«Πως θα πετύχετε τους Στόχους σας για το 2015!» της ψυχολόγου Μαρίας Αθανασιάδου«Πως θα πετύχετε τους Στόχους σας για το 2015!»

horizontal-bar-posts-small
Μαρία Αθανασιάδου 

Γράφει η ψυχολόγος Μαρία Αθανασιάδου
horizontal-bar-posts-small

Μία πολύ συνηθισμένη διαδικασία στο άνοιγμα μίας καινούριας χρονιάς είναι να κάνουμε όλοι ανασκόπηση των στιγμών του χρόνου, που πέρασε και να θέσουμε τους στόχους μας για το νέο έτος.

Τι μπορείτε να κάνετε, για να σιγουρέψετε περισσότερο την επιτυχία των στόχων σας για το 2015;
  1. Αρχικά να θέσετε ρεαλιστικούς και συγκεκριμένους στόχους: Είναι πιο εύκολο και πιο πιθανό να καταφέρετε να υλοποιήσετε τις επιθυμίες σας, που είναι αρκετά κοντά στις υπάρχουσες συνθήκες, παρά να χάνεστε μέσα σε μεγάλες και ασαφείς κουβέντες και καταστάσεις. Τις περισσότερες φορές αποτυγχάνουμε, γιατί και εμείς οι ίδιοι δεν ξέρουμε τι κυνηγάμε και εάν αυτό που κυνηγάμε, είναι τελικά εφικτό. Κάνουμε γύρους γύρω από τον εαυτό μας και ματαιωνόμαστε άσκοπα.
  2. Θέστε, όσο μπορείτε, λιγότερους στόχους: Έχετε διάφορες και αρκετές επιθυμίες και ανάγκες. Να τις ιεραρχήσετε βάσει προτεραιοτήτων. Εάν μπλεχτείτε στο να επιδιώξετε πολλά και διαφορετικά πράγματα, είναι πολύ πιθανό να κάνετε «μισές δουλειές». Βάλτε λίγους στόχους, δώστε όλη σας την ενέργεια σε αυτούς και αν με το καλό τους υλοποιήσετε … ποιος σας απαγορεύει να προχωρήσετε και στους επόμενους;
  3. Σπάστε την επίτευξη των στόχων σε μικρά βήματα: Είναι σίγουρο, ότι δεν μπορείτε να φτάσετε στο 10 από το 1 μέσα σε μία μέρα. Είναι καλό να σχεδιάσετε βήμα προς βήμα τις κινήσεις σας και να χωρίσετε τον στόχο σας σευπο-στόχους. Για παράδειγμα, αποφασίζετε να ξεκινήσετε γυμναστήριο, για να χάσετε κιλά και για να ενδυναμωθείτε. Μην περιμένετε να δείτε σημαντικά αποτελέσματα από τον πρώτο μήνα. Για αρχή θέστε τον υπο-στόχο … να καταφέρετε να αποκτήσετε ένα σταθερό πρόγραμμα ασκήσεων και επίσκεψης του γυμναστηρίου. Άλλος υπο-στόχος … να ξεκινήσετε μία καλύτερη και πιο υγιεινή διατροφή, κ.ο.κ. Για το κάθε βήμα που θα κάνετε, να επιβραβεύετε τον εαυτό σας.
  4. Μην επαναλαμβάνετε παρελθοντικούς στόχους, που δεν καταφέρατε να επιτύχετε: Είναι προτιμότερο να σκεφτείτε τους λόγους, που δεν τους υλοποιήσατε, παρά να προσπαθήσετε για ακόμα μία φορά με τους ίδιους τρόπους να τους υλοποιήσετε, απλά γιατί είστε πεισμωμένοι. Η ουσία βρίσκεται στο να πάρετε τελικά μία θετική ανατροφοδότηση και όχι να απογοητεύεστε συνεχώς χωρίς λόγο.
  5. Ξεκαθαρίστε το τι πραγματικά θέλετε εσείς, από αυτό που ζητά ο περίγυρος σας: Εάν οι στόχοι, που θα θέσετε, είναι στόχοι που θέλουν οι «τρίτοι» για εσάς και όχι εσείς οι ίδιοι για την ζωή σας, τότε δεν θα ικανοποιηθείτε ουσιαστικά ποτέ. Θα κάνετε τα σχέδια σας, για να πετύχουν, αλλά στο τέλος δεν θα λάβετε ευχαρίστηση και καμάρι.
  6. Ζητήστε βοήθεια από τα κοντινά σας άτομα: Δεν είναι κακό να ενημερώσετε τους ανθρώπους, που έχετε δίπλα σας, στο τι αποφάσεις έχετε πάρει για το προσωπικό σας προχώρημα το 2015 και παράλληλα να τους ζητήσετε την συνεισφορά τους σε αυτό υποστηρίζοντας σας και ενισχύοντας σας κυρίως ψυχολογικά και ηθικά. 
  7. Να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας συχνά τα οφέλη, που θα έχετε με την επίτευξη των στόχων: Αυτό σίγουρα θα απαλύνει την κούραση και την όποια δυσκολία και θα σας δίνει ενέργεια θετική στο να συνεχίζετε την πάλη σας.
  8. Προετοιμαστείτε και για την πιθανή αποτυχία: Όλα είναι στο πρόγραμμα και πολύ πιθανά. Μην φορτωθείτε την όποια πιθανή αποτυχία ως απόδειξη προσωπικής ανεπάρκειας. Είναι μερικά πράγματα, που όσο και να τα προσπαθούμε, δεν γίνεται να υλοποιηθούν και για αυτόν τον λόγο να σταθείτε στην μοναδική σίγουρη επιτυχία σας. Ποια είναι αυτή …; Ότι δεν φοβηθήκατε, ότι προσπαθήσατε και δώσατε τον καλύτερο σας εαυτό.
  9. Να είστε ευέλικτοι έχοντας κατά νου και το «Plan B»: Κατά την διάρκεια μίας διαδικασίας μπορεί να χρειαστεί αναπροσαρμογή και αλλαγή κινήσεων. Μπορεί, για παράδειγμα, να ξεκινήσετε με τον στόχο να αγοράσετε αυτοκίνητο και στην πορεία να έρθουν έτσι τα πράγματα, να αλλάξουν οι συνθήκες και οι ανάγκες ζωής σας και να καταλήξετε να αγοράσετε μία μοτοσυκλέτα. Άλλαξε ο στόχος, αλλά όχι το αποτέλεσμα. Τελικά, θα αποκτήσετε μεταφορικό μέσο, που να σας εξυπηρετεί περισσότερο.
  10. Μην αγχωθείτε πάση θυσία να βάλετε μεγαλεπήβολους στόχους για το νέο έτος: Έχετε το δικαίωμα να κάνετε μία τεράστια ανάπαυλα και να μην μπείτε σε αυτή την διαδικασία. Ενδεχομένως, να το χρειάζεται ο οργανισμός σας, ειδικά αν τον είχατε ζορίσει το τελευταίο διάστημα. Ξεκινήστε το 2015 δίνοντας χρόνο και χώρο σε εσάς τους ίδιους και που ξέρετε …; Ίσως κατά την διάρκεια του χρόνου να σας ξυπνήσουν επιθυμίες, που θα τις κυνηγήσετε αυθεντικά, γιατί θα το θέλετε πραγματικά!!!

Αθανασιάδου Μαρία – Ψυχολόγος