Πολλοί άνθρωποι θα μπορούσαν να “αναπνεύσουν” ερωτικά, αν προσπαθούσαν να ξεφύγουν για λίγο από τα ταμπού και να ενημερωθούν και μέσα από τη σύγχρονη σεξουαλική έρευνα, ότι η έκταση της σεξουαλικής συμπεριφοράς και των σεξουαλικών κλίσεων είναι εξαιρετικά μεγάλη. Οι έννοιες “ομαλό”-“ανώμαλο” η και “διεστραμμένο” θα έπρεπε να εξεταστούν κάτω από νέο πρίσμα και να διαγραφούν από το λεξιλόγιο του έρωτα. Όποιος αγαπά τον σύντροφό του, θα αγαπά επίσης και το σώμα όπως και την ψυχή του και δεν θα το διαχωρίζει σε καλές ή κακές “επιτετραμμένες” η «απαγορευμένες» ζώνες. Ο εκβιασμός δεν χωράει σε μια πραγματική σχέση, γιατί είναι αυτός που την κλείνει σε ένα αναμορφωτήριο. Όταν ο άλλωστε ο σύντροφος λειτουργεί με την επιβολή του αναμορφωτή που επιβάλει στον άλλο τις αναμορφωτικές του απόψεις, τότε η σχέση είναι καταδικασμένη να ναυαγήσει. Φυσικά ο σύντροφος με το εντονότερο ταμπεραμέντο θα οδηγήσει τον άλλο στον έρωτα. Θα τον οδηγήσει και θα τον “παρασύρει” αλλά δεν θα τον υποδουλώσει. Ο καλός ορειβάτης, ο οποίος οδηγεί και κατευθύνει τον αμύητο, τον βοηθά και του υποδεικνύει πως να ξεπερνά τις αρχικές του φοβίες, με σκοπό να μπορεί να του πει στην κορυφή: “Τώρα βρισκόμαστε στο ίδιο ύψος, πες μου εσύ τώρα, ποια πορεία θα ακολουθήσουμε”.
Όταν μια σχέση γίνει σοβαρή, τότε εγείρεται και από τις δύο πλευρές το ερώτημα για την έκταση που μπορεί να λάβει. Πόσο επιτρέπεται να προχωρήσει; Τι δεν πρέπει να γίνει σε καμιά περίπτωση; Που είναι το σύνορο μεταξύ εκούσιου έρωτα και βιασμού;
Ομαλή είναι η γυναίκα που χρειάζεται ένα παρατεταμένο ερωτικό παιχνίδι, για να μπορέσει να δοθεί κατόπιν απόλυτα. Θέλει να αισθανθεί προηγουμένως τα χέρια του άνδρα σε όλα τα ευαίσθητα μέρη του σώματός της, τις ρώγες, στην κλειτορίδα, θέλει να αισθανθεί παντού τα φιλιά του, για να αφυπνιστεί ερωτικά.
Ομαλά επίσης, είναι και η άλλη εκείνη γυναίκα, η οποία βρίσκει δυσάρεστα τα όλα χάδια. Αυτό δεν είναι σπάνιο. Τώρα για ποιο λόγο αισθάνεται έτσι; Τα αίτια μπορεί να είναι ή καθαρά σωματικά ή ψυχικά. Ίσως να την ενοχλεί η σκέψη, ότι ο άνδρας δεν αισθάνεται καμία ευχαρίστηση σε ένα τόσο παρατεταμένο ερωτικό παιχνίδι και όλα αυτά γίνονται για χάρη της. Τότε μπορεί να υποφέρει από τη σκέψη, ότι ο άνδρας την θεωρεί ψυχρή. Ίσως πάλι να είναι ο τύπος της γυναίκας που ερεθίζεται εύκολα και, με την πιο μικρή προετοιμασία δεν θέλει πια να περιμένει. Τα χάδια όμως μπορεί να είναι και επώδυνα και να επιτυγχάνουν το αντίθετο από ό,τι σκοπεύουν.
Τι δεν πρέπει να γίνει σε καμιά περίπτωση; Πίσω βρίσκεται το ηθικό πρόβλημα, με το οποίο συγκρούεται κάθε νέος άνθρωπος, ανάλογα με την ανατροφή και το περιβάλλον, μέσα στο οποίο μεγαλώνει. Δεν υπάρχει αμφιβολία, πως ο νεαρός θρησκευόμενος αντιμετωπίζει στο σημείο αυτό τις λιγότερες δυσχέρειες. Ο πιστός πρέπει να υπακούει στην απόλυτη απαγόρευση των προγαμιαίων σχέσεων, αν δεν θέλει να αμαρτήσει. Αγωνίζεται έτσι, κατά κάποιο τρόπο, σε ένα συγκεκριμένο μέτωπο, ανεξάρτητα αν η επιθυμία του για σεξουαλικές σχέσεις τον βασανίζει με την ίδια ένταση, όπως τον κάθε νέο. Η επιβεβλημένη από τους καπηλευτές του Θείου λόγου “ηθική παρακολούθηση” είναι κάτι στην ουσία ανήθικο, απαίσιο και αυτόχρημα διεστραμμένο.
Από την άλλη, οι περισσότεροι σημερινοί νέοι δεν δέχονται χωρίς συζήτηση μια απαγόρευση. Θέλουν να ακούσουν την επιχειρηματολογία. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις, όπως για την ομοσεξουαλική φάση της ζωής όπου κυριαρχεί η πλήρης απουσία γνώσης και ενημέρωσης. Οι νέοι υποσυνείδητα μόνο στην αρχή, προαισθάνονται ότι υπάρχει μια σεξουαλική δύναμη έλξης μεταξύ δύο ανθρώπων. Κι αυτό το αισθάνονται για πρώτη φορά συνήθως, όχι με έναν σύντροφο του άλλου φύλου, αλλά με έναν άνθρωπο του ιδίου φύλου. Πρόκειται για την ομοερωτική φάση στην ζωή του νέου. Πολλοί γονείς ανησυχούν υπερβολικά, φοβισμένα και εσφαλμένα, όταν για παράδειγμα το δωδεκάχρονο αγόρι τους διατηρεί με ένα άλλο αγόρι μια στην ουσία αθώα, τρυφερή και φαινομενικά με ερωτική χροιά φιλία και διερωτώνται, τι να κάνουν άραγε οι δυο τους, όταν δεν τους βλέπουν.
Γίνονται λοιπόν τα αγόρια ή τα κορίτσια που συνάπτουν τις πρώτες αυτές φιλικές σχέσεις με το ίδιο φύλλο, ομοφυλόφιλα;
Αυτές οι εξελίξεις, είναι, στα μεταβατικά στάδια, απόλυτα φυσιολογικές. Είναι μάλιστα απόλυτα απαραίτητες βαθμίδες, που πρέπει να περάσει ο νέος άνθρωπος οδεύοντας προς την σεξουαλική ωριμότητα. Τέτοιες φιλίες μεταξύ ομοφύλων συντρόφων δεν έχουν πάντοτε σεξουαλική χροιά. Με αυτούς τους πρώτους στενούς δεσμούς με έναν συνομήλικο και του ιδίου φύλου άνθρωπο προχωρεί ο νέος από το ΕΓΏ στο ΕΣΎ.
Αργότερα έρχεται το πρώτο φλερτ, η πρώτη αγάπη, η έκφραση του πόθου και πάθους. Στην φιλία ή στην ομοερωτική σχέση με έναν ομόφυλο σύντροφο, γνώρισαν αγόρια και κορίτσια ένα σύντροφο, που τον ταύτισαν με τον εαυτό τους τον ίδιο. Το πρώτο ερωτικό καρδιοχτύπι είναι αυτό που αλλάζει τα πράγματα.
Στη σεξουαλική αγωγή, συνήθως οι γονείς κατορθώνουν να κοροϊδέψουν τα παιδιά τους, είτε με την πλήρη απουσία της, είτε με παραδείγματα από τη ζωή τους. Ένας πατέρας, που αναφέρει στο γιο του τη δική του μεγάλη πείρα στα θέματα του έρωτα, μπορεί ίσως, για ένα χρονικό διάστημα να προκαλεί θαυμασμό. Αλλά μόνο για μικρό χρονικό διάστημα. Έρχεται ο καιρός που κάθε αγόρι και κάθε κορίτσι θα σκεφτεί ότι κανένας δεν μπορεί να τα ξέρει όλα για τις ερωτικές σχέσεις. Η γνώση αυτή είναι αναγκαστικά περιορισμένη, έστω και αν ο υποτιθέμενος μάστερ των τεχνικών του έρωτα είναι η προσωποποίηση του Καζανόβα. Εκείνο μάλιστα που κάνει να ξεχωρίζουν τα απομνημονεύματα του Καζανόβα από την πρωτόγονη πορνογραφία που αυξάνει μόνο τον ερεθισμό, είναι, ότι ο φημισμένος αυτός εραστής, ομολογεί, ακόμα και ύστερα από ένα πλήθος περιπέτειες, τις αποτυχίες του.
Και γράφει: “Έκανες ευτυχισμένες εκατοντάδες γυναίκες, αλλά το κλειδί γι’ αυτή την μία μοναδική γυναίκα δεν το βρήκες, παρ’ όλη την πείρα σου”. Και πολύ πιθανόν να ήταν αυτό ένα από τα πολλά μυστικά της επιτυχίας του στις γυναίκες. Αντιμετώπιζε το άλλο φύλο πάντοτε σαν πολιορκητής, σαν εξερευνητής, όχι σαν παντογνώστης. Ζητούσε να μάθει ακόμα και από την άπειρη μικρή κοπέλα.
Έτσι και η σύγχρονη σεξουαλική έρευνα (η και η γνώση τεχνικών μεθόδων) δεν είναι σε θέση να μας μεταγγίσει και το αστάθμιστο και ξεχωριστό της κάθε ερωτικής φύσης. Αποτελεί όμως, ως γνώση, το άνοιγμα προς την ολοκλήρωση, γκρεμίζοντας τους φραγμούς των ταμπού που κλείνουν σε τόσο πολλούς ανθρώπους τον ερωτικό δρόμο.