τα φτερά μελλοντικών και εν δυνάμει επιστημόνων βάζοντας στην εκπαίδευση το ένα εμπόδιο μετά το άλλο χωρίς να σκεφτόμαστε τι πραγματικά θα σημαίνει αυτό μετά από πέντε χρόνια. Γιατί να μην θέλουμε περισσότερους μορφωμένους ανθρώπους στη χώρα μας που αποδεδειγμένα θα συντελέσουν σε ένα καλύτερο βιοτικό, επιχειρηματικό κλπ. επίπεδο;

Και έτσι φτάνουμε στο μείζον ερώτημα.

Γιατί τόση χολή;

Γιατί αρκείστε παθητικά να κάθεστε στα έδρανα του πανεπιστημίου που ξαφνικά τόσο αγαπήσατε και να κλωτσάτε όποιον γενναίο προσπαθεί να ανελιχθεί;

Και αν βρει διέξοδο στο εξωτερικό γιατί να είναι «οι δηλοί» του brain drain;

Γιατί για να σε αναγνωρίσουν σαν καλύτερο πρέπει να υπάρχει χειρότερος.

Μαρία Καπασσά

Διαβάστε ακόμα:

Δείτε τις τελευταίες ειδήσεις στο Newsroom schooltime.gr – Βρείτε μας στο Google News

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook