Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, σκοπό έχουν την ανάδειξη επιστημόνων που θα καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
Μπορεί να υπάρχει κορεσμός στον κλάδο, αλλά πρέπει να κοιτάμε σε βάθος πενταετίας. Υπάρχουν δυνατά μεταπτυχιακά, όπως της Ειδικής Αγωγής και του Λογοθεραπευτή που συνοδεύουν τα εν λόγω Τμήματα.
Επαγγελματικές προοπτικές αποφοίτων:
- στην Πρωτοβάθμια (δημόσια και ιδιωτική) Εκπαίδευση ως δάσκαλοι,
- ως δάσκαλοι, στις υπηρεσίες της Λαϊκής Επιμόρφωσης,
- σε ερευνητικά κέντρα,
- σε προγράμματα αλφαβητισμού ειδικών ομάδων της χώρας,
- σε ειδικά σχολεία,
- στην παιδαγωγική έρευνα,
- στην ειδική αγωγή μετά από 5 χρόνια υπηρεσίας στην εκπαίδευση και διετή μετεκπαίδευση.
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών – Προσχολικής Εκπαίδευσης
Σκοπός των Τμημάτων Νηπιαγωγών και προσχολικής Εκπαίδευσης είναι η παιδαγωγική κατάρτιση ατόμων που θα ασχοληθούν με την εκπαίδευση και την αγωγή των παιδιών στην Προσχολική Ηλικία.
Επαγγελματικές προοπτικές αποφοίτων:
- σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία,
- σε δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς,
- ως Δάσκαλοι/ες σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία για την Α΄ και Β΄ τάξη,
- σε νηπιαγωγεία ειδικής αγωγής και κέντρα ένταξης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ενδεχομένως μετά από το ανάλογο μεταπτυχιακό),
- σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς,
- σε δημοτικά ή ιδιωτικά Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (στέκια παιδιού, εργαστήρια εικαστικών, θεατρικού παιχνιδιού, μουσικής, ρυθμικής αγωγής…),
- σε νοσοκομεία παίδων,
- ως στελέχη σε παιδικές κατασκηνώσεις,
- σε ξενοδοχεία, στη φύλαξη – απασχόληση παιδιών,
- ως παιδαγωγοί για εκπόνηση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε Μουσεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης…
- σε παιδικά χωριά S.O.S,
- σε Ιδρύματα παιδικής πρόνοιας,
- ως στελέχη/παιδαγωγοί σε ελληνικές και διεθνείς ΜΚΟ και άλλους οργανισμούς που πραγματοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα,
- σε μουσικά και καλλιτεχνικά εργαστήρια,
- σε φορείς και οργανισμούς που ασχολούνται με την εκπαίδευση παιδιών που ανήκουν σε πολιτισμικές μειονότητες,
- ως παιδαγωγοί στα Μ.Μ.Ε. για εκπόνηση εκπομπών ή δημιουργία εφημερίδων και περιοδικών για παιδιά,
- ως εμψυχωτές/τριες σε χώρους που εξειδικεύονται με την αναψυχή των παιδιών,
- σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης,
- σε Κέντρα Διοίκησης και Εποπτείας της Εκπαίδευσης,
- σε Ερευνητικά Κέντρα Επιστημών Αγωγής.
Διαβάστε ακόμα:
- Επαγγελματικές Προοπτικές: Τμήματα Δημοσιογραφίας, ΜΜΕ και Διεθνών Σπουδών
- Επαγγελματικές προοπτικές: Τμήματα Δημόσιας Διοίκησης & Θεωρίας – Ιστορίας της Τέχνης
- Επαγγελματικές προοπτικές: Τμήματα θεάτρου, θεατρικών σπουδών, κινηματογράφου
- Επαγγελματικές Προοπτικές: Τμήματα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας & Κοινωνιολογίας
- Επαγγελματικές Προοπτικές: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης & Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών – Προσχολικής Εκπαίδευσης
- Επαγγελματικές Προοπτικές: Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α)
- Επαγγελματικές Προοπτικές: Τμήματα Δημοσιογραφίας, ΜΜΕ και Διεθνών Σπουδών
- Επαγγελματικές προοπτικές: Τμήματα Ψυχολογίας
- Επαγγελματικές προοπτικές: Τμήμα Εδικής Αγωγής, Τμήματα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
- Επαγγελματικές προοπτικές: Τμήματα Νομικής
- Επαγγελματικές προοπτικές: Ελληνικές Φιλολογίες, Ιστορίας – Αρχαιολογίας, ΦΠ(Ψ)
- Επαγγελματικές προοπτικές: Ξενόγλωσσες φιλολογίες, τμήμα ξένων γλωσσών, μετάφρασης και διερμηνείας
Άρης Ιωαννίδης*
Φιλόλογος