Ξεκινούν τη Δευτέρα 12 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις-οδηγίες για τους καταναλωτέςΞεκινούν τη Δευτέρα 12 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις-οδηγίες για τους καταναλωτές

Ξεκινούν πανελλαδικά αύριο Δευτέρα 12 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις του 2015 και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. 

Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 18 Ιανουαρίου, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11πμ έως 8μμ

Με ανακοίνωσή του, ο ΣΕΛΠΕ ενημερώνει το αγοραστικό κοινό ότι κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των αγοραστών στις «παγίδες» των εκπτώσεων, επισημαίνοντας 12 χρήσιμα σημεία για την αποφυγή τους:

1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις.

2. Η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής, που προκύπτει, από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να “φέρει” δύο τιμές ή την τιμή, που ίσχυε, πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό, στις βιτρίνες των καταστημάτων.

3. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.

4. Θα αποβεί πολύ χρήσιμο, πριν τις εκπτώσεις, να επισκεφθούμε την αγορά για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

5. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.

6. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.

7. Αγοράζουμε μόνο εποχιακά είδη. Μην περιμένουμε ότι θα έχουμε την ευκαιρία, στις εκπτώσεις, να αγοράσουμε μια τηλεόραση ή ένα πλυντήριο, σε καλή τιμή. Αντίθετα, μπορεί να πετύχουμε καλές τιμές σε ρούχα, παπούτσια και είδη εποχής.

8. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”. Όταν όμως μπαίνουμε στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

9. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

10. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μη ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν που αγοράσαμε.

11. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/1994 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.

12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν πιθανότατα και μερικοί που σκοπεύουν να “ελαφρύνουν” το δικό μας πορτοφόλι.

Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής πλασματικής έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,

α) στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των καταναλωτών 1520, ή

β) στη Διεύθυνση Τιμών Παροχής Υπηρεσιών τηλ. 210-3843326, 210-3893118.