«Μαθήματα αρχαίας ελληνικής σκέψης», διοργάνωση σειράς διαλέξεων από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων ν. Λάρισας, και το βιβλιοπωλείο «Γνώση», με την συνδρομή του περιοδικού «Φιλοσοφείν»  «Μαθήματα αρχαίας ελληνικής σκέψης»

Το βιβλιοπωλείο «Γνώση» και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων ν. Λάρισας με την συνδρομή του περιοδικού «Φιλοσοφείν» διοργανώνουν σειρά διαλέξεων με τον τίτλο: «Μαθήματα αρχαίας ελληνικής σκέψης».

Οι διαλέξεις θα διεξάγονται δύο φορές τον μήνα στον χώρο του βιβλιοπωλείου, Ανθίμου Γαζή 21, ημέρα Πέμπτη, ώρες 7-9 μ.μ., και η διάρκειά τους είναι από 21/2/13 έως 13/6/13.

Το πρόγραμμα των διαλέξεων μέχρι τον Απρίλιο έχει ως εξής:

21 Φεβρουαρίου: Ηλίας Βαβούρας, «Περί τυραννίας, μια φιλοσοφική διερεύνηση με βάση τις κειμενικές πηγές». (Πλάτων – Γοργίας, Ξενοφών – Ιέρων ή Τυραννικός, Πλάτων – Νόμοι)».

14 Μαρτίου: Απόστολος Κουταλόπουλος, «Πολιτικές και κοινωνικές ιδέες στην αρχαία τραγωδία».

21 Μαρτίου: Δημήτρης Τζωρτζόπουλος, «Φιλοσοφία και πολιτική στον Πλάτωνα».

4 Απριλίου: Σωτηρία Τριαντάρη, «Η ρητορική του Αριστοτέλη ως μορφωτικό υλικό για την ανάπτυξη της διανοητικής και ηθικής προσωπικότητας των νέων»

18 Απριλίου: Θωμάς Μπεχλιβάνης, «Η έννοια του τραγικού στην δραματική ποίηση».

Η πρώτη διάλεξη θα γίνει στις 21 Φεβρουαρίου 2013, με εισηγητή τον διδάκτορα Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και συγγραφέα κ. Ηλία Βαβούρα, ο οποίος εκτός των άλλων είναι Διευθυντής-Επιστημονικός επιμελητής της σειράς «Σκέψη» των εκδόσεων Ζήτρος και Υπεύθυνος έκδοσης και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της εξαμηνιαίας (έντυπης και ηλεκτρονικής) Φιλοσοφικής Επιθεώρησης «Φιλοσοφείν».

Η τυραννία είναι γνωστή ως ακραία πολιτική συνθήκη πραγμάτωσης της απόλυτης κυριαρχίας του ενός εναντίον του πολιτικού σώματος. Τί είναι λοιπόν αυτό που λανθάνει υπό το φαινόμενο της τυραννικής εκδίπλωσης; Ποιοί είναι οι παράγοντες που καθιστούν την τυραννία εγγενές άχρονο ανθρώπινο χαρακτηριστικό; Πώς σχετίζεται ο τυραννικός τύπος ανθρώπου με την πολιτειακή μορφή της τυραννίας; Η ανάπτυξη του θέματος θα εκκινήσει από τις πηγές (Πλάτων, Γοργίας – Ξενοφών, Ιέρων ή Τυραννικός – Πλάτων, Νόμοι) και θα επεκταθεί στο σύνολο της αρχαίας ελληνικής σκέψης (π.χ. Πλάτων, Πολιτεία – Επτά Σοφοί) δεικνύοντας την υποδόρια ή την καταφανή ύπαρξη της τυραννικής προοπτικής ως αναπόδραστης ανθρώπινης πολιτικής και ηθικής έξης.

Ακολούθως ερευνώντας ορθολογικά το πριν διανοίγονται οι ατραποί σκέψης και κριτικής του μετά, καθώς η τυραννία της σύγχρονης τεχνολογίας με έμβλημά της την κατάκτηση της φύσης και ιδιαίτερα της ανθρώπινης φύσης κινδυνεύει να αποβεί ό,τι δεν απέβη οποιαδήποτε πολιτειακή τυραννίδα ως τώρα, μόνιμη και οικουμενική.

Πηγή: Σύνδεσμος Φιλολόγων ν. Λάρισας