«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για την Α’ Γυμνασίου: Ενότητα 7η» της Μαρίας Αθανασίου«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για την Α’ Γυμνασίου: Ενότητα 7η»

Της Μαρίας Αθανασίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 7

ΘΕΜΑ: «Πολλοί υποστηρίζουν ότι η πλοήγηση (το σερφάρισμα) στο διαδίκτυο περισσότερο βλάπτει παρά ωφελεί. Γράψτε ένα κείμενο για τα οφέλη και τους κινδύνους από την πλοήγηση στο διαδίκτυο

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

ΠρόλογοςΣε όλα σχεδόν τα σπίτια υπάρχει ένας Η/Υ. Καθημερινό σερφάρισμα στο διαδίκτυο ιδίως της νεολαίας.

Κύριο μέρος

1η παράγραφος – Τα οφέλη του διαδικτύου

  • Επικοινωνία με φίλους (ακόμη και αν αυτοί βρίσκονται σε άλλη πόλη ή χώρα).
  • Απόκτηση καινούριων φίλων.
  • Ψυχαγωγία και δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερού μας χρόνου (ταινίες, μουσική, παιχνίδια, συζητήσεις στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης).
  • Εμπλουτισμός των γνώσεων και διεύρυνση των πνευματικών μας οριζόντων. Περιήγηση σε ιστοσελίδες μουσείων και βιβλιοθηκών, ανάγνωση ηλεκτρονικών εφημερίδων και εγκυκλοπαιδειών.
  • Χρήσιμο εργαλείο για το σχολείο (αναζήτηση πληροφοριών για διάφορες εργασίες).
  • Τηλεκπαίδευση (μάθηση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή).
  • Προώθηση της επιστήμης π.χ. τηλεϊατρική.
  • Οικονομική ανάπτυξη (αγορές μέσω διαδικτύου, ηλεκτρονικό εμπόριο).

2η παράγραφος – Οι κίνδυνοι του διαδικτύου

  • Εθισμός. Πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του Η/Υ. Σύγχυση της πραγματικής με την εικονική ζωή.
  • Απομόνωση. Δε βγαίνουμε έξω, δεν έχουμε ενδιαφέροντα, δεν παίζουμε και δεν έχουμε φίλους.
  • Παραβίαση της ιδιωτικής μας ζωής. Οποιοσδήποτε μπορεί να έχει πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα.
  • Ηλεκτρονικό έγκλημα. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις συνομιλίες μας με αγνώστους, γιατί δεν ξέρουμε ποιος βρίσκεται από πίσω και ποιες είναι οι προθέσεις του.
  • Παραπληροφόρηση. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να ελέγξουμε την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των πληροφοριών που διαβάζουμε.

Επίλογος – Το διαδίκτυο είναι ένα χρηστικό εργαλείο που διευκολύνει τη ζωή μας. Η χρήση του να γίνεται με προσοχή και μέτρο.

  •  Η εκφώνηση του σχολικού βιβλίου ζητά μόνο τα θετικά του διαδικτύου. Στο σχεδιάγραμμα το θέμα δίνεται ολοκληρωμένο.

 

Αναδημοσίευση: Το άρθρο προσφέρεται  μόνο  για προσωπική χρήση

 

 

Η Μαρία Αθανασίου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λαμία. Πραγματοποίησε το όνειρό της σπουδάζοντας κλασική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σήμερα, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Γνωρίζει Αγγλικά και Ιταλικά. Πνεύμα ανήσυχο διαρκώς ψάχνεται και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην επιστήμη της. Επιθυμία της είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τα φιλολογικά μαθήματα, που μερικές φορές φαίνονται τόσο βαρετά, και ν’ αναδείξει τους μικρούς θησαυρούς της γλώσσας και της λογοτεχνίας μας.