«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Γ’ Γυμνασίου: Ενότητα 3η» της Μαρίας Αθανασίου

«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Γ’ Γυμνασίου: Ενότητα 3η»

Επιμέλεια: Μαρία Αθανασίου

«Με αφορμή τα συχνά φαινόμενα ρατσισμού που έρχονται στη δημοσιότητα και τις σχετικές για το θέμα συζητήσεις να γράψετε ένα κείμενο στο οποίο να αναφέρετε τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου».

Πρόλογος → Μολονότι η ισότητα όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως χρώματος, θρησκείας, φυλής, φύλου και πολιτικών πεποιθήσεων είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά, τα φαινόμενα ρατσισμού αυξάνονται με ανησυχητικούς ρυθμούς

Κύριο μέρος

1η παράγραφος → Αίτια ρατσισμού

  • Πλήθος μεταναστών → Αρνητικά συναισθήματα στους γηγενείς κατοίκους, που τους βλέπουν ως κατώτερους και ως απειλή για τη σωματική ακεραιότητα, την περιουσία και τη δουλειά τους.
  • Ξενοφοβία και προκατάληψη ότι οι μετανάστες απειλούν τη σύσταση του έθνους.
  • Λανθασμένα πρότυπα και στερεότυπα, που περνούν στα παιδιά από το σχολείο, τα ΜΜΕ και την οικογένεια και που τα οδηγούν σε λάθος συμπεριφορές, π.χ. ανωτερότητα των λευκών έναντι των μαύρων, των ανδρών έναντι των γυναικών, των «κανονικών» ανθρώπων έναντι των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των ντόπιων έναντι των μεταναστών.
  • Ύπαρξη ακραίων ομάδων – συνήθως εθνικιστικών πεποιθήσεων. Για να αναδείξουν την αξία τους και να προσελκύσουν οπαδούς, υπερτονίζουν την ανωτερότητά τους σε βάρος των υπόλοιπων εθνικοτήτων.

2η παράγραφος → Τρόποι αντιμετώπισης του ρατσισμού

  • Σωστή εκπαίδευση των νέων. Πυρήνας της τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και ιδεώδη, ώστε οι μαθητές να απαλλαγούν από τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, που οδηγούν σε ρατσιστικές συμπεριφορές.
  • Υποχρέωση της πολιτείας, των ΜΜΕ και των πνευματικών ανθρώπων να καταγγέλλουν τα φαινόμενα ρατσισμού και να ενημερώνουν τους πολίτες για το ρατσισμό – τις αιτίες, τις αρνητικές συνέπειες και τις μορφές του – ώστε να υιοθετήσουν αντι-ρατσιστικές συμπεριφορές.
  • Αυστηρές κυρώσεις σε όσους παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα Λειτουργούν αποτρεπτικά σε όσους σκοπεύουν να υιοθετήσουν ρατσιστικές συμπεριφορές.
  • Εφαρμογή γνήσιας δημοκρατίας  → Εξάλειψη της φτώχειας και των ανισοτήτων.
  • Τα λάθη του παρελθόντος, όπως το ολοκαύτωμα των Εβραίων από τον Χίτλερ, να διδάξουν την ανθρωπότητα για τις καταστροφικές συνέπειες του ρατσισμού 


Επίλογος
Ο ρατσισμός είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών. Αφορά όλους μας και μόνο ενωμένοι μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε και να τον εξαλείψουμε

Διαβάστε ακόμα:

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: 2011 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ (ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ'ΛΥΚΕΙΟΥ)
Ανοιχτή συζήτηση για τη δημιουργικότητα στην επικοινωνία της επιστήμης
Η Εισήγηση του Τάσου Κουράκη στην ημερίδα «Η πολιτική για την αναπηρία - Η αναπηρία για την πολιτική...
Εκδήλωση για τα παιδιά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
«Πώς να καταπολεμήσετε τη μοναξιά» του ψυχολόγου Πάτροκλου Παπαδάκη
Επαναληπτικό διαγώνισμα στη θεωρία της Έκφρασης- Έκθεσης Γ’ λυκείου (Η Πειθώ στον επιστημονικό &...
«10 – ΔΡΟΜΟΙ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΕΣ» Έκθεση του Σταύρου Κωνσταντινίδη, Θεσσαλονίκη 1 – 30 Οκτωβρίου 2016
Αργίες και διακοπές των φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών - Το ΦΕΚ