Επιλέξτε Page

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αρχαία Ελληνικά Β’ Γυμνασίου

Δωρεάν βοηθήματα και εκπαιδευτικό υλικό

Αρχαία Ελληνικά Β’ Γυμνασίου: Ενότητες 1-5. Τα Κείμενα και οι Μεταφράσεις τους

Αρχαία Ελληνικά Β’ Γυμνασίου: Ενότητες 1-5. Τα Κείμενα και οι Μεταφράσεις τουςΕνότητες 1-5

Αρχαία Ελληνικά Β’ Γυμνασίου

Τα κείμενα και οι μεταφράσεις τους

Ενότητα 1η: Πατρική δικαιοσύνη

Ενότητα 2η: Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή

Ενότητα 3η: Το χρέος του ιστορικού

Ενότητα 4η: Οι Σεληνίτες

Ενότητα 5η: Η ελεημοσύνη βασίλισσα των αρετών

Διαβάστε Περισσότερα
Λεξικό Ομαλών και Ανωμάλων Ρημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας σε ψηφιακή μορφή

Λεξικό Ομαλών και Ανωμάλων Ρημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας σε ψηφιακή μορφή

Λεξικό Ομαλών και Ανωμάλων Ρημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας σε ψηφιακή μορφή Κατεβάστε ελεύθερα από την ψηφιακή βιβλιοθήκη του schooltime.gr το «Λεξικό Ομαλών και Ανωμάλων Ρημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας». Περιεχόμενα: Αρχικοί Χρόνοι, Σημασία και Σύνταξη,...

Διαβάστε Περισσότερα

ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ: Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Η Ιλιάδα μαζί με την Οδύσσεια αποτελούν τα αρχαιότερα έπη, όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, που μας παραδόθηκαν ολόκληρα και τοποθετούνται χρονικά στο δεύτερο μισό του 8ου αιώνα π.Χ. Η σύνθεση της Ιλιάδαςπροηγείται της Οδύσσειας και τοποθετείται γύρω στο 750 π.Χ. Έπειτα από τη μελέτη και της Οδύσσειας, η Ιλιάδα θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στον ομηρικό κόσμο και να ολοκληρώσουμε τη γνωριμία μας με τους ομηρικούς ήρωες. H Ιλιάδα είναι κατά 3.500 στίχους περίπου μεγαλύτερη από την Οδύσσεια, 15.693 στίχοι, και χωρίζεται, όπως και εκείνη, σε 24 ραψωδίες, όσα και τα γράμματα του ελληνικού αλφάβητου. Οι ιλιαδικές ραψωδίες δηλώνονται με ένα κεφαλαίο γράμμα και το περιεχόμενο της καθεμιάς αποδίδεται από έναν τίτλο τον οποίο θα βρείτε στην αρχή της αντίστοιχης περιληπτικής αναδιήγησης.

Διαβάστε Περισσότερα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

Περιγραφή: ο βιβλίο απαρτίζετα­ι από επτά ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε έξι σημαντικές πόλεις ή περιοχές (Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία, Θήβα, Κόρινθος, Αλεξάνδρεια), ενώ η έβδομη αναφέρεται σε ένα φαινόμενο πανελλήνιας σημασίας, στον αθλητισμό.

 

Κάθε ενότητα, με εξαίρεση την πρώτη και την έβδομη, περιλαμβάνει ένα κείμενο. Η πρώτη ενότητα (Αθήνα) περιλαμβάνει επτά κείμενα – το τρίτο κείμενο συγκροτείται από δύο ομόθεμα αποσπάσματα – και η έβδομη (Αθλητισμός και αθλήματα) από δύο.


Διαβάστε Περισσότερα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Περιγραφή: Το βιβλίο απαρτίζετα­ι από επτά ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε έξι σημαντικές πόλεις ή περιοχές (Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία, Θήβα, Κόρινθος, Αλεξάνδρεια), ενώ η έβδομη αναφέρεται σε ένα φαινόμενο πανελλήνιας σημασίας, στον αθλητισμό.

Κάθε ενότητα, με εξαίρεση την πρώτη και την έβδομη, περιλαμβάνει ένα κείμενο. Η πρώτη ενότητα (Αθήνα) περιλαμβάνει επτά κείμενα – το τρίτο κείμενο συγκροτείται από δύο ομόθεμα αποσπάσματα – και η έβδομη (Αθλητισμός και αθλήματα) από δύο.

Στην αρχή κάθε ενότητας δίνονται στοιχεία για την πόλη, την περιοχή (Μακεδονία) ή το φαινόμενο (αθλητισμός). Οι πληροφορίες αυτές κατά κανόνα καλύπτουν το διάστημα ως την εποχή στην οποία αναφέρεται το ανθολογούμενο απόσπασμα.

Διαβάστε Περισσότερα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Βιβλίο Μαθητή

Αρχαία Ελληνικά Β΄Γυμνασίου

Περιγραφή: Στη Β’ Γυμνασίου οι μαθητές έχουν ήδη διαμορφώσει μια στάση απέναντι στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και έχουν συνειδητοποιήσει την ενιαία μορφή της Ελληνικής. Οι μαθητές έχουν κατανοήσει ότι υπάρχουν πολλά κοινά σημεία μεταξύ της α.ε. και της ν.ε. σε επίπεδο λεξιλογικό-σημασιολογικό και μορφοσυντακτικό. 

Σε αυτή την τάξη οι μαθητές εισάγονται σταδιακά σε μορφές και δομές της α.ε., όπως είναι οι υπόλοιπες εγκλίσεις εκτός της οριστικής (η οποία έχει ήδη διδαχθεί), οι ονοματικοί και οι επιρρηματικοί προσδιορισμοί κ.ά. Θεωρείται ότι έχουν αποκτήσει έναν βαθμό εξοικείωσης με το αρχαίο κείμενο και ότι το αντιμετωπίζουν, αν όχι με απόλυτη άνεση, τουλάχιστον με διάθεση να το «αποκωδικοποιήσουν» με συγκεκριμένη μέθοδο. Επίσης, για τα φαινόμενα ετυμολογίας, γραμματικής και σύνταξης πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο καλύτερος τρόπος να τα προσεγγίζουν είναι να μελετούν, όπου είναι δυνατόν, και τη σύγχρονη μορφή τους.

 


Διαβάστε Περισσότερα

Αρχαία Ελληνικά Β’ Γυμνασίου: Βιβλίο Εκπαιδευτικού

Βιβλίο Εκπαιδευτικού  Αρχαία Ελληνικά Β΄Γυμνασίου

Βιβλίο Εκπαιδευτικού

Αρχαία Ελληνικά Β΄Γυμνασίου

Περιγραφή: Στη Β’ Γυμνασίου οι μαθητές έχουν ήδη διαμορφώσει μια στάση απέναντι στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και έχουν συνειδητοποιήσει την ενιαία μορφή της Ελληνικής. Οι μαθητές έχουν κατανοήσει ότι υπάρχουν πολλά κοινά σημεία μεταξύ της α.ε. και της ν.ε. σε επίπεδο λεξιλογικό-σημασιολογικό και μορφοσυντακτικό. 


Διαβάστε Περισσότερα
Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας  για την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Γυμνάσιο – Λύκειο

Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας για την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα: Γυμνάσιο – Λύκειο

Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας  Αρχαία Ελληνικά Α’ Λυκείου Γυμνάσιο - Λύκειο Περιγραφή: Εγχειρίδιο για την συμπλήρωση και εμπέδωση της ύλης (γραμματική-συντακτικό) που διδάχθηκαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο. Χρήσιμο για τους μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του...

Διαβάστε Περισσότερα

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Γ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ   ΕΞΩΦΥΛΛΟ   ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ   ΕΝΙΑΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Ευχαριστούμε θερμά τον φιλόλογο  κ.Αλέξανδρο Γ. Αλεξανδρίδη για την ευγενική παραχώρηση του υλικού του ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ...

Διαβάστε Περισσότερα

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

«ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ» ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Γ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗ        ΕΞΩΦΥΛΛΟ  ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  ΕΝΙΑΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ευχαριστούμε θερμά τον φιλόλογο κ. Αλέξανδρο Γ. Αλεξανδρίδη για την ευγενική παραχώρηση...

Διαβάστε Περισσότερα

Pin It on Pinterest