ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ ΑΣΚΗΣΕΩΝ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  2000-2018

Της Μίρκας Καμά

ΖΗΤΗΜΑ Α1

– Περίληψη 100-120 λέξεων

– Περίληψη 80-100 λέξεων

– Περίληψη 70-90 λέξεων

– Περίληψη 90-110 λέξεων

 

ΖΗΤΗΜΑ Β1

– Πώς επιτυγχάνεται η νοηματική σύνδεση παραγράφων μεταξύ τους

– Ανάπτυξη θέσης σε 60-80 λέξεις

– Ανάπτυξη θέσης σε 70-80 λέξεις

– Σωστό ή Λάθος

 

ΖΗΤΗΜΑ Β2

– Δομή παραγράφου και τρόπος ανάπτυξης

– Πλαγιότιτλοι

– Συλλογιστική πορεία (επαγωγική-παραγωγική) σκέψης + Αιτιολόγηση

– Αντίθετα

– Τρόποι πειθούς + μέσα πειθούς (+παραδείγματα)

– “Εντοπίστε δύο περιπτώσεις επίκλησης στην …”

– Χαρακτηριστικά δοκιμίου + παραδείγματα από το κείμενο

– Λειτουργία της γλώσσας

– Εντοπισμός παραδειγμάτων μεταφορικής χρήσης της γλώσσας

– Αντικατάσταση διαρθρωτικών λέξεων του κειμένου με άλλες ( λέξεις/φράσεις) που να

διατηρούν τη συνοχή του κειμένου.

 

ΖΗΤΗΜΑ Β3

– Πολλαπλής επιλογής με φράσεις που συμπληρώνουν το νόημα ανολοκλήρωτης φράσης

– Συνώνυμα

– Εντοπισμός ειδικού λεξιλογίου

– Δίδεται συλλογισμός: 2 προκείμενες + Συμπέρασμα:

►Εντοπισμός συλλογιστικής πορείας (παραγωγική-επαγωγική)

►Αξιολόγηση συλλογισμού ως προς την αλήθεια, την εγκυρότητα, την ορθότητά του

– Αντώνυμα

– Απόδοση υπογραμμισμένων επίσημων λέξων-φράσεων σε πιο ανεπίσημο/οικείο ύφος

– Σχηματισμός προτάσεων ή περιόδων με συγκεκριμένες λέξεις

– Αιτιολόγηση σημείων στίξης (εισαγωγικά)

– Εξακρίβωση νοηματικής σύνδεσης που εκφράζουν συγκεκριμένες διαρθρωτικές λέξεις

 

ΖΗΤΗΜΑ Β4

– Aπόδοση του νοήματος μιας φράσης σε 5-6 σειρές

– Σχηματισμός σύνθετων λέξεων με συγκεκριμένα συνθετικά

– Εντοπισμός “εκφράσεων μεταφορικού και εικονοπλαστικού λόγου που χρησιμοποιούνται

και ποια συναισθήματα προκαλούν”

– Εντοπισμός μεταφορικής χρήσης της γλώσσας

– Τι επιδιώκεται με τη χρήση ερωτήσεων

– Αναφορική/ποιητική λειτουργία της γλώσσας

– Χωρισμός λέξεων στα συνθετικά τους

– Αιτιολόγηση επιλογής α΄ πληθυντικού προσώπου

– Ενεργητική / Παθητική σύνταξη: Αναγνώριση και μετατροπή στην αντίθετη (με δοσμένες

προτάσεις ή κατόπιν εύρεσης, από τους μαθητές, παθητικών ρηματικών τύπων)

– Επισήμανση χαρακτηριστικών επιστημονικού λόγου

– Αιτιολόγηση στίξης (ερωτηματικό, διπλή παύλα, εισαγωγικά, παρένθεση)

– Αιτιολόγηση ρηματικού προσώπου

– Ερμηνεία ασύνδετου σχήματος μέσα στο κείμενο

-Ερμηνεία επιλογής ρητορικού ερωτήματος

Μίρκα Καμά*

Κλασική Φιλόλογος στο 1ο ΓΕΛ Ευόσμου Θεσσαλονίκης/  Μεταπτυχιακός τίτλος στη Γλωσσοδιδακτική / Καθηγήτρια Μουσικής- πιάνου /  Eπιμόρφωση στη «Μουσικοκινητική αγωγή» στο Καποδιστριακό Αθηνών. – Προπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α.Π.Θ. e-mail:mirka.kama[at]gmail.com

Επιλεγμένο εκπαιδευτικό υλικό για την Έκφραση – Έκθεση Λυκείου

1. Έκφραση-Έκθεση Α’ Λυκείου, 2. Έκφραση-Έκθεση Β’ Λυκείου, 3. Έκφραση-Έκθεση Γ’ Λυκείου, 4. Υποστηρικτικό υλικό, 5. Σχεδιαγράμματα, 6. Γραμματική-Συντακτικό

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook