Συνέντευξη στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (Μάρνυ Παπαματθαίου, 8/1/2018) παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ.Κώστας Γαβρόγλου. Μεταξύ άλλων, κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν:
Α. Το νέο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Κύριε υπουργέ ποιοι είναι οι πυλώνες του νέου εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στα ανώτατα ιδρύματα της χώρας; Μέσα στον Ιανουάριο έχετε υποσχεθεί την επίσημη ανακοίνωση του θα την κάνετε;
Κατανοούμε απόλυτα την αγωνία των μαθητών των οικογενειών των εκπαιδευτικών. Εμείς όμως υποστηρίζουμε ότι καμία αλλαγή του εξεταστικού συστήματος δεν είναι αποδοτική αν δεν συνδεθεί με ευρύτερες αλλαγές στο Λύκειο. Καταθέσαμε προς συζήτηση μια πρόταση για αναβάθμιση της ανύπαρκτης σήμερα Γ λυκείου καιτην αναμόρφωση ενός
εξεταστικού συστήματος που μόνο στρεβλώσεις έχει Π χ κοστίζει στις οικογένειες 2 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και έχει ακυρώσει τη μαθησιακή διαδικασία. Το μόνο που επιβάλλει μέσω της παραπαιδείας είναι να μαθαίνουν να παιδιά τεχνικές για να περνούν τις Εξετάσεις Οι Εξετάσεις είναι βεβαίως αδιάβλητες αλλά είναι παιδαγωγικά δόκιμες. Η απάντηση είναι κατηγορηματικά όχι μιας και μετά τόσο κόπο χρήματα και καταστρατήγηση των στοιχειωδών κανόνων
μιας ουσιαστικής μόρφωσης ένας πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών εισάγεται σε τμήματα άσχετα με τα βασικά τους ενδιαφέροντα. Ας δούμε λοιπόν ψύχραιμα πώς μπορούμε ως κοινωνία να διεκδικήσουμε ένα Λύκειο χωρίς να είναι πλήρως ακυρωμένη η Γ Τάξη του μενέα προγράμματα σπουδών.
Β. Τις μετεγγραφές φοιτητών
Στην ανώτατη εκπαίδευση και τα δικά της προβλήματα θα αλλάξετε τελικά τον νόμο των μετεγγραφών; Γιατί με τη νέα διάταξη που προαναγγείλατε για τη δυνατότητα των φοιτητών που έχουν αδέλφια φοιτητές να σπουδάζουν στην ίδια πόλη τα κεντρικά πανεπιστήμια φοβούνται ότι τα προγράμματα τους θα βουλιάξουν.
Οι μετεγγραφές αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα κοινωνικά προβλήματα παιδιά με γονείς που έχουν χαμηλό εισόδημα με άνεργους και άρρωστους γονείς όπως και με φοιτητές που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Σε λίγες μέρες θα νομοθετήσουμε τη δυνατότητα όλα τα αδέλφια να σπουδάζουν στην ίδια πόλη εκτός από παιδιά οικογενειών με πολύ υψηλό εισόδημα Φαίνεται πως όσοι έχουν αντίρρηση σε μια τέτοια ρύθμιση αγνοούν ότι υπάρχουν οικογένειες με χαμηλό εισόδημα που αδυνατούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους. Είναι δυνατόν να διαφωνούν τα ΑΕΙ σε μια τέτοια κοινωνική πολιτική όταν μάλιστα λαμβάνουν περισσότερα χρήματα ανάλογα με τους πρόσθετους φοιτητές που έχουν λόγω μετεγγραφών;
Γ. Τους εκπαιδευτικούς
Θα αλλάξετε τον νόμο για τα ιδιωτικά σχολεία και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών τους;
Δεν θα αλλάξουμε κανέναν νόμο αλλά θα είμαστε εξαιρετικά αυστηροί στην τήρηση των νόμων που υπάρχουν από τα ιδιωτικά σχολεία.
Πιστεύετε ότι πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία ή ακόμη και στα πανεπιστήμια;
Προφανέστατα όχι. Οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν κατά μέσο όρο όσο περίπου και οι εκπαιδευτικοί στις άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. Αντιθέτως πρέπει να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και να δοθούν στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων δυνατότητες μετεκπαίδευσης και αδειών ώστε να ανανεώνονται ερευνητικά και εκπαιδευτικά.
Η αξιολόγηση των μάχιμων εκπαιδευτικών είναι κάτι που σας βρίσκει αντίθετο; Δεν είναι ένα σημαντικό κομμάτι στη βελτίωση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος;
Έχουμε δηλώσει ότι θα προχωρήσουμε στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων και στην αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Μέχρι το τέλος του μήνα καταθέτουμε νομοσχέδιο που θα επιφέρει εξαιρετικά σημαντικές βελτιώσεις στη σημερινή κατάσταση των δομών υποστήριξης των σχολείων. Έχουμε κάνει πολλές διαβουλεύσεις με φορείς και προέκυψαν ενδιαφέρουσες ιδέες που βελτιώνουν το αρχικό μας σχέδιο. Ας έχουμε όμως υπόψη ότι υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα ηθικής και ακαδημαϊκής τάξης όταν η πολιτεία δεν έχει φανεί καθόλου συνεπής στις δικές της υποχρεώσεις απέναντι στους εκπαιδευτικούς.
Δείτε περισσότερες ειδήσεις στην ενότητα Εκπαίδευση
Βρείτε επιλεγμένα άρθρα και εκπαιδευτικό υλικό στην ομάδα μας schooltime – Εκπαιδευτικό υλικό
♦ Αν θέλετε να ενημερώνεστε μέσω facebook για όλες τις νέες δημοσιεύσεις, ακολουθήστε τη σελίδα μας επιλέγοντας τον σύνδεσμο: schooltime