«Γράφω καλά στο διαγώνισμα των Αρχαίων Ελληνικών (Γυμνάσιο)» της Μαρίας ΑθανασίουΑρχαία Ελληνικά (Γυμνάσιο), γράφω καλά στο διαγώνισμα

Της Μαρίας Αθανασίου

Πριν πάω να γράψω το διαγώνισμα, φροντίζω να έχω κάνει τα εξής :

1. Ξέρω να απαντώ στις ερωτήσεις κατανόησης των κειμένων του σχολικού βιβλίου (μετάφραση ζητείται μόνο στην Γ’ Γυμνασίου).

2. Μαθαίνω τις σημασίες των λέξεων της 2ης και της 3ης στήλης του Λεξιλογικού Πίνακα .

3. Διαβάζω καλά τις ασκήσεις του Λεξιλογικού Πίνακα και των Ετυμολογικών.

4. Ξέρω τη θεωρία της γραμματικής / του συντακτικού, στα οποία εξετάζομαι και μπορώ να λύνω τις ασκήσεις του βιβλίου και άλλες παρόμοιες.

5. Διαβάζω το παράλληλο κείμενο (αν μου το ζητήσει ο καθηγητής / η καθηγήτριά μου) και είμαι σε θέση να απαντώ στις ερωτήσεις. (Δεν απαιτείται η μετάφραση του κειμένου και συνήθως η ερώτηση που μπαίνει αφορά σύγκριση με το κείμενο της ενότητας).

6. Ξαναδιαβάζω το υλικό που έχω κάνει στην τάξη με τον / τη φιλόλογό μου (παρόμοια θα βάλει!!!).

Όταν γράφω το διαγώνισμα, είμαι συγκεντρωμένος/η στο γραπτό μου, διαβάζω καλά τις εκφωνήσεις και απαντώ μόνο σε ό,τι μου ζητείται, δεν αφήνω κανένα ερώτημα αναπάντητο και στο τέλος ξαναελέγχω το γραπτό μου. Προσέχω ιδιαίτερα τους τόνους και τις καταλήξεις (να είναι σωστά) και αυτό που γράφω να είναι κατανοητό από τους άλλους και να βγάζει νόημα!!!

Ίσως το πιο εύκολο από τα φιλολογικά μαθήματα, για να πάρω καθαρό 20!!!

οδηγίες για την αξιολόγηση του μαθήματος

Υπενθύμιση: Η δομή του διαγωνίσματος μπορεί να είναι λίγο διαφορετική σύμφωνα με τη βούληση του καθηγητή.

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα :

1. Στην Α` τάξη Γυμνασίου δίνεται στους μαθητές ένα από τα διδαγμένα κείμενα, -χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου που το συνοδεύουν και ζητούνται να απαντηθούν:
α) Δύο (2) ασκήσεις γραμματικής που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
β) Μία (1) άσκηση συντακτικού που βαθμολογείται με δύο (2) μονάδες.
γ) Δύο (2) ασκήσεις λεξιλογικές – σημασιολογικές που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
δ) Δύο (2) ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου που βαθμολογούνται με τέσσερις (4) μονάδες η καθεμία [σύνολο οκτώ (8) μονάδες].
Οι ερωτήσεις αυτές μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα η κάθε μία.

2. Στη Β` τάξη Γυμνασίου δίνεται στους μαθητές ένα από τα διδαγμένα κείμενα, χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια του βιβλίου που το συνοδεύουν, και ζητούνται να απαντηθούν:
α) Δύο (2) ασκήσεις γραμματικής που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
β) Δύο (2) ασκήσεις συντακτικού που βαθμολογούνται με δυόμισι (2.5) μονάδες η καθεμία [σύνολο πέντε (5) μονάδες].
γ) Δύο (2) ασκήσεις λεξιλογικές που βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].
δ) Τρεις (3) ερωτήσεις περιεχομένου από τις οποίες :
– δύο αναφέρονται στην κατανόηση του κειμένου που δίνεται για εξέταση και
– μία ζητεί τη σύγκριση σύντομου παράλληλου κειμένου (από αυτά των οποίων έχει γίνει σχετική επεξεργασία κατά τη διδακτική διαδικασία) με το εξεταζόμενο.
Κάθε επιμέρους ερώτηση βαθμολογείται με δύο (2) μονάδες (2χ3=6).

3. Στη Γ` τάξη δίνεται στους μαθητές ένα (1) από τα διδαγμένα κείμενα, χωρίς το εισαγωγικό σημείωμα και τα γλωσσικά σχόλια, αυτούσιο ή διασκευασμένο, και ζητούνται:
α) Η μετάφραση 8-10 στίχων του, η οποία βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες.
β) Δύο (2) ασκήσεις γραμματικής οι οποίες βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες],
γ) Δύο (2) ασκήσεις συντακτικού οι οποίες βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].
δ) Δύο (2) ασκήσεις λεξιλογικές – σημασιολογικές οι οποίες βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].
ε) Δύο (2) ασκήσεις κατανόησης περιεχομένου. Από αυτές η μία μπορεί να ζητεί τη σύγκριση σύντομου παράλληλου κειμένου (από αυτά των οποίων έχει γίνει σχετική επεξεργασία κατά τη διδακτική διαδικασία) με το εξεταζόμενο. Οι απαντήσεις βαθμολογούνται με δύο (2) μονάδες η καθεμία [σύνολο τέσσερις (4) μονάδες].

 Μαρία Αθανασίου*
Φιλόλογος

© schooltime.gr 
Τμήμα ειδήσεων Ροή θεμάτων