«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Β’ Γυμνασίου: Ενότητα 3η» της Μαρίας Αθανασίου«Σχεδιαγράμματα Εκθέσεων για τη Β’ Γυμνασίου: Ενότητα 3η»

Της Μαρίας Αθανασίου

ΕΝΟΤΗΤΑ 3

ΘΕΜΑ : «Σε μία σελίδα του ημερολογίου σας γράψτε για τον πιο καλό σας φίλο ή φίλη (πότε και κάτω από ποιες συνθήκες άρχισε η φιλία σας, ποια τα χαρακτηριστικά του φίλου ή της φίλης – σωματικά, ψυχικά, πνευματικά – , ποιες δυσκολίες ή κρίσεις πέρασε η φιλία σας, ποιες σκέψεις κάνετε για το μέλλον της φιλίας σας κτλ.). Γράψτε το κείμενο σε 2 – 3 παραγράφους».

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

Πρόλογος – Ποιος είναι ο καλύτερός μου φίλος / η καλύτερή μου φίλη ;

Πώς τον / την λένε και πόσο χρονών είναι ;

Πότε και κάτω από ποιες συνθήκες άρχισε η φιλία μας ;

  • Αν έχω να διηγηθώ κάποιο περιστατικό σχετικά με το πώς ξεκίνησε η φιλία μας, το γράφω σε ξεχωριστή παράγραφο στο κύριο μέρος, δηλαδή κάνω 3 παραγράφους.

Κύριο μέρος

1η παράγραφος – Τα χαρακτηριστικά του φίλου / της φίλης μου

  • Εξωτερικά / σωματικά χαρακτηριστικά 

Ανάστημα (ψηλός, κοντός, μικροκαμωμένος, μεσαίου αναστήματος) , χαρακτηριστικά προσώπου (μαλλιά, μάτια) , στυλ ντυσίματος (σπορ, απλό, ακριβό, προσεγμένο), κάποιο άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (έντονα ζυγωματικά, γαλλική μύτη)

  • Εσωτερικά (ψυχικά, πνευματικά) χαρακτηριστικά

Συμπεριφορά, προτερήματα – ελαττώματα (ευγενικός, ανοιχτόκαρδος, καλοσυνάτος, με αίσθηση του χιούμορ, βρίσκει πάντα χρόνο για τους φίλους του και τους στηρίζει, άριστος μαθητής, οξύθυμος, εγωιστής, μαλώνει με το παραμικρό, νευριάζει εύκολα, δεν παραδέχεται τα λάθη του), αγαπημένες συνήθειες

2η παράγραφος – Ποιες δυσκολίες ή κρίσεις πέρασε η φιλία μας ;

Περιγραφή κάποιας παρεξήγησης ή ενός καβγά (Πότε έγινε; Για ποιο λόγο; Πώς αντιδράσαμε; Τι ένιωθε ο ένας για τον άλλο ; Πώς λύθηκε η παρεξήγηση και  ξαναγίναμε φίλοι; Τι εκτιμώ περισσότερο στον φίλο / στη φίλη μου και είμαστε ακόμα φίλοι 

Επίλογος – Ποιες σκέψεις κάνω για το μέλλον της φιλίας μας ;

Τι εύχομαι ;

  •  Όταν γράφουμε στο ημερολόγιο, ξεκινάμε με την φράση : Αγαπημένο μου ημερολόγιο ,
  • Το ύφος μας είναι οικείο και εξομολογητικό σα να μιλάμε σε φίλο μας.

 

Αναδημοσίευση: Το άρθρο προσφέρεται  μόνο  για προσωπική χρήση

 

 

Η Μαρία Αθανασίου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λαμία. Πραγματοποίησε το όνειρό της σπουδάζοντας κλασική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σήμερα, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Γνωρίζει Αγγλικά και Ιταλικά. Πνεύμα ανήσυχο διαρκώς ψάχνεται και παρακολουθεί τις εξελίξεις στην επιστήμη της. Επιθυμία της είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τα φιλολογικά μαθήματα, που μερικές φορές φαίνονται τόσο βαρετά, και ν’ αναδείξει τους μικρούς θησαυρούς της γλώσσας και της λογοτεχνίας μας.