«Νεοελληνική Γλώσσα (Γυμνάσιο), γράφω καλά στο διαγώνισμα» της Μαρίας Αθανασίου

«Νεοελληνική Γλώσσα (Γυμνάσιο), γράφω καλά στο διαγώνισμα»

Της Μαρίας Αθανασίου

Πριν πάω να γράψω το διαγώνισμα φροντίζω να έχω κάνει τα εξής:

1. Να έχω διαβάσω τη γραμματική και το συντακτικό (το Β μέρος) και τα γλωσσικά φαινόμενα (το Γ ή και Δ μέρος) της ενότητας / των ενοτήτων που γράφω  και να μπορώ λύνω τις ασκήσεις του βιβλίου και άλλες παρόμοιες.

2. Να ξέρω να αναπτύσσω τα θέματα που υπάρχουν στις δραστηριότητες παραγωγής λόγου, δηλαδή τις εκθέσεις (το Ε ή ΣΤ μέρος)  της ενότητας / των ενοτήτων προς εξέταση.

3. Καλό είναι να ρίξω και μια ματιά στο τετράδιο εργασιών (μερικές φορές το κείμενο και οι ασκήσεις μπαίνουν από εκεί).

4. Ξαναδιαβάζω το υλικό που έχω κάνει στην τάξη με το / τη φιλόλογό μου.

Όταν γράφω το διαγώνισμα, είμαι συγκεντρωμένος/η στο γραπτό μου, διαβάζω καλά τις εκφωνήσεις και απαντώ μόνο σε ό,τι μου ζητείται. Δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο και στο τέλος ξαναελέγχω το γραπτό μου. Προσέχω αυτό που γράφω να είναι κατανοητό στους άλλους και να βγάζει νόημα!!!Δίνω ιδιαίτερη σημασία στην έκθεση, που βαθμολογείται με 10 μονάδες.

Καλή επιτυχία!!!

Οδηγίες για την αξιολόγηση του μαθήματος

Υπενθύμιση!!!Η δομή του διαγωνίσματος μπορεί να είναι λίγο διαφορετική σύμφωνα με τη βούληση του καθηγητή).

Γλωσσική Διδασκαλία :

Για την εξέταση στη Γλωσσική Διδασκαλία δίνεται στους/στις μαθητές/τριες ένα κείμενο (ή απόσπασμα του), φωτοτυπημένο από το σχολικό ή άλλο βιβλίο ή από εφημερίδα ή περιοδικό ή ένα κείμενο ειδικά τροποποιημένο για τις ανάγκες της αξιολόγησης. Το κείμενο ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των μαθητών της συγκεκριμένης τάξης και σχετίζεται με τους θεματικούς κύκλους οι οποίοι περιέχονται στα αντίστοιχα σχολικά βιβλία. Το κείμενο αυτό είναι δυνατόν να συνοδεύεται από σκίτσα ή άλλες εικόνες που αναφέρονται στη συγκεκριμένη θεματική. Οι μαθητές καλούνται :

1. Να απαντήσουν σε τέσσερις (4) ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών :

α. στην κατανόηση του κειμένου με απάντηση σε μία ερώτηση για το περιεχόμενο του κειμένου ή με την περιληπτική απόδοση του με 50-80 λέξεις

β. στην αναγνώριση της οργάνωσης του κειμένου (σύνδεση προτάσεων ή παραγράφων, διαρθρωτικές λέξεις, τρόποι ανάπτυξης παραγράφων κ.λ.π.)

γ. στην αναγνώριση της λειτουργίας των μορφοσυντακτικών δομών – φαινομένων που έχουν διδαχθεί και που σχετίζονται με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου

δ. στην αξιοποίηση του λεξιλογίου του κειμένου (συνώνυμα, αντώνυμα, σημασία λέξεων κ.λ.π.)

2. Να συντάξουν ένα κείμενο 2-3 παραγράφων σε θέμα σχετικό με το περιεχόμενο του κειμένου που επεξεργάστηκαν, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο.

Το πρώτο μέρος της εξέτασης βαθμολογείται με 10 μονάδες [δηλαδή τέσσερις (4) ερωτήσεις Χ 2,5 μονάδες]. Το δεύτερο μέρος της εξέτασης (παραγωγή κειμένου) βαθμολογείται επίσης με 10 μονάδες

Δείτε ακόμη: «Χρήσιμες Οδηγίες – Γυμνάσιο» της Μαρίας Αθανασίου

 

Η Μαρία Αθανασίου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λαμία. Πραγματοποίησε το όνειρό της σπουδάζοντας κλασική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Γνωρίζει Αγγλικά και Ιταλικά. Πνεύμα ανήσυχο διαρκώς ψάχνεται και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην επιστήμη της. Επιθυμία της είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τα φιλολογικά μαθήματα, που μερικές φορές φαίνονται τόσο βαρετά, και ν’ αναδείξει τους μικρούς θησαυρούς της γλώσσας και της λογοτεχνίας μας.