«Μελέτη ή Διάβασμα;»
Γράφει η Χρύσα Τσάκωνα
ΜΕΛΕΤΗ: ρήμα μελετῶ, φροντίζω για κάτι, μέλει μοι τινος.
Δίνω προσοχή, ενδιαφέρομαι, παρακολουθώ μέχρι τέλους, το εξετάζω επιμελώς, το σπουδάζω.
Ασκούμαι και γυμνάζομαι.
Προσέχω. Σκέπτομαι.
ΔΙΑΒΑΣΜΑ: ρήμα διαβάζω. Από το αρχαίο δια-βιβάζω.
Κάνω κάτι να διαβεί. Μεταφέρω στο απέναντι μέρος.
Διαβάζουμε το βιβλίο ενός συγγραφέας, γιατί αυτός μας μεταφέρει απέναντι, εκεί που είναι ο δικός του κόσμος, ο κόσμος της φαντασίας του κι εμείς ακολουθούμε και παρακολουθούμε παθητικά.
Σκεφτείτε, λοιπόν, τι από τα δύο έχουν ανάγκη οι μαθητές και τι τους βάζουμε εμείς (είτε ως γονείς, είτε ως δάσκαλοι) να κάνουν.
Το ενδιαφέρον, η ενεργητική συμμετοχή, το πάθος, το “φιλοσοφεῖν” ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Η παπαγαλία και η αποστήθιση – by heart – par coeur ανήκει στη δεύτερη κατηγορία.
Τι επιζητούμε εμείς από τα παιδιά μας;
Δείτε ακόμη: «Λογοτεχνικές διαδρομές» της Χρύσας Τσάκωνα