Η Μπουρνέλλη Νίτσα, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργανώνει Βιωματικό Σεμινάριο 20 ωρών, που σκοπό έχει να επιμορφώσει Εκπαιδευτικούς και Φοιτητές, Χορού, Μουσικής, Θεάτρου, Φυσικής Αγωγής, Νηπιαγωγούς, Ειδικής Αγωγής, Βρεφονηπιοκόμους, Παιδοψυχολόγους και γενικά όποιους ενδιαφέρει η διδασκαλία της  Μουσικοκινητικής και Ψυχοκινητικής Αγωγής.

Γενικές Πληροφορίες

Νοέμβριος – Δεκέμβριος  2018

Επιστημονική υπεύθυνη:

 Μπουρνέλλη  Νίτσα, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών

Διάρκεια Σεμιναρίου 20 ώρες, 4 συνεδρίες των 5 ωρών η κάθε μια.

1η  Συνάντηση:      Κυριακή       25 Νοεμβρίου      2018   (11.00-16.00)

2η  Συνάντηση:      Κυριακή         2 Δεκεμβρίου     2018   (11.00-16.00)

3η  Συνάντηση:      Κυριακή        9 Δεκεμβρίου      2018    (11.00-16.00)

4η  Συνάντηση:      Κυριακή      16 Δεκεμβρίου      2018    (11.00-16.00)

Χώρος: Σχολή χορού “dancing school” Μεσογείων 294, περιοχή Χολαργός.

Σκοπός του σεμιναρίου

Το σεμινάριο έχει σκοπό να επιμορφώσει Εκπαιδευτικούς και Φοιτητές, Μουσικής, Χορού, Θεάτρου, Φυσικής Αγωγής, Νηπιαγωγούς, Βρεφονηπιοκόμους, Παιδοψυχολόγους, Ειδικής Αγωγής,   και γενικά όποιους ενδιαφέρει η διδασκαλία της Ψυχοκινητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής.

Με την παρακολούθηση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες αναμένεται:

  • Να κατανοήσουν το επιστημολογικό υπόβαθρο της Μουσικοκινητικής και Ψυχοκινητικής  Αγωγής.
  • Να γνωρίσουν τη θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές της δημιουργικής μεθόδου διδασκαλίας.
  • Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν συγκεκριμένες τεχνικές  διδασκαλίας των ημερήσιων πλάνων των μαθημάτων Ψυχοκινητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής.
  • Να κατανοήσουν τα κριτήρια βάσει των οποίων εφαρμόζονται εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις ανάλογα με τους επιδιωκόμενους σκοπούς και στόχους της διδασκαλίας, το περιεχόμενο των μαθημάτων, τους μαθητές και άλλες διδακτικές-μαθησιακές παραμέτρους.
  • Να εξοικειωθούν με τεχνικές ανάπτυξης και έκφρασης των δημιουργικών ικανοτήτων των παιδιών. 
  • Να αναλάβουν νέους ρόλους για τη διδακτική αξιοποίηση των ψυχοκινητικών, γνωστικών  και συναισθηματικών ικανοτήτων των μαθητών.
  • Να συνειδητοποιήσουν και να αναμορφώσουν την προσωπική τους θεωρία διδασκαλίας και να εμπλουτίσουν την εκπ/κή πραγματικότητα στην οποία λειτουργούν με νέες έγκυρες αναπαραστάσεις και συλλήψεις.
  • Να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα  της Μεθόδου Project.
  • Να ενημερωθούν για τη θεωρία των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης (Π.Τ.Ν.) του Gardner και τις διδακτικές της προεκτάσεις με ιδιαίτερη έμφαση στη σωματική (κιναισθητική) νοημοσύνη.

 Περιεχόμενα του σεμιναρίου

Το σεμινάριο αποτελείται από 4 ενότητες διάρκειας 5 ωρών η κάθε μια.

Κάθε ενότητα χωρίζεται σε δύο μέρη.

 Μέρος Α: Βιωματικό

 Μέρος Β: Θεωρητικό.

Ενότητα 1

Μέρος Α:Βιωματικό

  • Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
  • Ηχηρές κινήσεις
  • Σωματικά σχήματα
  • Πρωτότυπα σωματικά σχήματα
  • Επίπεδα χώρου
  • Όμοια ταυτόχρονη κίνηση
  • Διαδοχική κίνηση
  • Κινητική δημιουργική έκφραση

Μέρος Β:

α) θεωρία,

β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά

Ενότητα 2

Μέρος Α: Βιωματικό

  • Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
  • Παιχνιδοτράγουδα
  • Ήχος-Ηχώ
  • Χειρισμός αντικειμένου (μπαλόνια)
  • Γνώση του σώματος
  • Αργά – γρήγορα
  • Κατευθύνσεις
  • Κινητική δημιουργική έκφραση

Μέρος Β:

α) θεωρία,

β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά

Ενότητα 3

Μέρος Α: βιωματικό

  • Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
  • Ευθείες και καμπύλες
  • Λύγισμα – τέντωμα
  • Επιτάχυνση – επιβράδυνση
  • Κινητική αντίδραση στους ήχους
  • Χειρισμός αντικειμένου (λαστιχάκια)
  • Ισορροπία
  • Παιχνίδια ισορροπίας

Μέρος Β:  

α) θεωρία,

β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά

Ενότητα 4

Μέρος Α: βιωματικό

  • Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
  • Χειρισμός αντικειμένου (εφημερίδες)
  • Διάρκεια του ήχου και της κίνησης
  • Λύσιμο – χαλάρωμα
  • Ηχόχρωμα
  • Ρυθμός –λόγος –κίνηση
  • Κινητική δημιουργική έκφραση

Μέρος Β:  

α) θεωρία,

β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά

  Διαδικαστικά

  • Διδασκαλία: Μπουρνέλλη Νίτσα Καθηγήτρια  Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Αριθμός συμμετεχόντων ανά ομάδα: 20 άτομα
  • Κόστος ανά εκπαιδευόμενο: 160 ευρώ  (20 ευρώ προκαταβολή + 35 ευρώ κάθε συνάντηση)
  • Φοιτητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές: 140 ευρώ (20 ευρώ προκαταβολή + 30 ευρώ κάθε συνάντηση)
  • Ομαδικές δηλώσεις συμμετοχής (3 άτομα): 120 ευρώ (20 ευρώ προκαταβολή + 25 ευρώ κάθε συνάντηση)
  • Στους συμμετέχοντες θα δοθεί “Βεβαίωση Παρακολούθησης” και θα σταλούν σε όλους ηλεκτρονικά “Σημειώσεις Σεμιναρίου Μουσικοκινητικής και Ψυχοκινητικής Αγωγής”

Για δήλωση συμμετοχής στο σεμινάριο, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να  συμπληρώσουν το ειδικό έντυπο συμμετοχής και να το αποστείλουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση [email protected]. Όσοι δυσκολεύονται με την τεχνολογία μπορούμε να συμπληρώσουμε τη δήλωση σας τηλεφωνικά στο 210 6515891.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής, επικοινωνήστε στο 210 6515891 ή στο 6945210476.

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook