Έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές μου στο τμήμα φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, σκεφτόμουν ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα μου για να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου αλλά και να αποκτήσω εμπειρία στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Τότε ένας φίλος μου πρότεινε το κοινωνικό φροντιστήριο.

Οφείλω να πω ότι άρχισε να με ενδιαφέρει πολύ η ιδέα της κοινωνικής προσφοράς, ενώ ταυτόχρονα θα αποκτούσα και εμπειρία πάνω στη διδασκαλία. Δεν άργησα να έρθω σε επαφή με τους υπεύθυνους και μου ανατέθηκε το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας της δευτέρας γυμνασίου. Σε λίγο ξεκίνησα ένα μοναδικό ταξίδι που θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη μου.

Τα μαθήματα γίνονταν δύο ώρες μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος. Μαθητής μου ήταν ένα παιδί που ήθελε όντως να μάθει και κατέβαλα κάθε προσπάθεια να του εξηγήσω με τον καλύτερο τρόπο όσα περισσότερα πράγματα μπορούσα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά για ένα δάσκαλο από το να ανεβαίνουν οι βαθμοί του μαθητή του.

Από τις συναντήσεις που είχα με άλλους καθηγητές που συμμετείχαν σε αυτήν τη καταπληκτική προσπάθεια του Δήμου Πατρέων να προσφέρει τόσα πολλά στην παιδεία, κατάλαβα πόσοι πολλοί σπουδαίοι άνθρωποι συμμετείχαν σε αυτό το εγχείρημα που ο στόχος του μπορεί να αποδοθεί πολύ εύκολα από τρεις λέξεις: παιδεία για όλους. Στις συναντήσεις αυτές, συζητούσαμε τυχόν προβλήματα και τρόπους που θα μπορούσαν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο το θεσμό αυτόν.

Μέσα στην κοινωνία της κρίσης όπου η εκπαίδευση έχει φτάσει να κοστίζει τόσα πολλά και πολλοί γονείς ανησυχούν για το μέλλον των παιδιών τους, το κοινωνικό φροντιστήριο αποτελεί ένα φως μέσα στο σκοτάδι, καθώς αποτελείται από ικανούς ανθρώπους που θέλουν να κάνουν το καλύτερο για τα παιδιά και την παιδεία γενικότερα.

Ήταν τιμή μου που συμμετείχα σε αυτήν τη προσπάθεια του Δήμου Πατρέων και ελπίζω να έχω την ευκαιρία να το ξανακάνω. Όχι μόνο βάζει κανείς ένα μικρό λιθαράκι για να γίνει η παιδεία καλύτερη αλλά αποκτά και πολύτιμη εμπειρία στην μετέπειτα επαγγελματική του σταδιοδρομία. Η μεγαλύτερη τιμή για έναν δάσκαλο είναι ο μαθητής του να θέλει να μάθει όσο περισσότερα μπορεί. Αυτό είναι κάτι που το έζησα και προτρέπω όσους μπορούν να συμμετέχουν σε αυτήν τη προσπάθεια διότι είναι ένα βήμα στο να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι και καλύτεροι εκπαιδευτικοί.

Νικόλαος Παναγιώτης Παναγόπουλος
Πτυχιούχος τμήματος φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών
Email: nikos4222@outlook.com.gr

• Ροή ειδήσεων • Εκπαιδευτικά νέα

 Αν θέλετε να ενημερώνεστε μέσω facebook για όλες τις νέες δημοσιεύσεις, ακολουθήστε τη σελίδα μας επιλέγοντας τον σύνδεσμο  schooltime