«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Β’ Γυμνασίου: Ενότητα 5η» της Μαρίας Αθανασίου«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Β’ Γυμνασίου: Ενότητα 5η»

Της Μαρίας Αθανασίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 5

ΘΕΜΑ : «Γράψτε ένα μικρό κείμενο – απάντηση σε έρευνα επαγγελματικού προσανατολισμού που γίνεται στο σχολείο σας, για το επάγγελμα που αυτή τη στιγμή σας ενδιαφέρει. Στο κείμενο να απαντήσετε και στις εξής ερωτήσεις.

α. Το επιλέξατε με κριτήριο το κύρος του, τα οικονομικές προοπτικές ή την κλίση σας ;

β. Επηρεαστήκατε από τους γονείς σας, το κοινωνικό περιβάλλον ή το σχολείο ;

γ. Είναι επάγγελμα που έχει σχέση με το φύλο σας ;»

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

ΠρόλογοςΜε ποιο επάγγελμα θα ήθελα ν’ασχοληθώ, όταν μεγαλώσω;

Κύριο μέρος

1η παράγραφος – Λόγοι

  • Είναι ένα επάγγελμα που έχει προοπτικές; Θα βρω εύκολα δουλειά στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα; Μπορώ να δουλέψω στο εξωτερικό;
  • Ο μισθός είναι ικανοποιητικός; Θα βγάζω πολλά χρήματα;
  • Απαιτεί σπουδές σε κάποια σχολή (ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ) ;
  • Χρειάζονται ιδιαίτερα σωματικά προσόντα (στρατιωτικές σχολές, γυμναστική ακαδημία);
  • Μου προσφέρει κύρος και κοινωνική καταξίωση;
  • Έχει σχέση με το φύλο μου;

2η παράγραφος – Λόγοι (συνέχεια)

  • Γιατί μου αρέσει αυτό το επάγγελμα; Τι μου προσφέρει (ηρεμία, έντονα συναισθήματα, προσφορά στο συνάνθρωπο) ;
  • Ασχολούμαι στον ελεύθερό μου χρόνο με κάτι αντίστοιχο;
  • Επηρεάστηκα από τους γονείς μου; Ασχολείται κάποιος με αυτό; Συμφωνούν με την απόφασή μου;
  • Επηρεάστηκα από τον κοινωνικό περίγυρο ή από το σχολείο (φιλόλογος-πρότυπο, ξάδερφος μηχανικός) ;
  • Υπήρξε κάποιο καθοριστικό περιστατικό, που επηρέασε την απόφασή μου (επιθυμία να γίνω κτηνίατρος ύστερα από τη σωτηρία ενός ζώου) ;

ΕπίλογοςΠροσπάθεια να πραγματοποιήσω τ’ όνειρό μου!

 

Αναδημοσίευση: Το άρθρο προσφέρεται  μόνο  για προσωπική χρήση

 

 

Η Μαρία Αθανασίου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λαμία. Πραγματοποίησε το όνειρό της σπουδάζοντας κλασική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σήμερα, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Γνωρίζει Αγγλικά και Ιταλικά. Πνεύμα ανήσυχο διαρκώς ψάχνεται και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην επιστήμη της. Επιθυμία της είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τα φιλολογικά μαθήματα, που μερικές φορές φαίνονται τόσο βαρετά, και ν’ αναδείξει τους μικρούς θησαυρούς της γλώσσας και της λογοτεχνίας μας.