Στον παγκόσμιο τελικό του διαγωνισμού “MicrosoftImagineCup 2016” θα συμμετάσχει η ομάδα AMANDA του ΑΠΘ. Η ομάδα αποτελείται από τέσσερις φοιτητές του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο Βασίλης Μπαλτατζής, η Μαργαρίτα Μπίντση, ο Γεώργιος Σχινάς και ο Ηλίας Χρυσοβέργης, με την καθοδήγηση του καθηγητή τού τμήματος και μέντορά τους, Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη, δημιούργησαν μία εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας για κινητά τηλέφωνα, στην οποία ο χρήστης ενημερώνεται για το φαινόμενο του bullying (σχολικός εκφοβισμός) και μαθαίνει τρόπους για την αντιμετώπισή του. Η εφαρμογή απευθύνεται σε μαθήτριες και μαθητές όλων των βαθμίδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ενισχύει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών και των ψυχολόγων να διαχειριστούν τέτοια περιστατικά.

Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά μέσω της εφαρμογής περιηγούνται σε έναν εικονικό κόσμο ακολουθώντας τη λογική ενός παιχνιδιού και αλληλοεπιδρώντας με εικόνες, βίντεο και διαδραστικό υλικό σχετικό με το φαινόμενο του bullying. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η ευαισθητοποίηση για το φαινόμενο καθώς και η αύξηση της ενσυναίσθησης και της αυτοπεποίθησής τους,προκειμένου να διαχειρίζονται δραστικά τέτοια φαινόμενα στο σχολείο τους και στον κοινωνικό τους περίγυρο. Αυτό επιτυγχάνεται δίνοντας διάφορα κίνητρα στα παιδιά (δοκιμασίες, πίστες) αλλά και παρέχοντας μία ευχάριστη εμπειρία παιχνιδιού (avatars, πόντοι). Τέλος, μέσω συμπληρωματικών εφαρμογών οι εκπαιδευτικοί και οι ψυχολόγοι μπορούν και αυτοί να κατανοήσουν ακόμη καλύτερα το φαινόμενο, ώστε να το αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά.

 Η εφαρμογή αναπτύχθηκε αξιοποιώντας τα τελευταία αποτελέσματα της νευροεπιστήμης (mirrorneurons / νευρώνες καθρέπτες) και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (VirtualReality / εικονική πραγματικότητα) σε συνεργασία με ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με το φαινόμενο καθημερινά.

Η ομάδα θα ταξιδέψει στο Σιάτλ της Αμερικής στα τέλη του Ιουλίου προκειμένου να συμμετάσχει στους παγκόσμιους τελικούς του διαγωνισμού “MicrosoftImagineCup 2016” και να παρουσιάσει τη δική της προσέγγιση για την επίλυση αυτού του πολύ σημαντικού προβλήματος.

© schooltime.gr