Νέα Ελληνικά/Νεοελληνική Γλώσσα Λογοτεχνία – Έκθεση Γ’ Λυκείου: «Τουρισµός», σχεδιάγραμμα
Θέμα: «Γράψτε μια εισήγηση (500-600 λέξεων) για το συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης, με θέμα «οι επιπτώσεις του σύγχρονου τουρισμού στην Ελλάδα και οι λύσεις τους».
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Αξιότιμε υπουργέ Πολιτισμού, κύριοι σύνεδροι, μετά το τέλος της δεκαετίας του ’40 και ιδιαίτερα μετά την οικονομική ανάκαμψη που παρουσιάστηκε στη δεκαετία του 1950 άρχισε να δημιουργείται μία πρωτότυπη θα λέγαμε μόδα σε όλο τον κόσμο και κυρίως στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες. Επισκέπτες άρχισαν να ταξιδεύουν με διάφορα μέσα μεταφοράς σε πολλές χώρες, πρωτίστως στη μεσογειακή λεκάνη, λόγω της υψηλής θερινής θερμοκρασίας και των αξιόλογων αρχαιοτήτων της, επιθυμώντας να δουν όλα εκείνα τα αξιοθέατα και τα τοπία που μάθαιναν στο μάθημα της Ιστορίας.
ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ
παρουσίαση του φαινομένου
Σήμερα, στη χώρα μας καταφθάνουν από όλο τον κόσμο, ακόμα και την μακρινή Ασία, χιλιάδες επισκεπτών. Άνθρωποι όλων των κοινωνικών τάξεων και οικονομικών επιπέδων επισκέπτονται αρχαιολογικά μνημεία και παραλίες συνήθως.
Θετικές επιπτώσεις του τουρισμού
√ Αναπτύσσεται η οικονομία • δημιουργούνται νέες μονάδες (ξενοδοχειακά συγκροτήματα) • δημιουργούνται νέοι επαγγελματικοί τομείς (τουριστικά πρακτορεία, ξεναγοί, φύλακες αρχαιολογικών χώρων, μουσεία κλπ). • καταπολεμείται η ανεργία • βελτιώνεται το βιοτικό επίπεδο πολλών περιοχών της χώρας που μέχρι τώρα στηρίζονταν μόνο στην αλιεία και τη γεωργία (π.χ. νησιά)
√ Βελτιώνονται οι υποδομές σε πολλές περιοχές (όπως η αναδιάρθρωση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου)
√ Αναπτύσσεται η οικονομία της ακτοπλοΐας και της αερομεταφοράς
√ Οργανώνονται καλύτερα οι αρχαιολογικοί χώροι, ώστε ακόμα και οι Έλληνες να μπορούν να τους επισκέπτονται, μετά από τη διαφήμιση των αλλοδαπών τουριστών
√ Η χώρα μας γίνεται γνωστή παγκοσμίως (είτε για τα αρχαία της είτε για το υπέροχο κλίμα της)
√ Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται ο αγροτοτουρισμός και οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού αναπτύσσοντας και άλλες περιοχές.
Αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού
√ Οικολογική καταστροφή • από τα σκουπίδια των επισκεπτών σε τοπία φυσικού κάλλους • από τα λύματα των ξενοδοχειακών μονάδων • σε παραθαλάσσιες περιοχές από την έλευση χιλιάδων παραθεριστών τουριστών • καταστρέφονται σημαντικοί βιότοποι (Ζάκυνθος με καρέττα-καρέττα, Σποράδες με τη φώκια Μονάχους-Μονάχους, και ορισμένα ποτάμια Δέλτα ή ενικοί δρυμοί) • ηχορύπανση σε περιοχές με τουριστικό συνωστισμό που ενοχλούν τους μόνιμους κατοίκους (νησιά)
√ Δεν είναι όλοι οι τουρίστες υψηλού μορφωτικού επιπέδου ή ανώτερων κοινωνικών τάξεων. Συχνά προκαλούν επεισόδια και ταλαιπωρούν τους μόνιμους κατοίκους των επισκεπτόμενων προορισμών (με ευθύνη φυσικά και των τοπικών τουριστικών παραγόντων που είτε το επιδιώκουν είτε το επέτρεψαν παλαιότερα και τώρα ενοχλεί)
√ παρατηρείται ένας οικιστικός-οικοδομικός συνωστισμός σε μερικά μέρη που τα οδηγεί σε κορεσμό, ενώ άλλες περιοχές μένουν ανεκμετάλλευτες και έρημες.
√ καλλιεργείται μονοδιάστατα ο τουρισμός και δημιουργείται μία τέτοια τουριστική λογική, ενώ εγκαταλείπονται ελληνικές παραδοσιακές μορφές οικονομίας και ο ίδιος ο δευτερογενής τομές της οικονομίας για χάρη των υπηρεσιών.
Προτεινόμενες λύσεις • Να υπάρξει σχεδιασμός στην τουριστική πολιτική και να προβληθούν όλες οι μορφές του (αθλητικός, αγροτικός, αρχαιολογικός, εναλλακτικός τουρισμός) και να αναπτυχθούν ομοιόμορφα όλες οι περιοχές. • Να δοθεί μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος με φύλακες και καθαριστές.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο τουρισμός σήμερα αποτελεί μία σημαντική πηγή εσόδων για την Ελλάδα, μια και σημαντικό ποσοστό συμπατριωτών μας ασχολείται έμμεσα ή άμεσα με τη φιλοξενία και την περιήγηση των τουριστών. Ωστόσο, το κράτος οφείλει να ελέγχει και να βοηθά στην αντιμετώπιση σημαντικών προβλημάτων της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας που εμφανίζονται, όπως η καταστροφή του περιβάλλοντος. Αξίζει να τονιστεί όμως και το γεγονός ότι δεν πρέπει ο τουρισμός να αποτελεί τη μόνη πηγή εσόδων, αλλά οφείλουν να αναπτυχθούν ομότροπα και οι άλλοι οικονομικοί τομείς.
Από το βιβλίο του Δήμου Χλωπτσιούδη: «Έκφραση-Έκθεση Γ’ Λυκείου: Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων», Εκδόσεις schooltime.gr
(Προσαρμόστε το ζητούμενο «αριθμός λέξεων» σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας)
Επισήμανση: Προσαρμόστε το εκπαιδευτικό υλικό στα δεδομένα του εκάστοτε μοντέλου εξέτασης – Το εκπαιδευτικό υλικό διατίθεται στο διαδίκτυο αποκλειστικά από το schooltime.gr
Διαβάστε ακόμα:
Νεοελληνική γλώσσα & Λογοτεχνία: 25 προτάσεις για εμπέδωση των αλλαγών στην εξέταση του μαθήματος
Χρήσιμο υλικό για τα Νέα Ελληνικά / Νεοελληνική γλώσσα & Λογοτεχνία Λυκείου (50+ προτάσεις)
Η εξέταση του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Φιλολογικά μαθήματα Γ’ ΓΕΛ: Οι τελευταίες οδηγίες του ΥΠΑΙΘ για τη διδασκαλία και αξιολόγηση
Το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γ΄ ΓΕΛ
Πλήρες εκπαιδευτικό υλικό για τα Νέα Ελληνικά/Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία – Έκθεση Λυκείου
- Ο Πρόλογος, το Κύριο Θέμα και ο Επίλογος στην Έκθεση: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
- Έκφραση – Έκθεση: Η Αξιολόγηση της Έκθεσης (από το ΚΕΕ)
- Χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό για την περίληψη γραπτού λόγου
- Το επικοινωνιακό πλαίσιο στη Νεοελληνική Γλώσσα: Δοκίμιο, άρθρο, ομιλία
- 250 Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για την Α’ τη Β’ και τη Γ’ Λυκείου
- Κατεβάστε δωρεάν 200+ σχολικά βοηθήματα από το schooltime.gr
1. Νέα ελληνικά Α’ Λυκείου, 2. Νέα ελληνικά Β’ Λυκείου, 3. Νέα ελληνικά Γ’ Λυκείου, 4. Υποστηρικτικό υλικό, 5. Σχεδιαγράμματα, 6. Γραμματική-Συντακτικό