Ο Τάσος Πέτσας είναι ένας νέος δημιουργός instrumental μουσικής, που ξεκίνησε τη δική του πορεία, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Ο ίδιος έχει ακολουθήσει μουσικές σπουδές και μαθήματα φωνητικής. Είναι επίσης απόφοιτος της Νομικής σχολής Αθηνών, με μεταπτυχιακό στο Αστικό Δίκαιο. Τον βρίσκουμε πλέον με αρκετές επιτυχίες στο ενεργητικό του και με μια καινούρια κυκλοφορία που ευχόμαστε να έχει την ίδια επιτυχημένη πορεία με τις προηγούμενες. Ας τον γνωρίσουμε λοιπόν καλύτερα!

***

– Τάσο, σε γνωρίζουν και εντός Ελλάδας και εκτός Ελλάδας. Θα θέλαμε λοιπόν να ξεκινήσουμε τη συνέντευξη λίγο αντίστροφα, δηλαδή όχι από το παρελθόν αλλά από το παρόν. Έχεις μια νέα κυκλοφορία. Πες μας λεπτομέρειες σχετικά με αυτήν και το ύφος της μουσικής σου.

Κυκλοφόρησε πριν μερικές μέρες το πρώτο μέρος του νέου μου, δεύτερου κατά σειρά άλμπουμ, με τίτλο «Libra 1975 Part One».  Περιέχει 6 tracks και το ύφος τους είναι ηλεκτρονική house που θυμίζει δεκαετία του 80, την πιο αγαπημένη μου δεκαετία. Και σε αυτό το άλμπουμ η μουσική μου είναι αυτοβιογραφική. Όπως στο προηγούμενο άλμπουμ μου σημείο αναφοράς ήταν η μητέρα μου, σε αυτό είναι ο πατέρας μου.

– Είσαι δημιουργός ηλεκτρονικής μουσικής. Πόσο δύσκολο είναι να την επικοινωνήσεις στην Ελλάδα και ειδικά όταν πρόκειται για instrumental κομμάτια;

Στην Ελλάδα είναι φοβερά δύσκολο να προωθήσεις την instrumental μουσική ειδικά στα ραδιόφωνα. Παρόλα αυτά στάθηκα τυχερός γιατί ο φίλος και συνεργάτης Δημήτρης Λαζάρου που διοργανώνει ομαδικές εικαστικές εκθέσεις με έχει βοηθήσει πολύ σημαντικά με τη μουσική μου αφού αυτή έχει ακουστεί σε αρκετές εκθέσεις τα τελευταία τρία χρόνια που έχει διοργανώσει. 

Ξεκινώντας λοιπόν πλέον την αφήγηση της πορείας σου, η έκπληξη είναι ότι ένα άτομο μόνο του καταφέρνει με ένα instrumental κομμάτι το «Mother Of Mine (Anna)» να σκαρφαλώσει όχι μόνο στα Ελληνικά αλλά και τα διεθνή charts. Πώς το κατόρθωσες;

Το «Mother Of Mine (Anna)» το έμαθαν πρώτα στο εξωτερικό μέσα από ένα site που προωθεί παγκοσμίως τους νέους καλλιτέχνες, το ReverbNation και στη συνέχεια το έμαθαν κάποιοι ραδιοφωνικοί παραγωγοί και δημοσιογράφοι του εξωτερικού που τους συγκίνησε η ιστορία του. Η πορεία του συνεχίστηκε μέσα από forums, το YouTube και το Spotify αλλά και δημοσιεύματα που έγιναν τόσο στο internet όσο και στα περιοδικά . Όλα αυτά βοήθησαν το κομμάτι να αποκτήσει μία δημοτικότητα και να μπει στο Ευρωπαϊκό Chart και όχι μόνον. Το αγάπησαν, επίσης, στην Κίνα, στην Ιαπωνία, στην Αγγλία, όσο για την Ελλάδα κατάφερε  να ανεβεί στην 1η θέση του ελληνικού Billboard δύο φορές παραμένοντας στα 10 πρώτα επί 24 συνολικά εβδομάδες.    

– Πίσω από το «Anna, Mother of mine» υπάρχουν δύσκολες οικογενειακές στιγμές. Τελικά όμως η γεύση μιας τέτοιας επιτυχίας είναι μόνο γλυκιά ή μόνο πικρή;

Μόνον γλυκιά γιατί βλέποντας και το βιντεοκλίπ του που δείχνει την αγαπημένη μου μητέρα θυμάμαι το πόσο όμορφη και λαμπερή ήταν και το σημαντικότερο το πόσο  την αγαπούσα. Το «Mother Of Mine (Anna)» ευτύχησε να το δει και ο πατέρας μου πριν φύγει ξαφνικά από τη ζωή και ήταν περήφανος για αυτό το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα.

– Η αρχή σου λοιπόν ήταν επιτυχημένη και συνεχίστηκε και με άλλες επιτυχίες. Πες μας σχετικά με αυτές.

Δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ σε δύο άτομα που με βοήθησαν και με βοηθούν μέχρι και σήμερα να εξελίσσομαι μουσικά και το σημαντικότερο που βρίσκονται στο πλευρό μου ως καλοί μου φίλοι. Αναφέρομαι στη λυρική cross over ερμηνεύτρια και σοπράνο, ηθοποιό,   συγγραφέα και ποιήτρια, τη Μάνια Βλαχογιάννη που μαζί τραγουδήσαμε το τραγούδι μου, το «Angel of Mine» που όχι μόνον μπήκε στο Ευρωπαϊκό Τσαρτ αλλά και επί μία εβδομάδα είχε φιγουράρει στην πρώτη σελίδα της Ευρώπης ανάμεσα στα τραγούδια που είχαν τη μεγαλύτερη δημοτικότητα, κάτι πολύ τιμητικό και σπάνιο για Έλληνες καλλιτέχνες. Με τη Μάνια συνεργαστήκαμε και στη χριστουγεννιάτικη μπαλάντα που έγραψα το «Memories», που η ίδια ερμήνευσε μοναδικά και που πήγε εξίσου καλά στα charts τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης. Το δεύτερο άτομο είναι ο συνθέτης και παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής , ο Γιώργος Λαζάρου (Aural Fragment) που με βοήθησε τόσο στο “Angel Of Mine” όσο και στο “Memories”. Τέλος, δεν θα μπορούσα να παραλείψω, τον αγαπημένο φίλο και συνεργάτη Σάκη Γραββάνη (Sakgra) για τα δύο remixes του στο «Angel Of Mine»,  το Γιάννη Μιχελινάκη (Lego Boy) για το remix του στο «Friend Of Mine» που κατάφερε και μπήκε όχι μόνον στο ευρωπαϊκό τσαρτ αλλά και στο βρετανικό, την ελληνοαμερικανίδα Δέσποινα Πατρώνα που με το «Anna» ανεβήκαμε στην 2η θέση του ελληνικού Billboard και ξαναμπήκαμε στα 200 καλύτερα τραγούδια της Ευρώπης μέχρι να φτάσουμε στην περσινή δουλειά μου, το ιστορικό κομμάτι, το «Voices (Istimpei)» που έγραψα για την Αναβίωση του Ρούπελ του 1941 και που ανέβηκε και αυτό στην 2η θέση του Billboard και μπήκε στα 200 καλύτερα τραγούδια της Ευρώπης.

– Υπήρξαν στιγμές που λύγισες, προσπαθώντας να «χτίσεις» το όνομά σου;

Η μουσική μου είναι αυτοβιογραφική. Δεν προσπαθώ να «χτίσω» ένα όνομα, αλλά προσπαθώ να «αφήσω» τη δικιά μου ταυτότητα όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Υπήρξαν αρκετές φορές που στενοχωρήθηκα λόγω του ελληνικού συστήματος προώθησης της μουσικής στα ραδιόφωνα αλλά και διαφήμισης στα έντυπα. Αξιοκρατία δεν υπάρχει. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως η μουσική που προβάλλεται κατεξοχήν στη χώρα μας είναι η Ελληνική και πιο συγκεκριμένα προβάλλεται το λαϊκό τραγούδι.

– Ελλάδα ή εξωτερικό; Πού θεωρείς ότι θα είχες καλύτερη αντιμετώπιση και πού η καρδιά σου σε οδηγεί;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως καλύτερη αντιμετώπιση θα είχα στο εξωτερικό αλλά η καρδιά μου ευτυχώς ή δυστυχώς με κρατάει «κολλημένο» ακόμα στην Ελλάδα.

– Δικηγορία και μουσική πώς συνδυάζονται; Υπάρχουν κοινά σημεία;

Το μόνο κοινό σημείο είναι πως όταν ασχολούμαι και με τα δύο με κάνουν να νιώθω όμορφα. Τα αγαπάω και τα δύο εξίσου, το καθένα για διαφορετικούς λόγους.  Η μουσική είναι το χόμπι μου, κάτι που μου άρεσε από μικρό παιδί, ενώ η δικηγορία είναι το μοναδικό μέσον βιοπορισμού μου.

– Η μουσική σου όπως μας αποκάλυψες προηγουμένως συνοδεύει κι άλλες μορφές τέχνης όπως είναι τα εικαστικά. Πώς προέκυψε;

Ο φίλος και συνεργάτης Δημήτρης Λαζάρου πριν από τρία χρόνια που ανέλαβε μέρος της επικοινωνίας μου, είχε παράλληλα και την ιδέα οι μουσικές μου να συνοδεύουν και τα βίντεο με τα έργα που εκτίθενται σε ομαδικές εικαστικές εκθέσεις που αυτός διοργανώνει.  Έτσι λοιπόν ακούστηκαν αρκετές δημιουργίες μου σε πολύ όμορφες και παράλληλα σημαντικές ομαδικές εικαστικές εκθέσεις όπως το «Mother Of Mine (Anna)» για τον καρκίνο του μαστού τον Οκτώβριο του 2016 και το «Michael» τον Ιούνιο του 2017 για τα 80+1 χρόνια απουσίας του Λόρκα. Τον ευχαριστώ πολύ για όλα όσα έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει για μένα.

– Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Η ηχογράφηση του δεύτερου μέρους του Libra (1975) που θα περιέχει και τραγούδια! Το δεύτερο μέρος θέλω να είναι μουσικά πιο «σύγχρονο». 

– Ποιο είναι το μότο που σε κάθε δυσκολία σε κάνει να ανασυγκροτείς τις δυνάμεις σου και να αισιοδοξείς ;

Εδώ και τρεις μήνες έγινα Θείος κάτι που μου έδωσε μεγάλη χαρά αφού ο «μικρός Μιχάλης» όπως θα ονομαστεί, έχει πάρει και κάποια από τα δικά μου χαρακτηριστικά. Μέσα από αυτό το γεγονός γεννήθηκε τόσο σε μένα όσο και στον αδερφό μου η ελπίδα πως άνοιξε ένας νέος κύκλος ζωής μετά τον ξαφνικό χαμό των γονιών μας. Αυτό, λοιπόν, είναι το μότο μου. Ποτέ να μην πάψουμε να ελπίζουμε πως μετά από κάποια πολύ άσχημα περιστατικά θα συμβεί στη ζωή μας κάτι καλό.

*Αποκλειστική συνέντευξη του Τάσου Πέτσα στο schooltime.gr

Ακολουθήστε την επίσημη σελίδα μας στο facebook schooltime για να βλέπετε τις σημαντικότερες ειδήσεις στη ροή του schooltime.gr

Ακολουθήστε μας στο facebook