Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές Γ΄και Δ΄ τάξης ΔημοτικούΠρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής για μαθητές Γ΄και Δ΄ τάξης Δημοτικού

Κανόνες ορθής κυκλοφοριακής αγωγής στο δρόμο, στη χρήση του ποδηλάτου, αλλά και στη συμπεριφορά μέσα στο αυτοκίνητο θα διδαχθούν μαθητές Δημοτικού Σχολείου σε ολόκληρη τη χώρα μέσα από πρόγραμμα προαγωγής της κυκλοφοριακής αγωγής που θα πραγματοποιηθεί εντός των σχολικών μονάδων.

Μετά από σχετική εισήγηση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος ενέκρινε την υλοποίηση του Προγράμματος Προαγωγής της Κυκλοφοριακής Αγωγής που απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες της Γ΄και Δ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου.

Το πρόγραμμα εγκρίθηκε και θα εφαρμοστεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2014-2015 και σκοπό έχει την ευαισθητοποίηση των μαθητών Δημοτικού Σχολείου σε θέματα οδικής ασφάλειας.

Λίγα λόγια για το Πρόγραμμα

Σκοπός του προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής είναι:

  • Ο εμπλουτισμός της γνώσης και η κατανόηση των βασικών κανόνων οδικής κυκλοφορίας, μέσω οπτικού υλικού που θα αναλύει τους κύριους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, καθώς και η διανομή έντυπου υλικού με τους κανόνες, αλλά και ασκήσεις και παιχνίδια για την καλύτερη εμπέδωσή τους.
  • Η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς μέσα από την πρακτική εξάσκηση των μαθητών σε ένα εικονικό κυκλοφοριακό περιβάλλον.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από ομάδα αστυνομικών και ψυχολόγων. Ειδικότερα, προβλέπεται η προβολή εντός της διδακτικής αίθουσας μίας παρουσίασης που περιλαμβάνει τρεις θεματικές ενότητες με κύριους κανόνες οδικής συμπεριφοράς (βαδίζοντας και διασχίζοντας το δρόμο, οδηγώντας ποδήλατο και μέσα στο αυτοκίνητο), μέσα από μια διαδικασία ερωτήσεων-απαντήσεων με τα παιδιά, που θα έχει διάρκεια 20 λεπτών.

Στη συνέχεια και για 15 λεπτά οι μαθητές θα εξασκούνται στο προαύλιο του σχολείου υπό την καθοδήγηση τροχονόμων στους θεωρητικούς κανόνες που προβλήθηκαν νωρίτερα στη σχολική αίθουσα.

Τέλος, θα διανέμεται έντυπο υλικό με τους κανόνες που διδάχθηκαν οι μαθητές και ένα βραβείο για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.