«Ένας λύχνος φωτίζει στο Γκάζι» της Ευρυδίκης Αμανατίδου

«Ένας λύχνος φωτίζει στο Γκάζι» 

Γράφει η Ευρυδίκη Αμανατίδου

Ένας όμορφος ζεστός χώρος φιλοξενεί σήμερα το «Επί τόπου». Βρίσκομαι στο Γκάζι, στο «Λύχνος Τέχνης και Πολιτισμού». Μόλις έχει τελειώσει η παράσταση «Ζητείται θεία» και συζητάω με τον ηθοποιό Σωτήρη Νάνο, μέλος του θεατρικού σχήματος «Ομάδα Κρίσης».

Σωτήρη, ένας ακόμη χώρος μέσα σε τόσους είναι το πρώτο που μου έρχεται κατά νου. Ποια είναι η πρωτοτυπία του δικού σας εγχειρήματος; Ποιο είναι το σκεπτικό της δημιουργίας του Λύχνου;

Ένας όμορφος χώρος που έγινε με κέφι και μεράκι από τους συναδέλφους μου (Μάκη Αρβανιτάκη και Στέφη Κόνιαρη) φιλοδοξώντας να υπηρετήσει το Ελληνικό θεατρικό έργο, να αναδείξει ταλέντα και να αποδείξει πως οι ηθοποιοί που υπηρετούν την τέχνη τους, ακόμα και σε δύσκολες εποχές, τολμούν!

Τι σημαίνει «παράγουμε πολιτισμό»;

Ο Πολιτισμός είναι μια σύνθετη έννοια! Και για να την αναλύσουμε θα έπρεπε να γράψουμε δοκίμιο. Εκείνο που προσπαθούμε εμείς σαν καλλιτέχνες να προσφέρουμε, είναι να αποδώσουμε την αλήθεια του κειμένου, να ανακαλύψουμε και να μεταδώσουμε τις αξίες του, και στο συγκεκριμένο έργο, το «Ζητείται Θεία», (που είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία) μέσα από το γέλιο να αποκαλυφθεί η τραγικότητα της Ελληνικής σύγχρονης κοινωνίας, να μας λυτρώσει και να μας προβληματίσει!

Είναι το κοινό τόσο θεατρόφιλο ώστε να καταστήσει βιώσιμους τους χώρους του θεάματος;

Ελπίζουμε ότι η «ποιότητα» της δουλειάς μας, και το κοινό που πιστεύω πως είναι πράγματι θεατρόφιλο, θα βοηθήσει ώστε ο χώρος μας να γίνει βιώσιμος!

Ομάδα Κρίσης: πολύ επίκαιρο όνομα. Επιλέξατε να ονομάσετε το σχήμα σας θέλοντας να εξορκίσετε την κατάσταση που βιώνουμε ή για άλλο λόγο;

Πρωτίστως για να ξορκίσουμε την κατάσταση…τόσο στον τόπο μας, όσο και στον κλάδο μας!

Νεοελληνικό ή ξένο ρεπερτόριο; Έχουμε αντιπροσωπευτική θεατρική γραφή;

Ελληνικό βέβαια!! Όσο κι αν σας φανεί παράξενο, έχουμε σύγχρονη θεατρική γραφή η οποία γίνεται αντιπροσωπευτική με την προσαρμογή και την υποκριτική αμεσότητα των ηθοποιών. Θέλω να πω πως οι συγγραφείς θα πρέπει να συνεργάζονται με τους ηθοποιούς!!

Πιστεύεις πως ο ηθοποιός είναι επαναστάτης και αν ναι, με ποιον τρόπο;

Ο λόγος είναι επαναστατικός! Και ο Ηθοποιός υπηρετώντας το λόγο είναι συνεργός!!

Πώς βιώνετε τη συνομιλία με το κοινό; Παίρνετε κάποια μηνύματα; Ανοίγει κάθε νέα παράσταση ένα κανάλι επικοινωνίας;

Βεβαιότατα! Όταν η «μέθεξη» που συντελείται στη σκηνή, περνάει στο κοινό,(και αυτό είναι το ζητούμενο), δημιουργείται ένα κανάλι επικοινωνίας.

“Ζητείται θεία», ένα νεοελληνικό έργο της Μαριέλλης Σφακιανάκη-Μανωλίδου. Θα μας πεις λίγα λόγια για το τι παρουσιάζετε στο κοινό, κάθε Δευτέρα και

Τρίτη μέχρι το Πάσχα;

Δύο αδέρφια ζουν με τη σύνταξη της πεθαμένης θείας τους, μέχρι που το Ι.Κ.Α. στέλνει ειδοποίηση, να παρουσιαστεί η θεία αυτοπροσώπως, αλλιώς κομμένη η σύνταξη. Τα ξεκαρδιστικά επεισόδια που ακολουθούν αποκαλύπτουν την σκληρή ελληνική πραγματικότητα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Ομάδας Κρίσης και του Λύχνου;

Ετοιμάζουμε ένα νέο Ελληνικό έργο για την καινούργια σεζόν και σύντομα θα μάθετε λεπτομέρειες!!!

Ευχαριστώ πολύ τον Σωτήρη Νάνο για την κουβέντα μας και εύχομαι σε αυτόν και σε όλη την Ομάδα Κρίσης πολλή δύναμη και καλές δημιουργίες. 

 

Το άρθρο της κ. Ευρυδίκης Αμανατίδου διατίθεται με άδεια Creative Commons (Αναφορά δημιουργού-ιστοχώρου δημοσίευσης-άδειας διανομής, παροχή ενεργού συνδέσμου στο αρχικό άρθρο, μη εμπορική χρήση, όχι παράγωγα έργα). Δείτε περισσότερα: άρθρα.

 

Η Ευρυδίκη Αμανατίδου

 Ζει στην Αθήνα, ακόμη κι όταν βρίσκεται στον κόσμο της μαζί με τον άλλο της εαυτό, την Ερίλια. Παρά το ότι σπούδασε νομικά, της αρέσει να παίζει με τις λέξεις, τα χαρτιά και τα μολύβια. Για του λόγου το αληθές, μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί τέσσερα μυθιστορήματά της και το παιδικό θεατρικό έργο «ένα καπέλο για τον καθηγητή» που βραβεύτηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού.