Βιβλία του μαθητή - εκπαιδευτικού για τη Β’ Γυμνασίου
Ο Κατάλογος των διδακτικών βιβλίων Γυμνασίου για το 2020-2021
Δημοσιεύτηκαν οι κατάλογοι διδακτικών βιβλίων Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Γυμνασίου, τα οποία διανέμονται για το σχολικό έτος 2019-2020. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021...
Αναλυτική παρουσίαση των διδακτικών βιβλίων Γυμνασίου και Λυκείου για το 2019-2020
Δημοσιεύτηκαν οι κατάλογοι διδακτικών βιβλίων Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Γυμνασίου, τα οποία διανέμονται για το σχολικό έτος 2019-2020. Διευκρίνιση: Επιλέγοντας τον τίτλο κάθε τάξης, δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης με το Ψηφιακό Σχολείο,...
Τα διδακτικά βιβλία Δημοτικού και Γυμνασίου για το 2018-2019
Σχολικά βιβλία Δημοτικού - Γυμνασίου 2018-2019: Δημοσιεύτηκαν οι κατάλογοι διδακτικών βιβλίων Δημοτικού και Γυμνασίου που διανέμονται για το σχολικό έτος 2018-2019. Για όσα διδακτικά βιβλία σχολικού έτους 2018-2019, έχουν προκύψει αλλαγές σύμφωνα με τις Υπουργικές...
Τα Διδακτικά Βιβλία Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-2018
Στην ιστοσελίδα του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αναρτήθηκε ο κατάλογος των διδακτικών βιβλίων για τα Γυμνάσια σχολικού έτους 2017-2018, σύμφωνα με τις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: 208597/Δ2 - 07-12-2016 633/Δ2 - 02-01-2017...
ΥΠΠΕΘ: Νέα υπηρεσία ενημέρωσης αλλαγών περιεχομένου στα διδακτικά βιβλία σχ. έτους 2016-17
Τη δυνατότητα εμφάνισης των αλλαγών που έχουν προκύψει στα σχολικά βιβλία του 2016-2017 συνοπτικά,αναλυτικά παρέχει υπηρεσία της Διεύθυνσης Εκδόσεων του ΙΤΥΕ Διόφαντος. Για τη διευκόλυνση των σχολικών μονάδων, οι αλλαγές αυτές είναι και σε αρχείο εικόνας στο οποίο...
Τα Διδακτικά Βιβλία Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2016-2017
Στην ιστοσελίδα του ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αναρτήθηκε ο κατάλογος των διδακτικών βιβλίων προς διανομή για τα Γυμνάσια για το σχολικό έτος 2016-2017, σύμφωνα με τις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: 2916/Δ2 - 12-01-2016 36419/Δ2 -...
Ιστορία Β’ Γυμνασίου, Μεσαιωνική και Νεότερη, Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Βιβλίο Εκπαιδευτικού, Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία Β’ Γυμνασίου Το βιβλίο της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας της Β Γυμνασίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα κεφάλαια: Κεφάλαιο Πρώτο: Οι πρώτοι αιώνες του Βυζαντίου (330-717) Κεφάλαιο Δεύτερο: Λαοί στον περίγυρο του...
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β’ Γυμνασίου, Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Βιβλίο Εκπαιδευτικού, Κείμενα Ν. Λογοτεχνίας
Β’ Γυμνασίου
Περιγραφή: Η σχολική ύλη των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β’ Γυμνασίου περιλαμβάνει επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα παλαιότερων, νεότερων και σύγχρονων συγγραφέων, Ελλήνων και ξένων, τα οποία καλύπτουν ποίηση, πεζογραφία και δοκίμιο. Η επιλογή των κειμένων έγινε με κριτήρια λογοτεχνικά και με τρόπο, ώστε να ανταποκρίνονται στην αντιληπτική ικανότητα των μαθητών της τάξης
Αρχαία Ελληνικά Β’ Γυμνασίου Ανθολόγιο, Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Ανθολόγιο: Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Αρχαία ελλάδα, Ο Τόπος και οι Άνθρωποι
Β’ Γυμνασίου: Αρχαία Ελληνικά
Περιγραφή: Το βιβλίο απαρτίζεται από επτά ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε έξι σημαντικές πόλεις ή περιοχές (Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία, Θήβα, Κόρινθος, Αλεξάνδρεια), ενώ η έβδομη αναφέρεται σε ένα φαινόμενο πανελλήνιας σημασίας, στον αθλητισμό.
Κάθε ενότητα, με εξαίρεση την πρώτη και την έβδομη, περιλαμβάνει ένα κείμενο. Η πρώτη ενότητα (Αθήνα) περιλαμβάνει επτά κείμενα – το τρίτο κείμενο συγκροτείται από δύο ομόθεμα αποσπάσματα – και η έβδομη (Αθλητισμός και αθλήματα) από δύο.
Νεοελληνική Γλώσσα Β’ Γυμνασίου: Βιβλίο Εκπαιδευτικού
Νεοελληνική Γλώσσα: Βιβλίο Εκπαιδευτικού Β’ Γυμνασίου Κατεβάστε το βιβλίο: Πηγή: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο...
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ Το βιβλίο της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας της Β Γυμνασίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα κεφάλαια: Κεφάλαιο Πρώτο: Οι πρώτοι αιώνες του Βυζαντίου (330-717) Κεφάλαιο Δεύτερο: Λαοί στον περίγυρο του Βυζαντινού κράτους ...
Νεοελληνική Γλώσσα Β’ Γυμνασίου, Τετράδιο Εργασιών
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Το Τετράδιο Εργασιών περιέχει συμπληρωματικό υλικό (ασκήσεις, δραστηριότητες) για να κατανοήσετε καλύτερα όσα μάθατε στο Βιβλίο του Μαθητή. Όπως θα διαπιστώσετε, οι ασκήσεις και οι δραστηριότητες αυτές «παρακολουθούν» τη δομή των αντίστοιχων ενοτήτων του βιβλίου. Μπορείτε, σε συνεργασία με τον καθηγητή σας, να αξιοποιείτε το υλικό αυτό παράλληλα με το αντίστοιχο του βιβλίου σας, ώστε να σας βοηθήσει στην κατανόηση και αφομοίωση εκείνων των γλωσσικών φαινομένων στα οποία συναντήσατε δυσκολίες.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
Το Βιβλίο του Μαθητή αποτελείται από εννέα (9) ενότητες που καθεμιά έχει ως πυρήνα ένα θέμα που σας απασχολεί και αφορά τις σχέσεις σας με την οικογένεια, τους φίλους, το σχολείο και την κοινωνία γενικότερα. Μελετώντας τα εισαγωγικά κείμενα (λογοτεχνικά, επιστημονικά, δημοσιογραφικά, αλλά και σκίτσα, φωτογραφίες, ιστοσελίδες κτλ.) κάθε ενότητας, πρώτα θα κατανοήσετε και θα συζητήσετε το περιεχόμενό τους. Μετά θα αναζητήσετε και θα ανακαλύψετε με τη βοήθεια του καθηγητή σας τη γραμματική και συντακτική δομή τους, τον τρόπο σχηματισμού των λέξεών τους, το λεξιλόγιο που αφορά το θέμα της ενότητας και την οργάνωση του νοήματος αυτών αλλά και άλλων κειμένων.
ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ: Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
Η Ιλιάδα μαζί με την Οδύσσεια αποτελούν τα αρχαιότερα έπη, όχι μόνο της ελληνικής αλλά και της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, που μας παραδόθηκαν ολόκληρα και τοποθετούνται χρονικά στο δεύτερο μισό του 8ου αιώνα π.Χ. Η σύνθεση της Ιλιάδαςπροηγείται της Οδύσσειας και τοποθετείται γύρω στο 750 π.Χ. Έπειτα από τη μελέτη και της Οδύσσειας, η Ιλιάδα θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στον ομηρικό κόσμο και να ολοκληρώσουμε τη γνωριμία μας με τους ομηρικούς ήρωες. H Ιλιάδα είναι κατά 3.500 στίχους περίπου μεγαλύτερη από την Οδύσσεια, 15.693 στίχοι, και χωρίζεται, όπως και εκείνη, σε 24 ραψωδίες, όσα και τα γράμματα του ελληνικού αλφάβητου. Οι ιλιαδικές ραψωδίες δηλώνονται με ένα κεφαλαίο γράμμα και το περιεχόμενο της καθεμιάς αποδίδεται από έναν τίτλο τον οποίο θα βρείτε στην αρχή της αντίστοιχης περιληπτικής αναδιήγησης.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Περιγραφή: ο βιβλίο απαρτίζεται από επτά ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε έξι σημαντικές πόλεις ή περιοχές (Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία, Θήβα, Κόρινθος, Αλεξάνδρεια), ενώ η έβδομη αναφέρεται σε ένα φαινόμενο πανελλήνιας σημασίας, στον αθλητισμό.
Κάθε ενότητα, με εξαίρεση την πρώτη και την έβδομη, περιλαμβάνει ένα κείμενο. Η πρώτη ενότητα (Αθήνα) περιλαμβάνει επτά κείμενα – το τρίτο κείμενο συγκροτείται από δύο ομόθεμα αποσπάσματα – και η έβδομη (Αθλητισμός και αθλήματα) από δύο.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ: Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
Περιγραφή: Το βιβλίο απαρτίζεται από επτά ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε έξι σημαντικές πόλεις ή περιοχές (Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία, Θήβα, Κόρινθος, Αλεξάνδρεια), ενώ η έβδομη αναφέρεται σε ένα φαινόμενο πανελλήνιας σημασίας, στον αθλητισμό.
Κάθε ενότητα, με εξαίρεση την πρώτη και την έβδομη, περιλαμβάνει ένα κείμενο. Η πρώτη ενότητα (Αθήνα) περιλαμβάνει επτά κείμενα – το τρίτο κείμενο συγκροτείται από δύο ομόθεμα αποσπάσματα – και η έβδομη (Αθλητισμός και αθλήματα) από δύο.
Στην αρχή κάθε ενότητας δίνονται στοιχεία για την πόλη, την περιοχή (Μακεδονία) ή το φαινόμενο (αθλητισμός). Οι πληροφορίες αυτές κατά κανόνα καλύπτουν το διάστημα ως την εποχή στην οποία αναφέρεται το ανθολογούμενο απόσπασμα.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ Κατεβάστε το αρχείο σε μορφή pdf: Πηγή: Δικτυακός τόπος «ψηφιακό...
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ: Α΄Β΄Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ: Α΄Β΄Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κατεβάστε το αρχείο σε μορφή pdf: Πηγή: Ψηφιακό...
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΕΠΙΜΕΤΡΟ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
Βιβλίο Μαθητή
Αρχαία Ελληνικά Β΄Γυμνασίου
Περιγραφή: Στη Β’ Γυμνασίου οι μαθητές έχουν ήδη διαμορφώσει μια στάση απέναντι στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και έχουν συνειδητοποιήσει την ενιαία μορφή της Ελληνικής. Οι μαθητές έχουν κατανοήσει ότι υπάρχουν πολλά κοινά σημεία μεταξύ της α.ε. και της ν.ε. σε επίπεδο λεξιλογικό-σημασιολογικό και μορφοσυντακτικό.
Σε αυτή την τάξη οι μαθητές εισάγονται σταδιακά σε μορφές και δομές της α.ε., όπως είναι οι υπόλοιπες εγκλίσεις εκτός της οριστικής (η οποία έχει ήδη διδαχθεί), οι ονοματικοί και οι επιρρηματικοί προσδιορισμοί κ.ά. Θεωρείται ότι έχουν αποκτήσει έναν βαθμό εξοικείωσης με το αρχαίο κείμενο και ότι το αντιμετωπίζουν, αν όχι με απόλυτη άνεση, τουλάχιστον με διάθεση να το «αποκωδικοποιήσουν» με συγκεκριμένη μέθοδο. Επίσης, για τα φαινόμενα ετυμολογίας, γραμματικής και σύνταξης πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο καλύτερος τρόπος να τα προσεγγίζουν είναι να μελετούν, όπου είναι δυνατόν, και τη σύγχρονη μορφή τους.