Νεοελληνική Γλώσσα/Έκθεση Γ’ Λυκείου: Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδιάγραμμα

«Ως μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου των Εφήβων να γράψετε μία τοποθέτηση που θέτετε τους στόχους και τα όνειρά σας για την ΕΕ (περίπου 500 λέξεις)»

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Η Ελλάδα και χρόνια αποτελεί μέλος ενός οργανισμού μοναδικής πολιτιστικής και οικονομικής εμβέλειας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΕ που ξεκίνησε ως μία απλή Κοινή Αγορά σύντομα μετασχηματίστηκε σε μία Ένωση κρατών στα πρότυπα των ομοσπονδιακών προσπαθώντας να αναπτύξει ακόμα περισσότερο τους κοινούς δεσμούς των εθνών της και τον ενιαίο ευρωπαϊκό πολιτισμό.

ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ

ποιο ρόλο πρέπει να επιτελεί η ΕΕ

√ να στηρίζεται στις αρχές
• της αλληλεγγύης, της συνοχής και της κοινωνικής δικαιοσύνης
• της δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της διαφορετικότητας
• της αποκέντρωσης στη λήψη αποφάσεων

√ να μένει μακριά από το σοβινισμό και τον εθνικισμό
• να επιδιώκει μία παράλληλη ανάπτυξη όλων των κρατών-μελών και όχι μόνο εκείνων με το μεγαλύτερο πληθυσμό ή των πιο ισχυρών οικονομικά
• να δεχτεί όλους τους προοδευτικούς και δημοκρατικούς θεσμούς σε όποια χώρα και αν ισχύουν και να καθιερωθούν σε όλη την Ένωση
• να μεσολαβεί για τον τερματισμό πολέμων και εμφύλιων συρράξεων
• να μεσολαβεί για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
• να κυριαρχεί η ιδέα των ειρηνικών σχέσεων και να τις αναπτύσσει
• μια Ευρώπη που θα δέχεται και νέες χώρες χωρίς να θέλει να ελέγξει την κουλτούρα των λαών

√ το μεγάλο πρόβλημα της ΕΕ είναι ότι λειτουργεί συχνά περισσότερο ως ένωση πολυεθνικών/υπερεθνικών εταιρειών. Λειτουργεί περισσότερο υπέρ των εταιρειών => να έρθει πιο κοντά στον πολίτη.

Πώς μπορεί να επιτευχθεί η ευρωπαϊκή συνείδηση

√ μέσα από την παιδεία
• με διαθεματικές εργασίες για το ευρωπαϊκό όραμα και τις ευρωπαϊκές αξίες
• αρθρογραφία και διοργάνωση ειδικών ενημερωτικών συναντήσεων και ημερίδων (οργανωμένων από μαθητές)
• με κοινές πολιτιστικές εκδηλώσεις με μαθητές άλλων ευρωπαϊκών χωρών – αδελφοποιήσεις
• η ίδια η παιδεία πρέπει να έχει εγχειρίδια που αφορούν την ΕΕ (ιστορία, διαμόρφωση κλπ)

√ μέσα από τον τύπο
• με ειδικά αφιερώματα και ολοκληρωμένες αναφορές στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή.

Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται σήμερα είναι η αδιαφορία του πολίτη για τις σημαντικότατες πολιτικές εξελίξεις στο εσωτερικό της ΕΕ.

Οφέλη του πολίτη από την ΕΕ

√ σταθερότητα στο πολίτευμα (αποφεύγονται δικτατορικές εκτροπές), κοινή άμυνα σε ξένους εχθρούς, κοινή οικονομία (θεωρητικά)

√ μεταφορές δημοκρατικών θεσμών (ό,τι κρίνεται θετικό σε μία χώρα, μεταφέρεται και στις άλλες)

√ οικονομική πολιτική με αναπτυξιακό χαρακτήρα (επιδοτήσεις/κοινοτικά κονδύλια, ευρωπαϊκά κεφάλαια που επενδύονται στις χώρες-μέλη, ενιαίο νόμισμα που ευνοεί το εμπόριο και την οικονομική σταθερότητα)

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Επιλογικά, οφείλουμε να τονίσουμε ότι μία Ένωση που στόχο θα έχει μόνο την ανάπτυξη των ισχυρών οικονομικών συμφερόντων, θα είναι πάντοτε απέναντι από το κοινό ευρωπαϊκό αίσθημα ισότητας και αξιοκρατίας. Η Ευρώπη οφείλει να δείξει τη διαφορετικότητά της μέσα από την ενίσχυση των δημοκρατικών θεσμών και το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μία Ευρώπη που στηρίζεται στη δημοκρατική σύνθεση μπορεί να αναπτύξει και τις επιστήμες, αλλά και να προστατεύει τον ίδιο τον πληθυσμό της από κάθε κίνδυνο αποτελώντας ταυτόχρονα και παράδειγμα προς μίμηση για τους άλλους λαούς.

Από το βιβλίο του Δήμου Χλωπτσιούδη: «Έκφραση-Έκθεση Γ’ Λυκείου: Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων», Εκδόσεις schooltime.gr

Πλήρες εκπαιδευτικό υλικό για την Έκφραση – Έκθεση Λυκείου

Ο Πρόλογος, το Κύριο Θέμα και ο Επίλογος στην Έκθεση: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

1. Έκφραση-Έκθεση Α’ Λυκείου, 2. Έκφραση-Έκθεση Β’ Λυκείου, 3. Έκφραση-Έκθεση Γ’ Λυκείου, 4. Υποστηρικτικό υλικό, 5. Σχεδιαγράμματα, 6. Γραμματική-Συντακτικό

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook