Ολοκληρώθηκε το συνέδριο του ΙΕΠ «Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα»Ολοκληρώθηκε το συνέδριο του ΙΕΠ «Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα»

Ολοκληρώθηκε το τριήμερο Διεθνές Συνέδριο που οργάνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) και τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση με θέμα «Τέχνη & Εκπαίδευση: Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο Σχολείο του 21ου αιώνα», στο κτήριο της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών

Κατά την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου παρέστη και απηύθυνε χαιρετισμό ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, ο οποίος υπογράμμισε ότι το συνέδριο αυτό αποτελεί απόδειξη ότι «το δημόσιο σχολείο μπορεί να καινοτομεί, να υπερβαίνει πλευρές της κρίσης, μπορεί να δίνει ένα μήνυμα ανανέωσης για ολόκληρη την κοινωνία». Επίσης, διαβεβαίωσε ότι «τα πορίσματα του Συνεδρίου δεν θα αρχειοθετηθούν, όπως συνηθίζεται, αλλά θα αποτελέσουν αντικείμενο σοβαρής μελέτης και διαλόγου, ώστε να ανταποκριθούμε σ’ αυτή την τεράστια πρόκληση της σύζευξης τέχνης και εκπαίδευσης».

Υπολογίζεται ότι στο Συνέδριο παρευρέθησαν περίπου 2000 σύνεδροι, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εισηγήσεις ξένων και Ελλήνων  διακεκριμένων επιστημόνων, όπως οι Καθηγητές του Πανεπιστημίου του Northern Illinois, USA, Douglas Boughton και Kerry Freedman, η Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (Institute of Education), Lesley Burgess, η εκπρόσωπος του National Foundation for Educational Research της Μεγάλης Βρετανίας, Caroline Sharp, ο Bernard Darras, ο οποίος έχει τιμηθεί με το Διεθνές Βραβείο Ziegfeld 2012 στον τομέα Εκπαίδευσης για την Τέχνη καθώς και Έλληνες ακαδημαϊκοί, όπως ο Αλέξης Κόκκος (Καθηγητές ΕΑΠ), η Τιτίκα Σάλλα (ομ. Καθηγήτρια ΑΣΚΤ), Παύλος Χριστοδουλίδης (ομ. Καθηγητής του Παν/μιου Αθηνών) και ο Ανδρέας Ιωαννίδης.

Αξιοσημείωτο είναι το ενδιαφέρον και η συμμετοχή πολλών εκπαιδευτικών τόσο στις θεωρητικές εισηγήσεις και στις παράλληλες συνεδρίες που αφορούσαν εκπαιδευτικά προγράμματα εφαρμοσμένα σε σχολεία όλης της επικράτειας όσο και στα βιωματικά εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν από ειδικούς επιστήμονες, με αντικείμενο τον δημιουργικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι διάφορες μορφές της Τέχνης (εικαστικά, χορός, μουσική, θέατρο, λογοτεχνία, τεχνολογία, κόμικ κ.λπ.) στο σύγχρονο σχολείο. Η συμμετοχή στο Συνέδριο ήταν δωρεάν. Τα «Πορίσματα-Συμπεράσματα» του Συνεδρίου πρόκειται να ανακοινωθούν προσεχώς, ενώ τα «Πρακτικά» θα δημοσιευθούν εντός του 2016. Σύντομα πρόκειται να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ και το βιντεοσκοπημένο αρχείο του συνεδρίου.