Γρηγόρης ΠαπουτσήςΤου Γρηγόρη Παπουτσή

Υπάρχουν πολλές συνωμοσίες τις οποίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις, η ΝΑSA, το ΝΑΤΟ έχουν κατηγορηθεί κατά καιρούς πως οργανώνουν προκειμένου να κρύψουν την αλήθεια από τον λαό, να περιορίσουν την εξέλιξη του ή ακόμα και να ελέγξουν τη βούλησή του. Οι αεροψεκασμοί είναι ίσως μία από τις πιο διαδεδομένες συνωμοσίες για τις οποίες κατηγορείται το ΝΑΤΟ: «Στόχος είναι ο έλεγχος της βούλησης του λαού, των καιρικών φαινομένων αλλά και της κατανομής των σοδιών». Η συνωμοσία αυτή παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τα αέρια, λευκά ίχνη που ακολουθούν τα αεροσκάφη στον ουρανό.

Τι ακριβώς είναι τα λευκά ίχνη υδρατμών που παρατηρούμε στον ουρανό;

Τα ίχνη συμπύκνωσης (contrails) είναι λεπτά τεχνητά γραμμικά νέφη ατμού που προέρχεται από τη συμπύκνωση των αερίων της εξάτμισης των κινητήρων των αεροσκαφών. Τα αεροδυναμικά ίχνη συμπύκνωσης σχηματίζονται όταν η πίεση πέφτει εξαιτίας της ροής του αέρα πάνω από τα αεροσκάφη. Εκείνη τη στιγμή πέφτει και η θερμοκρασία με αποτέλεσμα τη συμπύκνωση μικροσταγονιδίων νερού που ίσως τότε παγώσουν. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται πίσω από την εξάτμιση των κινητήρων των αεροσκαφών σε υψόμετρο 8 χιλιομέτρων από την επιφάνεια της Γης.

Ο συνδυασμός των υδρατμών και των καυσαερίων του κινητήρα και οι χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω από -30 βαθμούς) του περιβάλλοντος σε αυτά τα μεγάλα ύψη επιτρέπουν το σχηματισμό των contrails.

Γιατί δεν αφήνουν ίχνη όλα τα αεροπλάνα;

Υπάρχουν δύο λόγοι που κάποια αεροσκάφη αφήνουν ίχνη και κάποια που δεν αφήνουν. Ένας λόγος βασίζεται στους διαφορετικούς κινητήρες που έχουν τα διάφορα αεροσκάφη. Ο άλλος λόγος βασίζεται στα διαφορετικά υψόμετρα που πετούν τα αεροσκάφη. Ο λόγος που το ένα αεροσκάφος δημιουργεί ίχνη συμπύκνωσης, ενώ το άλλο όχι, οφείλεται σε διαφορετικές περιοχές μάζας αέρα. Όταν ένα αεροπλάνο βρίσκεται σε “υγρό” αέρα δημιουργεί ίχνος συμπύκνωσης, όταν βρίσκεται σε “ξηρό” όχι. Ο υγρός αέρας και ο ξηρός αέρας μπορεί να συνυπάρχουν μόλις μερικά μέτρα μακριά ο ένας από τον άλλον. Η δημιουργία στρωμάτων υγρού και ξηρού αέρα δεν περιορίζεται μόνο στα σύννεφα. Φαινομενικά καθαρός αέρας επίσης περιέχει την ίδια διακύμανση σε στρώσεις. Αυτό φάνηκε και στην εκτόξευση του Ηλιακού Δυναμικού Τηλεσκοπίου (SDO). Καθώς ανέβαινε δεν άφηνε ίχνος συμπύκνωσης μέχρι που συνάντησε ένα στρώμα υγρού αέρα και άφησε ένα ίχνος που επέμεινε για αρκετή ώρα και μετά πέρασε σε ξηρό στρώμα αέρα και δεν άφηνε ίχνος.

Αεροψεκασμοί

Πραγματικές παρενέργειες των ιχνών συμπύκνωσης

Τα λευκά ίχνη υδρατμών των αεροσκαφών παραμένουν περισσότερη ώρα ορατά στην ατμόσφαιρα από ότι παλαιότερα διότι τα αεροσκάφη πετούν πλέον πολύ ψηλότερα και διαθέτουν ισχυρότερους κινητήρες, που εκπέμπουν περισσότερους υδρατμούς. Επηρεάζουν την νέφωση τοπικά πάνω από τη Γη αλλά δεν εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία των ανθρώπων, ωστόσο θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ατμοσφαιρική θερμοκρασία και το κλίμα. Γνωστό είναι επίσης ότι τα αεροπλάνα μολύνουν με τα καυσαέριά τους την ατμόσφαιρα και καθώς αυξάνεται η εναέρια κυκλοφορία, το πρόβλημα θα ενταθεί. Στο μέλλον νέες τεχνολογίες κινητήρων θα περιορίσουν τα καύσιμα που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα και θα μειώσουν όσο γίνεται τη θερμοκρασία λειτουργίας τους για να μειωθεί το φαινόμενο του σχηματισμού των ιχνών συμπύκνωσης.

Τι πραγματικά μας ψεκάζουν;

Ένα στοιχείο που αντικρούει τις συνωμοσιολογίες είναι ότι τα ίχνη των αεροσκαφών δεν βγαίνουν απευθείας από τους κινητήρες των αεροπλάνων, αλλά μεσολαβεί ένα μικρό διάστημα πίσω τους. Γεγονός αποτελούν οι ρίψεις «αντιλυσσικών εμβολίων» από αέρος σε περιόδους που τα κρούσματα λύσσας βρίσκονται σε έξαρση ή ακόμα και προσπάθειες περιορισμού των εντόμων τους καλοκαιρινούς μήνες. Επίσης, οι βομβαρδισμοί νεφών με σκοπό την αντιχαλαζική προστασία και γενικότερα τον έλεγχο του καιρού. Τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται σε τέτοιες περιπτώσεις βρίσκονται ελεύθερα στην ατμόσφαιρα, οπότε δεν αποτελούν απειλή για τους ανθρώπους.

Εάν όντως κάποιοι ήθελαν το κακό μας, θα επέλεγαν να εκθέσουν και τους εαυτούς τους στους χημικούς αεροψεκασμούς (chemtrails) που θα πραγματοποιούσαν; Αλήθεια πόσοι πιλότοι θα έπαιρναν μέρος σε μία τέτοια συνωμοσία βάζοντας σε κίνδυνο την δική τους υγεία αλλά και των αγαπημένων τους προσώπων; Τα ισχυρότερα μέσα χειραγώγησης του ανθρώπου εξακολουθούν να είναι τα Μ.Μ.Ε., το ίντερνετ, το ραδιόφωνο και οι εφημερίδες. Επίσης, οι σκόπιμες παραλείψεις στη δημόσια εκπαίδευση έχουν σκοπό τη «διαμόρφωση» ενός λαού που επαναπαύεται στο εύκολο και το αρεστό που τα μέσα χειραγώγησης του έχουν εμφυσήσει μέρα με τη μέρα.

Βιβλιογραφία:

Θοδωρής Δανιηλήδης, July 3 ,2014, Τι πραγματικά είναι οι αεροψεκασμοί.

Naranjo Laura, October 11 ,2013, On the trails of contrails

John Leslie , July 27, 2016, Do contrails affect conditions on the surface?

Παπουτσής Γρηγόρης*
Απόφοιτος του τμήματος Φυσικής Ιωαννίνων με εξειδίκευση στη φιλοσοφία των μαθηματικών από το ΕΚΠΑ.
Επικοινωνία: [email protected], 6981613616

Διαβάστε ακόμα:

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook