Best Sellers 25 – 31 Δεκεμβρίου 2017

Τα 10 Best Sellers στη λογοτεχνία από τα βιβλιοπωλεία IANOS  – Αθήνα & Θεσσαλονίκη

ORIGIN, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣORIGIN, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΜΠΡΑΟΥΝ ΝΤΑΝ

ΟΠΟΙΟΣ ΚΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ. Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ. Μπιλμπάο, Ισπανία. Ο Ρόμπερτ Λάνγκτον, καθηγητής συμβολολογίας και θρησκευτικής εικονολογίας στο Χάρβαρντ, επισκέπτεται το μουσείο Γκούγκενχαϊμ για να παραστεί σε μια σημαντική ανακοίνωση για μια ανακάλυψη που «πρόκειται να αλλάξει για πάντα το πρόσωπο της επιστήμης». Ο οικοδεσπότης είναι ο Έντμοντ Κιρς, ένας σαραντάρης δισεκατομμυριούχος μελλοντιστής, με καταπληκτικές υψηλής τεχνολογίας εφευρέσεις και προκλητικές προβλέψεις που τον έχουν κάνει παγκοσμίως διάσημο. Ο Κιρς, που ήταν ένας από τους πρώτους μαθητές του Λάνγκτον στο Χάρβαρντ πριν από είκοσι χρόνια, πρόκειται να αποκαλύψει ένα εκπληκτικό επίτευγμα, που θα δώσει απαντήσεις σε δύο από τα πιο βασικά ερωτήματα σχετικά με την ανθρώπινη ύπαρξη. Όμως η βραδιά σύντομα εξελίσσεται στο απόλυτο χάος, η ανακάλυψη του Κιρς κινδυνεύει να χαθεί για πάντα και ο Λάνγκτον αναγκάζεται να δραπετεύσει από το Μπιλμπάο, έχοντας μαζί του την Άμπρα Βιδάλ, την όμορφη διευθύντρια του μουσείου, και να καταφύγουν στη Βαρκελώνη σε μια προσπάθεια να εντοπίσουν τον κρυφό κωδικό πρόσβασης που θα ξεκλειδώσει το μυστικό του Κιρς. Μέσα από τους σκοτεινούς διαδρόμους της κρυμμένης ιστορίας και της θρησκείας, ακολουθώντας ίχνη της σύγχρονης τέχνης και αινιγματικά σύμβολα, ο Λάνγκτον και η Βιδάλ πρέπει να ξεφύγουν από έναν βασανισμένο εχθρό, η δύναμη του οποίου φαίνεται να προέρχεται από τα ίδιο τα Βασιλικά Ανάκτορα της Ισπανίας και που δε θα σταματήσει μπροστά σε τίποτα προκειμένου να κάνει τον Κιρς να σιωπήσει. Το πιο ευφάνταστο και ιδιοφυές μυθιστόρημα του Dan Brown.

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΛΙΓΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΥΧΤΕΣΛΙΓΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΥΧΤΕΣ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

ΖΟΥΡΓΟΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ

Την άνοιξη του 1909, ο έκπτωτος σουλτάνος Αβδούλ Χαµίτ ο Β΄ εξορίζεται στη Θεσσαλονίκη και µένει έγκλειστος σε µια εντυπωσιακή έπαυλη. Εκεί, σύµφωνα µε το µυθιστόρηµα, θα διηγείται για λίγες νύχτες σ’ ένα µικρό κορίτσι τη ζωή του. Ένα εντεκάχρονο όµως αγόρι κρυφακούει… Εβδοµήντα χρόνια μετά, θα υπάρχει ακόµη µια νύχτα, µάλλον µια ζωή ολόκληρη σε µία µόνο νύχτα. Άλλωστε στον 20ό αιώνα αργούσε συχνά να ξηµερώσει. Το Λίγες και µία νύχτες, µε άξονα την ερωτική ιστορία που φωλιάζει στην καρδιά της αφήγησης, εξιστορεί µια περιπέτεια για το κυνήγι του πλούτου και την αναζήτηση της ευτυχίας. Το βιβλίο αναπλάθει µια µαγευτική συνοικία έξω από τα τείχη της Θεσσαλονίκης, αυτή των Εξοχών, που έσβησε για πάντα. Είναι ακόµη µια γραφή για τα σπίτια, φτωχικά και πλούσια, για το µέσα και το έξω τους, για τους τοίχους και τα έπιπλα όπου υφαίνονται οι ανάσες ζώντων και τεθνεώτων. Το Λίγες και µία νύχτες εµπεριέχει ακόµη κατά κάποιον τρόπο τον σχολιασµό του, διερωτάται πίσω από την κουίντα για τα άγονα χωράφια της γραφής, τα εργαστήριά της, τις αστοχίες και τα πάθη της, είναι µε άλλα λόγια το κοίταγµα του ίδιου του µυθιστορήµατος στον καθρέφτη. Πέρα όµως και πάνω απ’ όλα είναι ένα βιβλίο για την ανήκεστο βλάβη της ύπαρξης, αυτήν που προκάλεσε ο πιο δηµεγέρτης αιώνας, ο εικοστός.

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΜΙΑ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟΘΙ, Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟΜΙΑ ΖΩΗ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟΘΙ, Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

ΑΡΒΕΛΕΡ-ΓΛΥΚΑΤΖΗ ΕΛΕΝΗ

Από τα προσφυγικά σπίτια στον Βύρωνα, όπου εξακολουθεί να μένει, και τα βουνά της Στερεάς, ως Επονιτάκι, στο κέντρο του Παρισιού, Πρύτανης όλων των Πανεπιστημίων του Παρισιού, η Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ είχε μια ταραχώδη όσο και ενδιαφέρουσα ζωή. Η ίδια την τιτλοφορεί «χωρίς άλλοθι» γιατί πολλές φορές κινήθηκε στα όρια των εποχών με ρίσκο και θράσος. Μέσα από την αφήγησή της διακρίνουμε μια αγωνίστρια της ζωής αλλά και της επιστήμης. Είτε ως γραμματέας της ΕΠΟΝ Βύρωνα είτε ως καθηγήτρια στη Σορβόννη στη διάρκεια των γεγονότων του Μάη του ’68 , αυτή η μικρόσωμη γυναίκα είχε βαθιά πίστη στον εαυτό της και στις δυνάμεις της. Οι έρευνες για το Βυζάντιο είναι η μεγάλη προσφορά της στον νεότερο ελληνισμό, καθώς συνέδεσε το όνομά της με την ανάδειξη μιας εποχής που για χρόνια θεωρούνταν «σκοτεινή». Ένα κείμενο καταβύθιση στο παρελθόν που την καθόρισε και ένα μάθημα ζωής για τους νέους που θέλουν, όπως θα πει η ίδια, «να έχουν τα πόδια στη γη και τα μάτια στον ουρανό». «Όταν με ρωτάνε ποιος είναι ο τίτλος που χρησιμοποιώ, λέω πρύτανης, δεν μπορείς να βάλεις τίποτε άλλο. Είναι αυτό που μένει. Μαζί με τα καθηγήτρια και μάνα». «Για μένα η Ελλάδα είναι η Ιστορία της, ύστερα ο τόπος της και βέβαια οι φίλοι μου».

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΣΑΛΟΣ ΘΕΟΥ. Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΜΙΚΗΣ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗΣΑΛΟΣ ΘΕΟΥ. Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΜΙΚΗΣ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΜΙΜΗΣ

Ο ιλιγγιώδης στροβιλισμός του Μίκη Θεοδωράκη –μουσικός, πολιτικός, ερωτικός– οδηγεί τον αναγνώστη σε εκατό ζωές, στο πανόραμα διακοσίων χρόνων, σε εννιά κεφάλαια: Το Γαλάζιο Κορίτσι του Μπουένος Άιρες • Το Γαλάζιο Βαγόνι στο Μεγάλο Κόκκινο Τρένο • Σαν Δυτικός Άνεμος: Από την Τυφλή στη Γαλάζια Οπτασία • Εκλεκτικές συγγένειες: Ο Άνθρωπος που ήθελε να γίνει Μπετόβεν συν Βοναπάρτης • Ο Σωσίας σε 33 παραλλαγές • Το Πλοίο Φάντασμα ή Ο Ιπτάμενος Κρητικός • «Πετροβολήστε τα Ρολόγια»: Η Ανάληψις • Στις Συμπληγάδες: «Ανδρέα μου!» «Κώστα μου!» • Ο Θεραπευτής: Οι Ερινύες Ευμενίδες Ο Τρελός του Θεού συναντιέται, μέσα από χαραμάδες του χρόνου, με τους Μπετόβεν, Βάγκνερ, Σοστακόβιτς, Δ. Μητρόπουλος, Μ. Χατζηδάκι, Ι. Ξενάκη, Β. Τσιτσάνη – κι ανταλλάσσουν τα απόκρυφα του βίου και του έργου τους. Ανασηκώνει το πέπλο της Ίσιδος από τις γυναίκες της ζωής του, μοιράζεται μαζί τους την αθανασία. Ζωντανεύει άγνωστες στιγμές με τους Λένιν, Στάλιν, Τίτο, Μιττεράν καθώς και με Κ. Καραμανλή, Α. Παπανδρέου, Κ. Μητσοτάκη, Χ. Φλωράκη, Λ. Κύρκο, Α. Τσίπρα και δεκάδες άλλες προσωπικότητες. Στη δίνου του κυκλώνα «Μίκης», με την πένα στενού του φίλου επί δεκαετίες, ο χρόνος μεταβάλεται και δεν έχει νόημα να διακρίνουμε ζωντανούς και πεθαμένους.

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΕΓΩ, Ο ΣΙΜΟΣ ΣΙΜΕΩΝ, Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑΕΓΩ, Ο ΣΙΜΟΣ ΣΙΜΕΩΝ, Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ

ΞΑΝΘΟΥΛΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Ο Σίμος Σιμεών –έτσι, με το Σι με γιώτα–, αν και θα μπορούσε, δεν ήρθε ουρανοκατέβατος στη Χαλκόπολη, μια ασήμαντη κωμόπολη στην Ανατολική Μακεδονία, με όλα τα στερεότυπα της ελληνικής επαρχίας στη δεκαετία του ’60. Είχε όμως τα δικά του φτερά και ήταν έτοιμος να τα δοκιμάσει σε επικίνδυνα πετάγματα. Ο Σίμος είναι το παιδί που μπορεί να αριστεύει, να διακρίνεται και να ελπίζει. Το περιβάλλον του βέβαια παραμένει τόσο εχθρικό και στενόμυαλο, που ο μοναχικός μας ήρωας κινεί το ενδιαφέρον κάποιων πέραν της κοινής φαντασίας ατόμων. Αυτά θα του υποβάλουν τους όρους μιας περιπέτειας, με αποχρώσεις κάποιες φορές φαιδρές, αλλά συνήθως δραματικές. Όμως ο Σίμος θα μπορεί, με τη διαίσθηση και την εξυπνάδα του, να καθορίζει τις προοπτικές μιας άλλης ζωής, με διαφορετικές αξίες, πέρα από τον σοβαροφανή μικρόκοσμο που ακόμα διαιωνίζει τις εμμονές του… Όλα ξεκινούν το 1964, μια σημαντική στιγμή για την Ελλάδα. Τότε, που κάτι έδειχνε να χαράζει ελπιδοφόρα στον βαλτωμένο μεταπολεμικό μας ορίζοντα, αλλά δεν θα κρατούσε για πολύ. Κι όσο για τη Χαλκόπολη, αναζητήστε τη στους χάρτες. Αν δεν τη βρείτε, ψάξτε τη στη φαντασία σας. Στο κάτω κάτω, για ένα ταξιδάκι πρόκειται…

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΤΑ ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣΤΑ ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣ, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΙΣΙΓΚΟΥΡΟ ΚΑΤΣΟΥΟ

Εντέλει, τι έχουμε να κερδίσουμε αναλογιζόμενοι συνεχώς το παρελθόν, κατηγορώντας τον εαυτό μας για το γεγονός πως η ζωή μας δεν εξελίχθηκε όπως θα θέλαμε; Ο Καζούο Ισιγκούρο ζωγραφίζει με την πένα του το συγκινητικό πορτρέτο του Στίβενς, του τέλειου μπάτλερ, και του κόσμου του, που ξεθωριάζει στον απόηχο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Στίβενς, ύστερα από δεκαετίες υπηρεσίας στο Ντάρλινγκτον Χολ, μόνος του μια μέρα στην αγγλική ύπαιθρο, ξεκινά ένα ταξίδι στο παρελθόν σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τον εαυτό του ότι έχει υπηρετήσει την ανθρωπότητα προσφέροντας τις υπηρεσίες του στον «μεγάλου ηθικού αναστήματος τζέντλεμαν» Λόρδο Ντάρλινγκτον. Όμως, στη μνήμη του παραμονεύουν αμφιβολίες για την αληθινή φύση της «μεγαλοσύνης» του Λόρδου Ντάρλινγκτον, και ακόμα μεγαλύτερες αμφιβολίες για τη φύση της δικής του ζωής. Ένα σύγχρονο κλασικό μυθιστόρημα, μια όμορφη αναπόληση της ζωής ανάμεσα σε δύο πολέμους σε μια αγγλική έπαυλη, μια καθηλωτική επίκληση σε χαμένα όνειρα και χαμένους έρωτες.

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΤΙ ΕΜΑΘΑ ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΤΙ ΕΜΑΘΑ ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

ΔΙΒΑΝΗ ΛΕΝΑ

Όταν τελειώσεις σχολείο και πανεπιστήμιο, φίλε αναγνώστη, ένας τρόπος υπάρχει να συνεχίσεις την εκπαίδευσή σου: να ξεβολευτείς. Να αφήσεις τον καναπέ και να αρπάξεις σακίδιο, μποτάκια και διαβατήριο. Να αγαπήσεις τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τις άγνωστες λέξεις, τον ύπνο σε σκηνή, τις παράξενες φάτσες, τις αναπάντεχες συναντήσεις. Να φτάσεις στην εκρηκτική Βενεζουέλα του ετοιμοθάνατου Τσάβες, στη σέξι Κούβα όπου όλα αλλάζουν εκτός από τη λατρεία του Τσε, στην προβιομηχανική Αιθιοπία των κομμένων κλειτορίδων, στο Βιετνάμ όπου ο σκύλος είναι σπουδαίος μεζές, στη Γη του Πυρός όπου ο Δαρβίνος εμπνεύστηκε τη θεωρία του, στη Νέα Ζηλανδία των Μαορί όπου το νερό τρέχει ανάποδα, για να δεις τον κόσμο ανάποδα: όχι μόνο πόλεις, που είναι σκέτη βιτρίνα – για να δεις όλη την αλήθεια, πρέπει να πας και στα χωριά και στα βουνά. Μην τρομάζεις, δεν χρειάζεται να είσαι αθληταράς. Όποιος θέλει να ανεβεί ανεβαίνει. Εγώ το πρωτόκανα πριν από δεκαέξι χρόνια – θα δεις πώς και γιατί. Αποφάσισα λοιπόν να κλείσω σ’ ένα βιβλίο τις πιο αστείες, μαύρες, απροσδόκητες ιστορίες που με συνάντησαν όσο περπατούσα στα βουνά και στις πόλεις του κόσμου. Είπα να σου διηγηθώ τι έπαθα και τι έμαθα, μήπως την επόμενη φορά έρθεις κι εσύ.

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΠΟΣΟ ΘΑ ΖΗΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑΓΙΑΠΟΣΟ ΘΑ ΖΗΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑΓΙΑ, Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

ΖΕΗ ΑΛΚΗ

Η Άλκη Ζέη μόνο ενδιαφέρουσες, ανατρεπτικές, με χιούμορ και ζωντάνια ιστορίες μπορεί να μας αφηγηθεί και μεις να κρεμόμαστε από τα χείλη της ή μάλλον από το μολύβι της για να τις διαβάσουμε. Ο τίτλος είναι δανεισμένος από μια ερώτηση της εγγονής της…

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

 

Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗΗ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ, Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

ΜΠΑΚΜΑΝ ΦΡΕΝΤΡΙΚ

Η Έλσα είναι εφτά χρονών και δεν μοιάζει με κανένα κορίτσι της ηλικίας της. Η γιαγιά της είναι εβδομήντα εφτά χρονών και όλοι τη θεωρούν εντελώς παλαβή. Όλοι εκτός από την Έλσα, η οποία είναι σίγουρη πως η γιαγιά της είναι μια ιδιοφυΐα. Έτοιμη για όλα προκειμένου να διασκεδάσει ή να προστατεύσει την εγγονή της. Ακόμη και να διαρρήξει τον ζωολογικό κήπο, να πυροβολήσει με πέιντμπολ ή να φλερτάρει αστυνομικούς. Είναι όχι μόνο η καλύτερη, αλλά και η μοναδική φίλη της Έλσας. Τα βράδια η Έλσα βρίσκει καταφύγιο στις ιστορίες που πλάθει η γιαγιά της για τα έξι φανταστικά βασίλεια, εκεί όπου κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται φυσιολογικά. Όλα αυτά σταματούν ξαφνικά, όταν η γιαγιά πεθαίνει. Έχει αφήσει όμως πίσω της το πιο συναρπαστικό κυνήγι θησαυρού για την Έλσα: ένα σωρό επιστολές, τις οποίες θα πρέπει να παραδώσει στους αποδέκτες τους, ανθρώπους με τους οποίους η γιαγιά είχε συγκρουστεί. Έτσι ξεκινάει η μεγάλη περιπέτεια της Έλσας, χάρη στην οποία θα ανακαλύψει την αλήθεια που κρυβόταν πίσω από τα παραμύθια της γιαγιάς, μιας γυναίκας που πραγματικά δεν έμοιαζε με καμία άλλη. Ένα πνευματώδες, κωμικό, συγκινητικό και ανατρεπτικό μυθιστόρημα που προτείνει μια διαφορετική ματιά στην καθημερινότητά μας, αλλά και στο δικαίωμα του καθενός να είναι και να ζει όπως επιλέγει ο ίδιος

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

 

ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΔΥΟ ΘΕΕΣ, Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΔΥΟ ΘΕΕΣ, Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ

ΓΑΛΑΝΑΚΗ ΡΕΑ

Με αφορμή το γλυπτό του Χαλεπά «Αθηνά βοσκοπούλα», η πρώτη νουβέλα εστιάζεται στα είκοσι οκτώ χρόνια που έζησε ο Χαλεπάς στην Τήνο, μετά το φρενοκομείο της Κέρκυρας και μέχρι να επιστρέψει στην Αθήνα, αναγνωρισμένος για δεύτερη φορά. Στο διάστημα αυτό, που ο θάνατος της μάνας μοίρασε στα δυο, ο Χαλεπάς δούλευε και ως βοσκός. Ποια ήταν η θυελλώδης σχέση με τη μάνα, πώς διασταυρώνονταν πρόσωπα και χρόνοι εντός του, γιατί «νεκραναστήθηκε» σ’ αυτό το διάστημα ο «παρίας γλύπτης», είναι κάποια από τα αινίγματα που θίγονται. Το ερωτικό πάθος της Αριάδνης για τον ξένο κι εχθρό στη μινωική Κνωσό Θησέα εξιστορείται στη δεύτερη νουβέλα από την ίδια. Η αφήγησή της διαφέρει από τον μύθο που μας παρέδωσε η ελληνική αρχαιότητα. Όχι μόνον επειδή παίρνει τον λόγο μια γυναίκα, αλλά κι επειδή δίπλα στην ερωτευμένη κόρη αναδύεται το κύρος μιας πριγκίπισσας, ιέρειας και θεάς. Ωσάν να έπρεπε να κάνουν τα πράγματα τον μοιραίο, τον τελετουργικό τους κύκλο, ακόμη και σε έναν κόσμο που έφθινε καθώς αναδυόταν ο καινούργιος. Στο Επίμετρο του βιβλίου η συγγραφέας παραθέτει τη βιωματική της σχέση με τις παραπάνω νουβέλες, που, ως όφειλαν, διαφέρουν αναμεταξύ τους σε πολλά.

Βρείτε το στον ΙΑΝΟ

Επιμέλεια – Γιώργος Σκάθαρος*

Δείτε περισσότερες ειδήσεις στην ενότητα Βιβλίο

Βρείτε επιλεγμένα άρθρα και εκπαιδευτικό υλικό στην ομάδα μας schooltime – Εκπαιδευτικό υλικό 

♦ Αν θέλετε να ενημερώνεστε μέσω facebook για όλες τις νέες δημοσιεύσεις, ακολουθήστε τη σελίδα μας επιλέγοντας τον σύνδεσμο: schooltime