Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ξεκίνησαν το 2002. Έως σήμερα  τα έχουν παρακολουθήσει γύρω στους 250.000 μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς να συμπεριλαμβάνουμε σε αυτόν τον αριθμό την παρακολούθηση από τους καθηγητές, τις παρουσιάσεις σε Παιδιατρικές Κλινικές, τις παρουσιάσεις σε ΑμέΑ καθώς και σε άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

Οι γενικοί στόχοι των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΚΘΒΕ είναι: 
  • Η μεταμόρφωση της αίθουσας σε θεατρικό τοπίο.
  • Η προβολή μπροστά στα μάτια των παιδιών αντί της οθόνης ενός υπολογιστή, μιας τηλεόρασης ή οποιασδήποτε μορφής οθόνης, του ζωντανού προσώπου του ηθοποιού που είναι καταλυτικό σε σχέση με την τεχνολογία.
  • Η ενημέρωση για το Θέατρο και η αγάπη γι’ αυτό. Υπάρχουν μαθητές που για πρώτη φορά στη ζωή τους παρακολουθούν κάτι σε σχέση με τη θεατρική διαδικασία.
  • Η βοήθεια στις περιπτώσεις παιδιών με οικονομικά προβλήματα που επιθυμούν αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα παρακολούθησης.
  • Η ευρύτατη θεματολογία που προσφέρει το θέατρο ως προς την εγκυκλοπαιδική τους μόρφωση.
  • Η συζήτηση με τα παιδιά που ακολουθεί μετά από το τέλος κάθε παρουσίασης – παράστασης.
  • Η δημιουργία θεατρικών ομάδων στα σχολεία.
  • Η δημιουργία των αυριανών ενήλικων θεατών.
Μέσα από την επαφή τους με τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του ΚΘΒΕ τα παιδιά:
  • ενθουσιάζονται από τις λειτουργίες της υποκριτικής τέχνης
  • βιώνουν από κοντά τη μεταμόρφωση των ηθοποιών από ηθοποιούς σε καθημερινούς ανθρώπους
  • νιώθουν την υπέρβαση και την μέθεξη με την τέχνη του θεάτρου λόγω της εγγύτητας της παρουσίασης
  • συνδιαλέγονται και έχουν τη δυνατότητα της πλήρους αποδοχής η της απόλυτης άρνησης και μη αποδοχής του καλλιτεχνικού αποτελέσματος, στη συζήτηση που ακολουθεί, αρκεί εννοείται να μπορούν να επιχειρηματολογήσουν για την θέση και άποψή τους
  • ενημερώνονται για τις  δραστηριότητες του οργανισμού του ΚΘΒΕ
  • αγαπούν τη θεατρική πράξη
  • …και εντέλει συμμετέχουν ερχόμενοι στο θέατρο ως δημιουργικό κοινό.

Όπως σημειώνει ο Νίκος Βουδούρης, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΚΘΒΕ τα τελευταία 15 χρόνια:

Ο θίασος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων (παρουσιάσεων-παραστάσεων) απογειώνεται κάθε φορά για το μέλλον, προσγειώνεται στο παρελθόν και επιστρέφει κάθε φορά πλουσιότερος σε ιδέες, εικόνες και εμπειρίες.
Ποιό είναι άραγε το νήμα που συνδέει αυτό το ταξίδι μέσα στο χρόνο; 
Από τι αποτελείται;
Πόσο στέρεο και ανθεκτικό είναι για να αντέξει και να παρουσιαστεί κάθε φορά φρέσκο στους μαθητές; 
Ποιό είναι το DNA του; 
Τί είδους μεταλλάξεις επιδέχεται και σε ποιά σημεία ; 
Σε τι στοχεύει σε σχέση με τη μαθητική κοινότητα και τις ανάγκες της;
Τα κείμενα που παρουσιάζονται είναι θεατροπαιδαγωγικά και αν ναι, τι σημαίνει θεατροπαιδαγωγικό κείμενο; 
Ένα κείμενο ειδικά διαμορφωμένο; 
Ή μήπως κείμενα καταξιωμένα της Ελληνικής και Ξένης Γραμματείας έως και ακαδημαϊκά;
Πώς γίνεται να υπάρχει όλο αυτό το φάσμα των δυνατοτήτων χρήσης υλικού; 
Πώς ένα κείμενο που στην εποχή μας λογίζεται ως απλοϊκό ή ακριβώς το αντίθετο απόλυτα ακαδημαϊκό μεταμορφώνεται μέσα από τη θεατρική ματιά σε κείμενο άμεσο και βιωματικό για τους μαθητές;
Ποιό νήμα είναι αυτό που το συνδέει και το κάνει να γίνεται συνεκτικό και τελικά ποιός ο στόχος και σκοπός;

Συνοψίζοντας:

Τα παιδιά σήμερα παρόλο τον όγκο γνώσεων που δέχονται έχουν μάθει να συγκρατούν μόνο την πληροφορία.
Τα παιδιά στις μέρες μας γνωρίζουν τι συμβαίνει στην άλλη άκρη του πλανήτη αλλά αγνοούν ποιος κατοικεί δίπλα τους.
Σε μεγάλο βαθμό απουσιάζει το συναίσθημα και βιώνουν το γεγονός ως πληροφορία. 
Πολύ απλά μέσα από τη δύναμη του Θεάτρου ας τα βοηθήσουμε να νιώσουν λίγο περισσότερο τι συμβαίνει γύρω και δίπλα  τους.

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος 
Εθνικής Αμύνης 2, 546 21, Θεσσαλονίκη

• Ειδήσεις για τον Εκπαιδευτικό • Εκπαιδευτικά νέα

♦ Αν θέλετε να ενημερώνεστε μέσω facebook για όλες τις νέες δημοσιεύσεις, ακολουθήστε τη σελίδα μας επιλέγοντας τον σύνδεσμο  schooltime