Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Β’ Γυμνασίου: Ενότητα 6η
ΕΝΟΤΗΤΑ 6
ΘΕΜΑ : «Το χαμηλότερο ποσοστό αναγνωστών συναντούμε στις ηλικίες 13 έως 17 ετών. Υποθέστε ότι σας ζητούν με βάση τις γνώσεις και την εμπειρία σας να γράψετε ένα σύντομο άρθρο για τη σχολική εφημερίδα (2-3 παράγραφων) στο οποίο θα δικαιολογήσετε το γεγονός ότι οι νέοι αυτής της ηλικίας δε διαβάζουν εφημερίδες.»
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ
Πρόλογος – Διαπίστωση ότι οι νέοι δε διαβάζουν εφημερίδες παρά το γεγονός ότι κυκλοφορούν πολλές και ποικίλης ύλης.
Κύριο μέρος
1η παράγραφος – Κυριαρχία της τηλεόρασης, του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών
- Τα παραπάνω συνδυάζουν εικόνα με ήχο και γοητεύουν τα παιδιά.
- Είναι πανεύκολα στο χειρισμό και δεν απαιτούν χρόνο, ιδιαίτερη προσπάθεια και σκέψη.
- Τους προσφέρουν άπειρες δυνατότητες (ενημέρωση, ταινίες, μουσική, επικοινωνία).
- Συνδυάζουν τη γνώση με την ψυχαγωγία.
- Τα παιδιά αποστρέφονται οτιδήποτε έχει σχέση με το διάβασμα.
- Στον ελεύθερό τους χρόνο, όταν δεν ασχολούνται με τα παραπάνω, προτιμούν να βγαίνουν έξω με τους φίλους τους ή να αθλούνται.
2η παράγραφος – Μη εξοικείωση των νέων με την ανάγνωση εφημερίδων
- Σε πολλά σπίτια δεν μπαίνει ούτε μία φορά την εβδομάδα εφημερίδα. Οι γονείς προτιμούν να κάθονται με τα παιδιά τους και να βλέπουν τηλεόραση.
- Το σχολείο δεν τα ενθαρρύνει να εκδώσουν σχολική εφημερίδα ή να ανατρέξουν σε άρθρα εφημερίδων.
- Οι εφημερίδες απευθύνονται σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και ελάχιστα άρθρα είναι γραμμένα και αφορούν τους νέους.
- Η ανάγνωση εφημερίδων απαιτεί χρόνο, σκέψη και κριτική ικανότητα.
Επίλογος – Προσπάθεια για ένταξη της εφημερίδας στην καθημερινότητά των εφήβων, καθώς τα οφέλη της είναι πολλαπλά.
Μαρία Αθανασίου*
Φιλόλογος
Βρείτε επιλεγμένα άρθρα και εκπαιδευτικό υλικό στις ομάδες μας
• schooltime – Εκπαιδευτικό υλικό • Φιλολογικές Σελίδες • Εκπαιδευτικές σελίδες
♦ Αν θέλετε να ενημερώνεστε για όλες τις νέες δημοσιεύσεις, ακολουθήστε τη σελίδα μας στο facebook επιλέγοντας τον σύνδεσμο • schooltime