«Όλοι μαζί για έναν ομορφότερο κόσμο» του Δημήτρη Βατίστα«Όλοι μαζί για έναν ομορφότερο κόσμο»

horizontal-bar-posts-small
Δημήτρης Βατίστας

 

Γράφει ο Δημήτρης Βατίστας
horizontal-bar-posts-small

Εδώ και αρκετά χρόνια, η προσπάθεια που γίνεται από πολλές χώρες για την ενσωμάτωση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία, έχει την υποστήριξη της κοινής γνώμης και επιτρέπει τη δημιουργία εναλλακτικών προγραμμάτων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές.

Η νέα αυτή προσπάθεια, τα τελευταία περίπου είκοσι χρόνια, αποτελεί μια καινοτομία στο εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα και στην αντιμετώπιση της «διαφορετικότητας» των ατόμων αυτών ειδικότερα. Μέσα από τη νέα αυτή πραγματικότητα ανοίγουν νέοι ορίζοντες και νέα πλάνα στα μάτια αυτών των παιδιών. Είναι αυτό που λέμε ισότητα ευκαιριών και δυνατότητα πνευματικής ανέλιξης και εξέλιξης των ατόμων αυτών σε όλους τους τομείς.

Δεν έχει σημασία για το πώς είμαστε εξωτερικά αλλά αυτό που σε αναδεικνύει και σε ξεχωρίζει  σαν άνθρωπο είναι ο εσωτερικός κόσμος και η ψυχή σου. Τα ψυχικά χαρίσματα δεν μετριούνται αλλά η ψυχή είναι αυτή που μας δείχνει το πώς μπορείς να ζήσεις σ’ έναν κόσμο που τα πάντα δεν είναι ίδια με σένα αλλά λίγο ή πολύ  διαφορετικά.

Αυτή λοιπόν η νέα πρόταση δεν ήταν μακριά από την τόσο σπουδαία και σημαντική σύζευξη όλων των μαθητών. Νέες σχέσεις, αυτές που καταπολεμούν το ρατσισμό και τις αντιλήψεις για ανωτερότητα και κατωτερότητα ορισμένων. Ο ενιαίος  κόσμος των μαθητών είναι αυτός που θα οδηγήσει στην εξάλειψη αυτών των αντιλήψεων και θα είναι το μέτρο για ένα καλύτερο αύριο.

Οι αντιλήψεις αυτές έχουν τις ρίζες τους στον μη διευρυμένο τρόπο σκέψης ορισμένων ανθρώπων. Δεν ξέρω αν πρέπει να διαχωρίζουμε τους κινητικά και νοητικά ανάπηρους από τα αρτιμελή άτομα. Όλοι πρέπει να έχουμε ίσες ευκαιρίες στη ζωή και κάποιος πρέπει να μεριμνήσει γι’ αυτές. Οι στενόμυαλοι και μη διαλλακτικοί δεν χωρούν σε μια δημοκρατική κοινωνία  που τη χαρακτηρίζει η ελευθερία και η ισότητα, τα μέλη της οποίας έχουν λόγο, κρίση και άποψη.

Δεν θα ήταν σωστό να αναφερθώ στις υποδομές των σχολικών μονάδων. Το πόσο πληρούν τις προϋποθέσεις  τα σχολικά συγκροτήματα για να δεχθούν αυτά τα παιδιά, δεν ξέρω αν θα πρέπει να αναλυθεί εδώ ή θα πρέπει να ευαισθητοποιήσει απευθείας τα αρμόδια όργανα. Το πρώτο βήμα έγινε και αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα για την πορεία των ατόμων αυτών. Αυτή η αλληλεπίδραση των μαθητών στον σχολικό χώρο, στοχεύει στην καλλιέργεια πνεύματος, ήθους και προσωπικότητας των παιδιών αυτών, για να ατενίζουν αισιόδοξα το μέλλον τους.