«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Β’ Γυμνασίου: Ενότητα 9η» της Μαρίας Αθανασίου«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Β’ Γυμνασίου: Ενότητα 9η»

Της Μαρίας Αθανασίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 9

ΘΕΜΑ : « Έπειτα από μία επίσκεψη της τάξης σας στο Πλανητάριο και τη μελέτη αρκετών άρθρων, συζητάτε αν έχει νόημα η εξερεύνηση του διαστήματος και τα ποσά που ξοδεύονται γι’αυτή , τη στιγμή που στη Γη υπάρχουν τόσα προβλήματα (πείνα, φτώχεια κτλ.). Σ’ένα κείμενο 2-3 παραγράφων να επιχειρηματολογήσετε καταγράφοντας τη θέση σας.»

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

ΠρόλογοςΤις τελευταίες δεκαετίες έχει γίνει πραγματικότητα ένα από τα θεωρούμενα ως «άπιαστα» όνειρα της ανθρωπότητας, η εξερεύνηση του διαστήματος.

Κύριο μέρος

1η παράγραφος – Η αξία της εξερεύνησης του διαστήματος

  • Διεύρυνση των γνώσεων του ανθρώπου και κατανόηση του κόσμου στον οποίο ζει. Ανάπτυξη των επιστημών.
  • Ικανοποίηση της περιέργειας και της έμφυτης τάσης του να ανακαλύπτει το άγνωστο.
  • Αξιοποίηση των τεχνολογικών επιτευγμάτων (φορητοί υπολογιστές, δορυφόροι) στην καθημερινή ζωή. Συγκεκριμένα οι δορυφόροι χρησιμοποιούνται στις τηλεπικοινωνίες, στην τηλεόραση, στη μετεωρολογία και στη γεωγραφία.
  • Δυνατότητα αντιμετώπισης χρόνιων προβλημάτων, όπως η εύρεση νέων πηγών ενέργειας και ο υπερπληθυσμός.
  • Για αρκετά από τα προβλήματα της ανθρωπότητας απαιτούνται πρωτίστως η αλληλεγγύη και ο εθελοντισμός και έπειτα η χρηματοδότηση.

2η παράγραφος – Η αναγκαιότητα για την επίλυση των «επίγειων» προβλημάτων

  • Καταπολέμηση με αυτά τα υπέρογκα ποσά της φτώχειας, της πείνας, των αρρωστιών, του αναλφαβητισμού και της εξαθλίωσης στις χώρες του τρίτου κόσμου.
  • Αντιμετώπιση της ανεργίας, της εγκληματικότητας και της φτώχειας στις υπόλοιπες χώρες.
  • Χρηματοδότηση πειραμάτων για την αντιμετώπιση θανατηφόρων και μη ασθενειών και μελετών για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, της υπερθέρμανσης του πλανήτη και για την αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας.

Επίλογος – Ανάγκη για ιεράρχηση των προτεραιοτήτων. Προσπάθεια για επίλυση των σύγχρονων προβλημάτων συγχρόνως με το ταξίδι στο διάστημα.

 

Αναδημοσίευση: Το άρθρο προσφέρεται  μόνο  για προσωπική χρήση

Δείτε ακόμη: «Χρήσιμες Οδηγίες: Γυμνάσιο» της Μαρίας Αθανασίου «Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων: Γυμνάσιο» της Μαρίας Αθανασίου