Αυξάνονται οι περιπτώσεις πολιτών, γονέων ή άλλων, που αναίτια καταφέρονται ενάντια σε εκπαιδευτικούς και τους συκοφαντούν για γεγονότα που συμβαίνουν ή νομίζουν ότι συμβαίνουν στα σχολεία. Φτάνουν να υποβάλλουν ανώνυμες καταγγελίες σε ΔΙΔΕ, σε ΠΔΕ και στο Υπουργείο Παιδείας, και μερικές φορές φτάνουν και σε μηνύσεις.
Πολύ χαρακτηριστικά αποτυπώνουν την κατάσταση αυτή όσα συνέβησαν σε σχολείο της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας με κάποιον που έστειλε ανώνυμο e-mail στο Υπουργείο για να διαμαρτυρηθεί και να καταγγείλει ένα συμβάν. Είναι αξιοπρόσεκτη η ταχύτητα και η «ευαισθησία» του Υπουργείου Παιδείας σε ένα ανώνυμο e–mail κάποιου φερόμενου ως γονέα του ΕΠΑ.Λ Καινουργίου, που λειτούργησε ως «κομάντος» για να βρει «στοιχεία από τους άλλους μαθητές», για να ελέγξει εάν συγκεκριμένος εκπαιδευτικός ήταν στο σχολείο συγκεκριμένη ημέρα. Όμως, δεν απευθύνθηκε για ενημέρωσή του την ημέρα εκείνη (17-01-2020) στον καθ’ όλα αρμόδιο διευθυντή του σχολείου, ούτε και σε κάποιον άλλο εκπαιδευτικό που διδάσκει στο τμήμα του γιού του!… Γιατί;
Η διεύθυνση του ΕΠΑ.Λ Καινουργίου, διέψευσε κατηγορηματικά την ανώνυμη καταγγελία περί δήθεν απουσίας από τα καθήκοντά του συναδέλφου μας στο σχολείο.
Καταγγελία με ανακριβείς, ψευδείς και κακόβουλες συκοφαντίες, σύμφωνα και με σχετικό έγγραφο του σχολείου, που στάλθηκε στη ΔΔΕ Αιτωλ/νίας, για να δοθούν οι διευκρινίσεις στα ερωτήματα του Υπουργείου. όπου δίδεται αποστομωτική απάντηση στις συκοφαντίες εναντίον του συναδέλφου, απ’ όπου και αν προέρχονται.
Στην προκειμένη περίπτωση ο συνάδελφος Κώστας Κορδάτος, μέλος του Δ.Σ της Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλ/νίας, την ημέρα αυτή που δήθεν δεν ήταν σχολείο, συμμετείχε, ως εκπρόσωπος του ΔΣ, μαζί με τις άλλες Ε.Λ.Μ.Ε. και ΣΕΠΕ Δυτικής Ελλάδας στη συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης στην Πάτρα, στη διαμαρτυρία για το δυστύχημα με την απώλεια των δύο συναδέλφων του ΓΕ.Λ. Λεχαινών Ηλείας.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να νομιμοποιεί άκριτα τέτοιες επικίνδυνες πρακτικές που παραπέμπουν σε άλλες σκοτεινές εποχές, ούτε να εργαλειοποιεί τέτοιες συκοφαντίες σε βάρος των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου, για να δημιουργήσει την κοινωνική συναίνεση για να προχωρήσει στις αντιδραστικές ρυθμίσεις για την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίησή των σχολείων με τη «συμμετοχή γονέων και άλλων παραγόντων».
Η ΟΛΜΕ, αντίθετα, πάντα πίστευε και αγωνίζεται για την, με αρχές και και καθορισμένες διαδικασίες, συνεργασία των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων και της υπόλοιπης κοινότητας, με σκοπό ένα δημόσιο, ποιοτικό, δωρεάν και για όλα τα παιδιά δημόσιο σχολείο, κοιτίδα δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς, με εκπαιδευτικούς παιδαγωγικά ελεύθερους, με δημοκρατική διοίκηση και όχι σε ένα περιβάλλον με κοινωνικό αυτοματισμό και πισώπλατα μαχαιρώματα.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταδικάζει το παραπάνω γεγονός, εκφράζει την πλήρη αλληλεγγύη του στον συνάδελφο και ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας σε κάθε περίπτωση και με βάση τον νόμο να θέτει στο αρχείο τέτοιες ανώνυμες καταγγελίες.
(Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ – 13/3/2020)
Διαβάστε ακόμα:
Σε ΦΕΚ η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με όλα τα μέτρα για τον κορωνοϊό COVID-19\
ΕΟΔΥ: Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι