«Άγχος στη δουλειά: 10 Συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση του!» της Μαρίας Αθανασιάδου«Άγχος στη δουλειά: 10 Συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση του!»

Γράφει η Ψυχολόγος Μαρία Αθανασιάδου

Και ποιος από εμάς δεν έχει βιώσει Άγχος στον χώρο εργασίας του; Είναι ένα συναίσθημα αναπόφευκτο, αλλά διαχειρίσιμο! Η ποιότητα, η ένταση και η συχνότητα εμφάνισης του Εργασιακού Άγχους διαφοροποιείται από άνθρωπο σε άνθρωπο, από εργασία σε εργασία και από ηλικία σε ηλικία. Στη συνέχεια, θα προσπαθήσω να αποδώσω κάποιες χρήσιμες συμβουλές για μία πιο αποτελεσματική διαχείριση του στρες στη δουλειά ανεξάρτητα από τον οποιονδήποτε παράγοντα. Είναι κάποιες χρήσιμες κατευθύνσεις, που με την κατάλληλη και συχνή εξάσκηση τους έχουν εγγυημένα πολύ καλά αποτελέσματα και λειτουργούν προστατευτικά για την ψυχική μας ισορροπία και υγεία!
10 Συμβουλές για Πρόληψη και Αντιμετώπιση του Εργασιακού Στρες:
  1. Αντιληφθείτε τι είναι αυτό, που πραγματικά σας κουράζει και σας αγχώνει και προσπαθήστε να το φέρετε στα δικά σας μέτρα και σταθμά! Εάν δεν μπορείτε να το πετύχετε στο 100%, βρείτε αντισταθμιστικούς παράγοντες, που σας προσφέρουν ικανοποίηση και σας απομακρύνουν από την σωματική και ψυχική σας κόπωση.
  2. Σκεφτείτε ότι η δουλειά είναι ένα και μόνο ένα κομμάτι της ζωής σας. Δεν είναι το παν!
  3. Την ώρα που αγχώνεστε έντονα στην δουλειά, σταματήστε για λίγα λεπτά, πάρτε βαθιές ανάσες και απομακρυνθείτε από τον στρεσογόνο παράγοντα, για να ηρεμήσετε.
  4. Λύση στα θέματα, που σας αγχώνουν, δεν μπορείτε να δώσετε, όσο σας κυριεύει ο πανικός και η ένταση. Εάν σας ενδιαφέρει να είστε αποτελεσματικοί ποιοτικά και όχι χρονικά, πάρτε χρόνο και με ψυχραιμία επικεντρωθείτε στην επίλυση και μόνο.
  5. Μοιραστείτε με εμπιστοσύνη το Άγχος σας με τους συναδέλφους και τα αγαπημένα σας πρόσωπα.
  6. Οργανώστε καλύτερα τον χρόνο σας και τις υποχρεώσεις σας! Η χαοτικές καταστάσεις και συνθήκες αποδιοργανώνουν και ευνοούν την απώλεια του ελέγχου.
  7. Μην έχετε υπερβολικές απαιτήσεις και προσδοκίες από τον εαυτό σας! Κανένας δεν είναι τέλειος, ούτε καν το αφεντικό μπορεί να είναι.
  8. Όταν αποχωρείτε από τον εργασιακό σας χώρο, μην «κουβαλάτε» την εργασιακή φόρτιση στην προσωπική σας ζωή! Βρείτε τρόπους εκτόνωσης, όπως είναι η γυμναστική, κάποιο χόμπυ, μία έξοδος με αγαπημένα άτομα, το διάβασμα ενός βιβλίου, κ.ο.κ.
  9. Μην καλλιεργείτε ανταγωνιστικότητα με τους συναδέλφους! Είναι προτιμότερο να αναπτύξετε συναδελφικές συμμαχίες, παρά να αισθάνεστε τον συνεργάτη σας, με τον οποίο μοιράζεστε το ίδιο γραφείο 8 και παραπάνω ώρες καθημερινά, απέναντι σας και εχθρό σας. Είναι σίγουρο, ότι θα περνάτε καλύτερα και πιο ευχάριστα ακόμα και μέσα στην πίεση της δουλειάς.
  10. Μην φοβηθείτε να θέσετε τα όρια σας απέναντι στον εργοδότη και στους συναδέλφους! Μην βάλετε μπροστά τον φόβο σας να χάσετε την δουλειά, ακόμα και στις δύσκολες σημερινές ημέρες της οικονομικής κρίσης. Είναι πιο σημαντική η ψυχική και σωματική σας υγεία και θα έπρεπε να είναι η Νούμερο Ένα προτεραιότητα….γιατί χωρίς αυτή δεν μπορείτε επουδενί να αγωνιστείτε για την επιβίωση σας!

 

_______________________________________________________ 

Δείτε επίσης: «Λόγια Ψυχής» της Μαρίας Αθανασιάδου.

 

Η Μαρία Αθανασιάδου

Γεννήθηκε το 1977 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Ψυχολογία στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και εξειδικεύτηκε στην Συστημική Ψυχοθεραπεία – Θεραπεία Οικογένειας και Ζεύγους. Εργάζεται από το 2002 ως Ψυχολόγος και Επιστημονικά Υπεύθυνη σε δύο Συμβουλευτικά – Θεραπευτικά Κέντρα Ψυχοκοινωνικής Επανένταξης και Υποστήριξης Ψυχικά Ασθενών. Από το 2009 διατηρεί το Ιδιωτικό της Γραφείο ως Θεραπεύτρια στην περιοχή της Καλλιθέας – Αττικής.

Επικοινωνία: m.athanasiadou.psy@gmail.com, Τηλ. 210-9570850, 6959473390