Έχουν περάσει λίγες ημέρες από την επίσημη ανακοίνωση του προγράμματος των πανελληνίων εξετάσεων, ενώ η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής σε αυτές από τους μαθητές έχει λίγες μέρες ακόμη ώστε να εκπνεύσει.

Ο χρόνος, λοιπόν, τρέχει. Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει. Πολύτιμος χρόνος σπουδής έχει χαθεί ή αντιθέτως δεν είναι ακόμη αργά.

Πολλά από τα παραπάνω κλισέ, τα έχετε ακούσει ή τα έχετε πει ως εκπαιδευτικοί ή γονείς. Αλλά η αλήθεια είναι ότι αποτελούν «κλισέ»

Ο κάθε λαός, ανέκαθεν, χρησιμοποιούσε παροιμίες ή διάφορα αποφθέγματα για να παρακινήσει, να προτρέψει, να διδάξει ή να φοβήσει τους ανθρώπους. Γι’ αυτό και υπάρχουν πολλά γνωμικά με την ίδια λέξη αλλά με αλληλοσυγκρουόμενα νοήματα.

Έτσι, λοιπόν, ας μη μένουμε στις λέξεις αλλά ας ανασκουμπωθούμε ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας, τα παιδιά, ανήψια ή όποιον άλλον βρίσκεται κάτω από την πίεση του χρόνου, της ύλης και των εξετάσεων.

Θα σας καταρρίψω έναν μύθο. Το stress συναντάνται ακόμη και στη χαλάρωση. Ναι, ναι!!! Καλά διαβάσατε! Ακόμη και τα άτομα που δείχνουν χαλαρά, αδιάφορα, αφηρημένα, νιώθουν πίεση και άγχος.

Γιατί πολύ απλά το stress ορίζεται ως το σύνολο των σωματικών και ψυχολογικών διαταραχών που προκαλούνται από διάφορους βλαπτικούς παράγοντες, ένας εκ των οποίων είναι η θέση και η δομή της κοινωνίας απέναντι στην εκπαίδευση και την επιτυχή εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

Είμαστε ένας λαός που αγαπάει τη γνώση αλλά με έναν ψυχαναγκαστικό τρόπο. Συλλέγουμε πτυχία σαν να είναι γραμματόσημα και όχι επειδή πραγματικά το θέλουμε αλλά γιατί έτσι επιβάλλεται.

Όλοι πρέπει να είναι σπουδαγμένοι. Και μπορεί να συμφωνήσω στη δια βίου μάθηση και στη διεύρυνση των οριζόντων κάθε ανθρώπου αλλά μην ξεχνάμε: δεν είμαστε όλοι ίδιοι.

Η τυπική εκπαίδευση της Ελλάδας έχει πολλά στεγανά και προκαταλήψεις. Αντιμετωπίζει όλους  τους μαθητές με  ίδια μέτρα και σταθμά. Η αξιολόγηση τους βασίζεται σε προκαθορισμένα πρότυπα και δεξιότητες όπως η συναισθηματική νοημοσύνη, η επικοινωνία ακόμη και η διαχείριση άγχους δεν διδάσκονται, δεν αναπτύσσονται. Αποτέλεσμα είναι το stress να επικρατεί και να μεγαλώνει «τρώγοντας» την ψυχή των νεαρών αυτών ατόμων.

«Coaching: Λίγο μετά την ανακοίνωση του προγράμματος των Πανελληνίων»
Για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι επιτακτική – θα έλεγα- η ανάγκη εισαγωγής και χρήσης εργαλείωνν του coaching. Ο coach μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς ώστε να εντοπίσουν τα αίτια δημιουργίας του άγχους, καθώς και να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του.

Είναι ο άνθρωπος που με την επιστημονική του γνώση και την κατάλληλη μεθοδολογία θα συμβάλλει σε μια ουσιαστική αλλαγή τρόπου σκέψης, θα τονώσει το ηθικό, θα θέσει τις βάσεις για την αναγνώριση των ικανοτήτων και των ψυχικών επιθυμιών.

Γιατί με λίγα λόγια, τα βαθιά ψυχικά θέλω μας, δεν δημιουργούν πίεση και αποτελούν κίνητρα για ανάπτυξη, δημιουργία και καθορισμό στόχων.

Σε όσους, λοιπόν, δεν έχουν πρόσβαση και γνωριμία με έναν τέτοιο επαγγελματία, θα δώσω μια πρώτη συμβουλή: Μιλήστε ανοιχτά για τις επιθυμίες και τα όνειρα σας αλλά επιλέξτε συνειδητά εκείνο το μονοπάτι που θα σας εκφράζει και έχετε την δυνατότητα να το διαβείτε.

Καλή επιτυχία!! Υπομονή και Επιμονή!!!

Αλεξάνδρα Στογιούδη
Εκπαιδευτικός- Coach
e-mail: [email protected]

© schooltime.gr – Άρθρα αναγνωστών