Κατά τη χθεσινή ομιλία του στην έναρξη της συζήτησης του σχεδίου νόμου “Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις” στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στη νέα Γ’ Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στην Γ/θμια Εκπαίδευση.
Ειδικότερα:
Για τη Γ’ Λυκείου:
«Το πρόβλημα ως προς το Λύκειο είναι η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου. Έχουμε μια Γ’ Λυκείου μόνο στα χαρτιά, που η καθημερινότητά της ακυρώνει τους εκπαιδευτικούς και τη μορφωτική διαδικασία. Σαν ένα καρκίνωμα, η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου τρώει και τη Β’ Λυκείου. Να αφήσουμε όλοι μας κατά μέρος την υποκρισία, όχι οι βουλευτές αλλά όσοι λένε ότι όλα είναι μια χαρά. Δεν είναι όλα μια χαρά. Παίζεται ένα θέατρο παραλόγου: τα παιδιά να πηγαίνουν το πρωί στη Γ’ Λυκείου, οι εκπαιδευτικοί να τους μιλάνε και τα παιδιά να είναι αλλού, να τρέχουν στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα. Γιατί η ηγεμονική ιδεολογία στην κοινωνία μας τόσο καιρό απαξίωσε στη συνείδηση των πολιτών το δημόσιο σχολείο. Αυτό θέλουμε να επαναφέρουμε».
Αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση για τη Γ’ Λυκείου, ο Υπουργός σημείωσε:
«Για να λύσουμε το πρώτο πρόβλημα προχωράμε σε ένα πρόγραμμα σπουδών που να έχει 4 μαθήματα και 6 ώρες διδασκαλίας για το κάθε μάθημα. Προφανώς και δεν αυξάνουμε την ύλη γιατί δεν είναι ακαδημαϊσμός να ταΐζει αέναα τα παιδιά με γνώσεις όταν αυτά τα παιδιά δεν είναι σε θέση να την κατανοήσουν. Άρα με 4 μαθήματα και έξι ώρες το καθένα δεν έχει λόγο κανείς να πηγαίνει στα φροντιστήρια. Επίσης, πάμε σε αναβάθμιση του απολυτηρίου γιατί δεν είναι τρόπος ο σημερινός: Οι βαθμοί είναι για όλους 20 και υπάρχουν τρομερές πιέσεις στους εκπαιδευτικούς».
Για το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
«Το δεύτερο είναι το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Ενός αδιάβλητου συστήματος, πλην όμως παιδαγωγικά αναξιόπιστου. Οι οικογένειες των παιδιών που δίνουν εξετάσεις δαπανούν κάθε χρόνο 2,5 δισ. ευρώ και μόνο το 30% πάει να σπουδάσει αυτό που θέλει».
Για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής ο Υπουργός είπε:
«Ο νέος τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια αρχίζει να δίνει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με το απολυτήριο στο Πανεπιστήμιο. Αυτό ακριβώς που είπε ο Πρωθυπουργός όταν επισκέφθηκε το υπουργείο Παιδείας . Αρχίζει άρα, υπάρχει ένα σύστημα με μια δυναμική που δίνει προοπτική. Ταυτόχρονα ιδρύουμε το ΕΑΠ το εθνικό κέντρο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών».