Συναντήσαμε τον Αριστείδη Χρυσανθόπουλο στo πλαίσιo της ατομικής του έκθεσης με τίτλο «FRAGILES» στη gallery GENESIS, στο Κολωνάκι. Η έκθεση αυτή είναι η τρίτη του ατομική έκθεση ζωγραφικής, ενώ αν κάποιος επισκεφτεί την προσωπική του ιστοσελίδα www.chrysanthopoulos-artpainter.gr θα ανακαλύψει ότι ο ίδιος έχει ασχοληθεί και με άλλες μορφές τέχνης όπως η σκηνογραφία, η ενδυματολογία και η επιμέλεια βιβλίων. Παρατηρώντας τα έργα της έκθεσης θα συμφωνήσει κανείς με το ακόλουθο απόσπασμα του κειμένου της επιμελήτριας της έκθεσης, ιστορικού τέχνης, Ίριδας Κρητικού που σημειώνει: «Σκιαγραφώντας έναν κατοικημένο και μύχιο τόπο, μεταφέροντας στο βλέμμα του θεατή τη μεταφυσική σχεδόν ένταση της νυχτερινής σιωπής και την αφόρητη μεσημβρινή ζέστη, ο Αριστείδης Χρυσανθόπουλος αποδεικνύει ότι ο τρόπος και το εκτόπισμα της υδατογραφίας δεν είναι πάντοτε μια υπόθεση απαλή.» Όμως ο λόγος ανήκει στον ίδιο τον Αριστείδη Χρυσανθόπουλο.
***
Υπήρχαν ερεθίσματα στο οικογενειακό σου περιβάλλον για να ασχοληθείς με τη ζωγραφική; Ποια είναι εκείνη η χρονική στιγμή στη ζωή σου που είσαι βέβαιος ότι θέλεις να γίνεις ζωγράφος;
Δεν υπήρχαν ιδιαίτερα ερεθίσματα. Υπήρξε όμως στήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον, οπότε ήταν μονόδρομος. Έτσι πολύ νωρίς κατάλαβα τι ήταν αυτό που θέλω να κάνω και πέρασε μέσα μου σαν δεδομένο.
Μπορείς να θυμηθείς ποια ήταν τα πρώτα σου ζωγραφικά θέματα και πως εξελίχτηκαν αυτά στην πάροδο του χρόνου; Άλλαξαν οι πηγές έμπνευσής σου;
Οι μνήμες μου ξεκινούν θα έλεγα από την Τρίτη δημοτικού. Τα ζώα πρωταγωνιστούσαν τότε στις πρώτες μου ζωγραφιές και πιο αγαπημένο μου ο σκύλος που ακόμα και σήμερα υπάρχει σε πολλά από τα έργα μου. Στην πορεία προστέθηκε και ο άνθρωπος.
Παρατηρώντας κάποιος την πορεία σου θα ανακαλύψει την αγάπη σου για την τεχνική της ακουαρέλας. Γιατί χρησιμοποιείς κυρίως αυτήν την τεχνική; Υπάρχουν άλλες τεχνικές που ασχολείσαι ή θέλεις να ασχοληθείς περισσότερο στο μέλλον;
Η ακουαρέλα δεν ήρθε τυχαία. Είναι το υλικό που μπορώ να αποτυπώνω όσα αισθάνομαι και νιώθω, μέσα από ένα εσωτερικό διάλογο που στην πορεία αναζητά τον αποδέκτη του. Σίγουρα έχω πειραματιστεί και με άλλες τεχνικές, με άλλα μέσα έκφρασης, όμως πάντα επιστρέφω στο χαρτί και στην ακουαρέλα.
«Fragiles» είναι ο τίτλος της τρίτης ατομικής σου έκθεσης. Πες μας λίγα λόγια για αυτήν και ποιοι είναι οι στόχοι σου μέσα από αυτήν;
Στην τρέχουσα ατομική μου έκθεση «Fragiles» στη gallery GENESIS, οι ήρωες μου ισορροπούν ανάμεσα στο ιδεατό και την πραγματικότητα. Διηγούνται τις ιστορίες τους, αποκαλύπτοντας συναισθήματα που από μόνα τους αποτελούν και τα πιο εύθραυστα κομμάτια της ανθρώπινης ψυχής και ύπαρξης. Στόχος της είναι να βρει το κοινό της και να μπορέσει να σταθεί επάξια στα καλλιτεχνικά δρώμενα. Η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Ίρις Κρητικού και η καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Τζάνερη.
Πόσο «εύθραυστος» τελικά και για ποιους λόγους είναι ένας ζωγράφος, αλλά και η ίδια η ζωγραφική;
Όσο «εύθραυστος» είναι ένας ζωγράφος ή ένας καλλιτέχνης γενικότερα, άλλο τόσο «δυνατός» μπορεί να γίνει μέσα από την τέχνη του. Ίσως με περισσότερες ευαισθησίες οι οποίες πότε τον βασανίζουν με δαίμονες και πότε του δείχνουν το δρόμο προς την εξιλέωση. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είσαι μέσα σ΄ αυτό που κάνεις από την αρχή μέχρι το τέλος.
Έχεις ήδη συμμετάσχει σε BIENNALE στο εξωτερικό. Πώς ήταν η εμπειρία αυτή; Είναι εύκολο τελικά να εκθέτεις στο εξωτερικό;
Το 2015 επιλέχτηκα ως Έλληνας συμμετέχοντας εικαστικός στην «CASTRA 2015» στη Διεθνή Μπιενάλε Ακουαρέλας, στην πόλη Ajdovščina της Σλοβενίας. Συμμετείχα με τα έργα «Paradise» και «Spontaneous kiss», τα οποία παρουσιάζονται και στην τρέχουσα έκθεση «Fragiles». Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και αν μου δοθεί η ευκαιρία θα το ξανακάνω. Είναι ωραία να μιλάς μέσα από την τέχνη με άλλους λαούς, άλλες κουλτούρες. Βέβαια δεν παύει να είναι δύσκολο να εκθέσεις στο εξωτερικό, όταν δεν πρόκειται για BIENNALE, διότι τα έξοδα που καλείσαι δυστυχώς να καλύψεις μόνος σου είναι μεγάλα.
Στο βιογραφικό σου περιλαμβάνονται και άλλου είδους Τέχνες με τις οποίες έχεις ασχοληθεί. Μίλησε μας γι’ αυτές. Ποια θεωρείς πιο ενδιαφέρουσα μετά τη ζωγραφική;
Σίγουρα η σκηνογραφία είναι μια ακόμα αγαπημένη τέχνη. Την υπηρέτησα με πολύ αγάπη και σεβασμό στο παρελθόν. Εύχομαι να μου δοθούν εξίσου καλές ευκαιρίες και στο μέλλον.
Η ζωγραφική και η Τέχνη γενικότερα μπορεί να αλλάξει τον κόσμο ή μόνο να τον απεικονίσει ή να «επαναστατεί» μέσα από τα δημιουργήματά της;
Η ιστορία αυτό έχει δείξει, ότι η Τέχνη μπορεί να «επαναστατήσει», απεικονίζοντας την εκάστοτε πραγματικότητα, είτε τα θετικά είτε περισσότερο τα αρνητικά της στοιχεία, πάντα μέσα από τη ματιά του καλλιτέχνη. Άλλωστε αυτό την κάνει διαχρονική και αυτόματα πηγή της ίδιας της Ιστορίας.
Τελειώνοντας και γνωρίζοντας πόσο δύσκολα βιοπορίζεται ένας καλλιτέχνης σήμερα, ποιο είναι το μότο εκείνο που έχεις στο μυαλό σου και σε αποτρέπει από το να απομακρυνθείς από την Τέχνη;
Ένας καλλιτέχνης οφείλει να έχει συνέπεια στους στόχους του. Ποτέ δεν σκέφτηκα να παραιτηθώ από το όνειρό μου, οπότε δεν υπήρξε στιγμή που θα έπρεπε να σκεφτώ πως θα αποτρέψω τον εαυτό μου από μια τέτοια δυσάρεστη εξέλιξη. Το μότο που μου έρχεται αυτόματα είναι «Τέχνη, η έκφραση της ψυχής».
*Αποκλειστική Συνέντευξη του εικαστικού Αριστείδη Χρυσανθόπουλου στο schooltime.gr με αφορμή την ατομική του έκθεση με τίτλο «FRAGILES» @ gallery GENESIS
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ “FRAGILES”
Επιμέλεια έκθεσης: Ίρις Κρητικού
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Διάρκεια έκθεσης: 26 Απριλίου έως 19 Μαΐου 2018
Gallery Genesis.
Χάρητος 35, Κολωνάκι, Αθήνα
Tel.: +30 211 7100566
www.gallerygenesisathens.com
Ωράριο λειτουργίας:
Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή: 11:30 – 21:30
Τετάρτη – Σάββατο 11:30 – 15:30
# Συνεντεύξεις # Εικαστικά # Πολιτισμός
♦ Αν θέλετε να ενημερώνεστε μέσω facebook για όλες τις νέες δημοσιεύσεις, ακολουθήστε τη σελίδα μας επιλέγοντας τον σύνδεσμο • schooltime
Δείτε επίσης
«FRAGILES» – Ατομική έκθεση ζωγραφικής του εικαστικού Αριστείδη Χρυσανθόπουλου