Επιλέξτε Page

ΒΙΒΛΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Βιβλία Γυμνασίου

Βιβλία του μαθητή - εκπαιδευτικού για την Α', Β', και Γ' τάξη του Γυμνασίου

ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ Το βιβλίο της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας της Β Γυμνασίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα κεφάλαια: Κεφάλαιο Πρώτο: Οι πρώτοι αιώνες του Βυζαντίου (330-717)     Κεφάλαιο Δεύτερο: Λαοί στον περίγυρο του Βυζαντινού κράτους    ...

Διαβάστε Περισσότερα

Νεοελληνική Γλώσσα Β’ Γυμνασίου, Τετράδιο Εργασιών

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Το Τετράδιο Εργασιών περιέχει συμπληρωματικό υλικό (ασκήσεις, δραστηριότητες) για να κατανοήσετε καλύτερα όσα μάθατε στο Βιβλίο του Μαθητή. Όπως θα διαπιστώσετε, οι ασκήσεις και οι δραστηριότητες αυτές «παρακολουθούν» τη δομή των αντίστοιχων ενοτήτων του βιβλίου. Μπορείτε, σε συνεργασία με τον καθηγητή σας, να αξιοποιείτε το υλικό αυτό παράλληλα με το αντίστοιχο του βιβλίου σας, ώστε να σας βοηθήσει στην κατανόηση και αφομοίωση εκείνων των γλωσσικών φαινομένων στα οποία συναντήσατε δυσκολίες.

Διαβάστε Περισσότερα

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Το Βιβλί­ο του Μαθητή αποτελείται από εννέα (9) ενότητες που καθεμιά έχει ως πυρήνα ένα θέμα που σας απασχολεί και αφορά τις σχέσεις σας με την οικογένεια, τους φίλους, το σχολείο και την κοινωνία γενικότερα. Μελετώντας τα εισαγωγικά κείμενα (λογοτεχνικά, επιστημονικά, δημοσιογραφικά, αλλά και σκίτσα, φωτογραφίες, ιστοσελίδες κτλ.) κάθε ενότητας, πρώτα θα κατανοήσετε και θα συζητήσετε το περιεχόμενό τους. Μετά θα αναζητήσετε και θα ανακαλύψετε με τη βοήθεια του καθηγητή σας τη γραμματική και συντακτική δομή τους, τον τρόπο σχηματισμού των λέξεών τους, το λεξιλόγιο που αφορά το θέμα της ενότητας και την οργάνωση του νοήματος αυτών αλλά και άλλων κειμένων. 

Διαβάστε Περισσότερα

ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ: Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Η Ιλιάδα μαζί με την Οδύσσεια αποτελούν τα αρχαιότερα έπη, όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, που μας παραδόθηκαν ολόκληρα και τοποθετούνται χρονικά στο δεύτερο μισό του 8ου αιώνα π.Χ. Η σύνθεση της Ιλιάδαςπροηγείται της Οδύσσειας και τοποθετείται γύρω στο 750 π.Χ. Έπειτα από τη μελέτη και της Οδύσσειας, η Ιλιάδα θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στον ομηρικό κόσμο και να ολοκληρώσουμε τη γνωριμία μας με τους ομηρικούς ήρωες. H Ιλιάδα είναι κατά 3.500 στίχους περίπου μεγαλύτερη από την Οδύσσεια, 15.693 στίχοι, και χωρίζεται, όπως και εκείνη, σε 24 ραψωδίες, όσα και τα γράμματα του ελληνικού αλφάβητου. Οι ιλιαδικές ραψωδίες δηλώνονται με ένα κεφαλαίο γράμμα και το περιεχόμενο της καθεμιάς αποδίδεται από έναν τίτλο τον οποίο θα βρείτε στην αρχή της αντίστοιχης περιληπτικής αναδιήγησης.

Διαβάστε Περισσότερα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

Περιγραφή: ο βιβλίο απαρτίζετα­ι από επτά ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε έξι σημαντικές πόλεις ή περιοχές (Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία, Θήβα, Κόρινθος, Αλεξάνδρεια), ενώ η έβδομη αναφέρεται σε ένα φαινόμενο πανελλήνιας σημασίας, στον αθλητισμό.

 

Κάθε ενότητα, με εξαίρεση την πρώτη και την έβδομη, περιλαμβάνει ένα κείμενο. Η πρώτη ενότητα (Αθήνα) περιλαμβάνει επτά κείμενα – το τρίτο κείμενο συγκροτείται από δύο ομόθεμα αποσπάσματα – και η έβδομη (Αθλητισμός και αθλήματα) από δύο.


Διαβάστε Περισσότερα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β'ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Περιγραφή: Το βιβλίο απαρτίζετα­ι από επτά ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε έξι σημαντικές πόλεις ή περιοχές (Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία, Θήβα, Κόρινθος, Αλεξάνδρεια), ενώ η έβδομη αναφέρεται σε ένα φαινόμενο πανελλήνιας σημασίας, στον αθλητισμό.

Κάθε ενότητα, με εξαίρεση την πρώτη και την έβδομη, περιλαμβάνει ένα κείμενο. Η πρώτη ενότητα (Αθήνα) περιλαμβάνει επτά κείμενα – το τρίτο κείμενο συγκροτείται από δύο ομόθεμα αποσπάσματα – και η έβδομη (Αθλητισμός και αθλήματα) από δύο.

Στην αρχή κάθε ενότητας δίνονται στοιχεία για την πόλη, την περιοχή (Μακεδονία) ή το φαινόμενο (αθλητισμός). Οι πληροφορίες αυτές κατά κανόνα καλύπτουν το διάστημα ως την εποχή στην οποία αναφέρεται το ανθολογούμενο απόσπασμα.

Διαβάστε Περισσότερα

ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Βιβλιο Μαθητή, Αρχαία Ιστορία Α’ Γυμνασίου  Γενικός σκοπός διδασκαλίας της Ιστορίας είναι η ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και της ιστορικής συνείδησης. Η ανάπτυξη ιστορικής σκέψης αφορά την κατανόηση των ιστορικών γεγονότων μέσα από την εξέταση αιτίων και...

Διαβάστε Περισσότερα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Βιβλίο Μαθητή

Αρχαία Ελληνικά Β΄Γυμνασίου

Περιγραφή: Στη Β’ Γυμνασίου οι μαθητές έχουν ήδη διαμορφώσει μια στάση απέναντι στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και έχουν συνειδητοποιήσει την ενιαία μορφή της Ελληνικής. Οι μαθητές έχουν κατανοήσει ότι υπάρχουν πολλά κοινά σημεία μεταξύ της α.ε. και της ν.ε. σε επίπεδο λεξιλογικό-σημασιολογικό και μορφοσυντακτικό. 

Σε αυτή την τάξη οι μαθητές εισάγονται σταδιακά σε μορφές και δομές της α.ε., όπως είναι οι υπόλοιπες εγκλίσεις εκτός της οριστικής (η οποία έχει ήδη διδαχθεί), οι ονοματικοί και οι επιρρηματικοί προσδιορισμοί κ.ά. Θεωρείται ότι έχουν αποκτήσει έναν βαθμό εξοικείωσης με το αρχαίο κείμενο και ότι το αντιμετωπίζουν, αν όχι με απόλυτη άνεση, τουλάχιστον με διάθεση να το «αποκωδικοποιήσουν» με συγκεκριμένη μέθοδο. Επίσης, για τα φαινόμενα ετυμολογίας, γραμματικής και σύνταξης πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο καλύτερος τρόπος να τα προσεγγίζουν είναι να μελετούν, όπου είναι δυνατόν, και τη σύγχρονη μορφή τους.

 


Διαβάστε Περισσότερα

Pin It on Pinterest