Την επιχορήγηση 80 επαγγελματικών σχημάτων του Ελεύθερου Θεάτρου με το συνολικό ποσό του 1.005.000 ευρώ αποφάσισε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η επιλογή έγινε μεταξύ 166 προτάσεων για μία μόνο παραγωγή της χειμερινής θεατρικής περιόδου 2017-18, μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου.
Η Επιτροπή αποτελείται από τη Θεατρολόγο, Υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων Εθνικού Θεάτρου και δημιουργό του Greek Play Project, Ειρήνη Μουντράκη (Πρόεδρος) και ως μέλη: τον Εικαστικό, Επισκέπτη Καθηγητή της TISCH School of the Arts/New York University, Αντώνη Βολανάκη, τον Κριτικό Θεάτρου και Επίκουρο Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών Γρηγόρη Ιωαννίδη, τον δημοσιογράφο Γιώργο Μητρόπουλο, τον Καθηγητή Θεατρολογίας ΑΠΘ και Κριτικό Θεάτρου Σάββα Πατσαλίδη, την Θεατρολογο και creative producer, Ιδρύτρια του Μεσογειακού φεστβάλ Between the Seas ) και Ειδική Σύμβουλο της Υπουργού Πολιτισμού Ακτίνα Σταθάκη και τον Σκηνοθέτη και ΕΕΠ Πανεπιστημίου Αθηνών Τάκη Τζαμαργιά.
Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της, «η Επιτροπή μελέτησε κάθε μία πρόταση διεξοδικά και με μεγάλη προσοχή, εστιάζοντας στη δυναμική της κάθε πρότασης και την άποψη που προτείνει ή καταθέτει το σχήμα. Ιδιαίτερα βάρυνε η συνδιαλλαγή της πρότασης με το παρόν και τις μεγάλες αγωνίες που χαρακτηρίζουν το θέατρο της εποχής μας, η ανανεωτική ματιά και η διάκριση ενός ευρύτερου καλλιτεχνικού οράματος.» Από τις αιτήσεις εξαιρέθηκαν αυτές που αφορούσαν σε «θέατρο για παιδιά» ή «εφηβικό θέατρο» καθώς, σύμφωνα και με τη βούληση του Υπουργείου, θα πρέπει το είδος να τύχει ειδικής προσοχής. Επίσης, από τη διαδικασία αποκλείστηκαν «οι αιτήσεις θεατρικών σχημάτων που δεν είχαν παρουσιάσει δουλειές τους στο πρόσφατο παρελθόν όπως ρητά αναφερόταν στην προκήρυξη, προσωποκεντρικές παραγωγές, καθώς και οι αιτήσεις που αφορούσαν σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στις σκηνές στο πρόσφατο παρελθόν».
Οι τελικές αποφάσεις της Επιτροπής έχουν ως εξής:
Α/Α | ΦΟΡΕΑΣ | ΠΑΡΑΓΩΓΗ | ΠΟΣΟ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ |
1 | Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν – Μαριάννα Κάλμπαρη | Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης Του Έντεν Φον Χόρβατ | 35000 |
2 | Ανοιχτή Πόρτα – Ξένια Καλογεροπούλου – συμπαραγωγή με ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης | Καντίντ ή Η αισιοδοξίατου Βολταίρου σε διασκευή Μοσχόπουλου | 35000 |
3 | Δόλιχος – Δημήτρης Τάρλοου | Η αγριόπαπια του Ίψεν | 30000 |
4 | Μνήμη – Μιχ. Βιρβιδάκης ( Χανιά) | Το κατεστραμμένο δωμάτιο κείμενο του Μάθιου Λέντον | 25000 |
5 | Εταιρεία θεάτρου Sforaris Γιάννης Καλαβριανός | Ιωάννα η τρελή ή ισπανικά νεκροταφείατου Καλαβριανού | 25000 |
6 | Ιδέα – Κωνσταντίνος Μπιμπής | Υπηρέτης 2 αφεντάδωντου Γκολντόνι | 25000 |
7 | Δραματικό Θέατρο -Ρούλας Πατεράκη | Η επίκληση της γοητείας του Γιάννη Μαυριτσάκη | 25000 |
8 | Θέατρο Δωματίου – Άντζελα Μπρούσκου | Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν | 20000 |
9 | Θεατρικό σχήμα ΠΥΡ – Αργύρης Ξάφης | Molly Sweeney Μπράιαν Φρίελ | 20000 |
10 | ΟΠΕΡΑ – Δανάη Σαριδάκη | Εδώ εμείς οι νεκροίβασισμένο στη νουβέλα «Πέδρο Πάραμο» του Χουάν Ρούλφο | 20000 |
11 | Hands Upσε συνεργασία με την ομάδα Χρώμα – Ιωάν. Κουκουράκη (Χανιά) | Ο γλάρος του Τσέχωφ | 20000 |
12 | 4Frontal – Αθανάσιος Ζερίτης | Ο μισ@νθρωπος – Μια διασκευή στο έργο του Μολιέρου | 20000 |
13 | Στοά – Θανάσης Παπαγεωργίου | Εμείς οι δυο των Θ. Παπαγεωργίου –Κ. Καμπούρη | 20000 |
14 | Πράξη – Βασίλης Πουλαντζάς | Φθινοπωρινή Σονάτατου Μπέργκμαν | 20000 |
15 | Θέατρο του Νέου Κόσμου Μίλτος Σωτηριάδης | Με δύναμη από την Κηφισιά των Κεχαΐδη – Χαβιαρά | 20000 |
16 | Anagnorisis -ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας –Δήμος Αβδελιώδης | Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Σολωμού | 20000 |
17 | Νέα Σκηνή – Ειρήνη Λεβίδη | Μετά την πρόβα του Μπέργκμαν | 15000 |
18 | Κανιγκούντα – Μαρία Μαγκανάρη | Τριστάνος του Τόμας Μαν | 15000 |
19 | Odc Ensemble – Έλλη Παπακωνσταντίνου | Το σπήλαιο | 15000 |
20 | Σημείο ΜΗΔΕΝ – Σάββας Στρούμπος | Περιμένοντας τον Γκοντό του Μπέκετ | 15000 |
21 | Fratres collectiva – Αριστείδης Σερβετάλης | Δον Κιχώτης του Θερβάντες | 15000 |
22 | The Helter Skelter Company – Θάνος Παπακωνσταντίνου | Wannsee του Θ. Παπακωνσταντίνου | 15000 |
23 | Nova Melancholia Βασίλης Νούλας | Spleen του Σαρλ Μπωντλαίρ | 15000 |
24 | Νάμα – Γ. Χατζηνικολάου | Night alive Conor McPherson’s | 15000 |
25 | Vasistas – Αργυρώ Χιώτη | Ο αληθινόςπαραδοσιακό παραμύθι | 15000 |
26 | Νέο ελληνικό θέατρο Γ. Αρμένης | Ο πατέρας του Στρίντμπεργκ | 15000 |
27 | Τόπος Αλλού – Νίκος Καμτσής | Οι δρόμοι του χιονιού των Αλφρέντο Σαλαντίνι, Νίκου Καμτσή και Marek Kosciolek | 15000 |
28 | Πειραματική Σκηνή Τέχνης – Νικηφόρος Παπανδρέου (Θεσσαλονίκη) | Η επανένωση της Κορέας του Ζοέλ Πομερά | 12000 |
29 | Elephas Tiliensis Δημ. Αγαρτζίδης | Η κυρία από τη θάλασσα/Είναι η θάλασσα ανοιχτή του Ίψεν | 12000 |
30 | Ομάδα Cartel – Βασίλης Μπισμπίκης | Αγγέλα του Σεβαστίκογλου | 12000 |
31 | Anima, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη | Κάσσυ του Ανδρέα Φλουράκη | 12000 |
32 | Θέατρο Σημείο – Ιωάννα Μακρή | Φαίδρα ένα βλέμμα πάνω στον παραβατικό έρωτα της Τσβετάγιεβα | 12000 |
33 | ΘΕ.ΑΜ.Α.( θέατρο ατόμων με αναπηρία) Βασίλης Οικονόμου | Νεκράσοφ του Σαρτρ | 12000 |
34 | Θέση – ΝικόλαοςΑδαμαντίδης | Δον Κιχώτης του Θερβάντες | 10000 |
35 | Εν δράσει – Δημ. Μυλωνάς | Ράφτης κυριών του Φεϋντώ | 10000 |
36 | Θεατρική Ομάδα Κωφών Τρελά Χρώματα Έλλη Μερκούρη | Τρωάδες του Ευριπίδη | 10000 |
37 | Ομάδα de novo – Γιάννης Στεφόπουλος | Επτά κόρες της Εύας – Η περιπέτεια του ανθρώπου (επηρεασμένο από το ομότιτλο έργο του Μπράιαν Σάικς) | 10000 |
38 | Me We – Κ. Μπερδέκα | Υστερόγραφο της Κ. Μπερδέκα | 10000 |
39 | Χώρος – Σίμος Κακάλας | Ανεμοδαρμένα Ύψη της Έμιλυ Μπροντέ | 10000 |
40 | Λυκόφως – Γ. Λυκιαρδόπουλος | Ο Γάμος της Μαρίας Μπράουν του Φασμπίντερ | 10000 |
41 | Σφενδόνη – Άννα Κοκκίνου | Ο κήπος των Γιέιτς, Έλιοτ, Βιζυηνού, Έντγκαρ Λη Μάστερς, Προυστ, Χατζή | 10000 |
42 | Θέατρο της Γης – Νικόλαος Μάκας | 8 ώρες και 35 λεπτά – Φωτεινή Τσαλίκογλου | 10000 |
43 | Ιανός – Κων/νος Αρβανιτάκης | Together we stand/divided we fall του Μάξιμου Μουμούρη και Γ. Τζαβαρά | 10000 |
44 | Angelus Novus – Δαμιανός Κωνσταντινίδης (Θεσσαλονίκη) | Η θυσία του Αβραάμτου Κορνάρου | 10000 |
45 | The Kompany – Χρήστος Πασσαλής | Το βιβλίο του εαυτού μου, κεφ. 1 Παράδεισος | 10000 |
46 | Ηθικόν Ακμαιότατον – Θανάσης Σαράντος | Χειμωνιάτικο Παραμύθιτου Σαίξπηρ | 10000 |
47 | Kart Productions – Μαρία Ξανθοπουλίδου | Ο αμπιγιέρ του Χάουαρντ | 10000 |
48 | Αργώ – Αιμιλία Υψηλάντη | Η αγάπη άργησε μια μέρα της Λιλή Ζωγράφου | 10000 |
49 | Blind Spot – Μιχάλης Κωνσταντάτος | Βρυκόλακες του Ίψεν | 10000 |
50 | Μυθωδία – Νίκος Χανιωτάκης | Λυσσασμένη γάτα του Ουίλιαμς | 10000 |
51 | Αξάνα – Τατιάνα Λύγαρη | Στανμπουλ τρέιν του Γκράχαμ Γκρην | 10000 |
52 | Inkal – Βασίλης Μαυρογεωργίου | Τα μάτια του έρωταβασισμένο στο Όνειροτου Σαίξπηρ | 10000 |
53 | Τ3χνη – Σοφία Φιλιππίδου | Η ιστορία του πρίγκιπα της κούμπα Ντάμπι του Lenz | 10000 |
54 | Playroom ΑΜΚΕ – Αρ. Σομπότης | Δεσποινίς Δυστυχία του Τσιμάρα Τζανάτου | 10000 |
55 | Διασπορά – Γιούλα Μπούνταλη | Καπνοτόπια του Έρνεστ Κάλντγουελ | 10000 |
56 | Νέος Λόγος – Φώτης Μακρής | Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ του Χάινριχ Μπελ | 10000 |
57 | Κάτω από τη Γέφυρα – Νίκος Δαφνής | Η γραμμή του Ίσραελ Χόροβιτς | 10000 |
58 | Passatempo και Θέατρο Τ Γλυκερία Καλαϊτζή (Θεσσαλονίκη) | Ο γυάλινος κόσμος του Ουίλιαμς | 10000 |
59 | Ars Moriendi – Αθανάσιος Νίκας (Θεσσαλονίκη) | Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος της Μπίλιανα Σερμπλιάνοβιτς | 10000 |
60 | Ομάδα Κρίσης – Γεράσιμος Αρβανιτάκης | Αμαρτωλό των Γ. Αρβανιτάκη – Ιωάννας Μαστοράκη | 8000 |
61 | Helix Νίκος Χατζηπαπάς | Illusion comic –θέαμα για δημόσιο χώρο βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Κορνέιγ | 8000 |
62 | Εντροπία Μαρίλλη Μαστραντώνη | Camp Europe – Μαρίλλη Μαστραντώνη | 8000 |
63 | Όχι παίζουμε Γιώργος Σαχίνης | Ανοιχτή πόρτα με υπότιτλο ποιος σκότωσε τη Γαβριέλα της Π. Πανταζή | 8000 |
64 | Νοητή Γραμμή – Όλγα Ποζέλη | Karaoke night των Όλγα Ποζέλη και Γιώργου Τζεδόπουλου | 7000 |
65 | Hippo theater group – Φώτης Δούσος | Μellonia του Φ. Δούσου και Αλ. Ράπτη | 7000 |
66 | Plays2place – Βασίλης Χρυσανθόπουλος | Ντελίβερι – Θέατρο Ντοκουμέντο | 7000 |
67 | Μηχανή Τέχνης – Χρήστος Στρέπκος (Πάτρα) | Woyzeck – Η πτώση του ανθρώπουGeorg Buchner | 7000 |
68 | Per Theater Formance – Δημ. Τσιάμης | In-A-Gadda-Da-Vida(της ομάδας Per Theater Formance) | 6000 |
69 | Η άλλη πλευρά – Μίνα Χειμώνα | Το αίμα του Σ. Μπελμπέλ | 6000 |
70 | Μορφές Έκφρασης – Θωμάς Κινδύνης | EUGENIA της Άννας Σεβαστής Τζίμα | 6000 |
71 | ΟΜΜΑ – Αντώνης Διαμαντής (Ηράκλειο Κρήτης ) | Διαχωριστική γραμμήτων Κρίστοφ Φάλκε και Α. Διαμαντή | 5000 |
72 | Fly Theatre – Κατερίνα Δαμβόγλου | Φρίντα Κάλο η δική μου πραγματικότητατης Δαμβόγλου | 5000 |
73 | Ομάδα UBUNTU – Άρης Λάσκος | Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε του Ράινερ Μαρία Ρίλκε | 5000 |
74 | Ανέμη – Μαρία Λουίζα Παπαδοπούλου (Ζάκυνθος) | Προς Ελευσίνα – Συμμετοχική παράσταση Divised | 5000 |
75 | Πρώτες Ύλες – Χρήστος Πέγιογλου | Σπλέντουρ – Το μεγαλείο της Άμπυ Μόργκαν | 5000 |
76 | Προσεχώς subway – Παύλος Παναγιωτίδης (Θεσσαλονίκη) | Μηχανή Άμλετ του Μύλλερ | 5000 |
77 | Gaff – Σοφία Καραγιάννη | Διγενής Ακρίτας στα όρια | 5000 |
78 | Ένα συν ένα – Δέσποινα Σαραφίδου | Μικρή χορεύτρια υπέρ αδυνάτου | 5000 |
79 | This famous tiny Circus Theater Group – Κων/νος Μάρκελλος | Καλό αίμα, κακό αίματης Ελεωνόρας Σταθακοπούλου | 5000 |
80 | Θέατρο της ημέρας – Ανδρομάχη Μοντζολή | Μικρά τίποτα- μεγάλα κάτι του Κουρεντζή | 5000 |
ΣΥΝΟΛΟ: | 1005000 |
Η Επιτροπή λειτούργησε αμερόληπτα και με αίσθημα ευθύνης, και τα βασικά κριτήρια που έπαιξαν ρόλο στις τελικές αποφάσεις της ήταν τα εξής:
- Η ολοκληρωμένη και σαφής παρουσίαση του καλλιτεχνικού σκεπτικού των προτάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του προϋπολογισμού.
- Η σύμπραξη και η συνεργασία των σχημάτων, – η οποία είναι επιτακτική ανάγκη ως μέτρο αντιμετώπισης της πολυδιάσπασης του ελληνικού θεάτρου.
- Ο αριθμός των θέσεων εργασίας και οι εργασιακές συνθήκες και σχέσεις όπως διαφαίνονταν από την κατατεθειμένηπρόταση.
- Η κινητικότητά των σχημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η οποία πρέπει να ενισχυθεί.
- Η πρωτοποριακή και ερευνητική δουλειά θεατρικών ομάδων και η ανάπτυξη νέων εκφραστικών μέσων, όπως και συμβολή τους στην ποικιλία του καλλιτεχνικούτοπίου της χώρας.
- Η στήριξη της ελληνικής δραματουργίας.
- Η κοινωνική δράση των σχημάτων απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικά σύνολα που αποδεικνύεται είτε από την κύρια πρόταση είτε από τις προβλεπόμενες παράλληλες δράσεις.
- Η δραστηριοποίηση των σχημάτων καιη ενεργός παρουσία τους κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Τα προτεινόμενα ποσά όπως σημειώνει η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Ελεύθερου Θεάτρου, δεν έρχονται να καλύψουν το συνολικό κόστος μιας παραγωγής, αλλά λειτουργούν ως μερική στήριξη των παραγωγών, και κυρίως του ανθρώπινου καλλιτεχνικού δυναμικού.
Προτείνουμε:
⇒ Αν θέλετε να ενημερώνεστε μέσω fb για όλες τις νέες αναρτήσεις, ακολουθήστε τη σελίδα μας επιλέγοντας τον σύνδεσμο: schooltime
© schooltime.gr – Ροή ειδήσεων •Facebook •Twitter •Google+