Εκπαίδευση & Πολιτισμός

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΡΘΡΑ

«740 λέξεις για τις αλλαγές στη σχολική ιστορία» του Βασίλη Συμεωνίδη

Posted by on 20 Ιουλίου 2014, 19: 33 μμ in «Με λίγες λέξεις» του Βασίλη Συμεωνίδη, Άρθρα, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Διδακτική, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ιστορία, Λύκειο, Ροή νέων | 0 comments

«740 λέξεις για τις αλλαγές στη σχολική ιστορία» του Βασίλη Συμεωνίδη

«740 λέξεις για τις αλλαγές στη σχολική ιστορία» ή αφού η ιστορία μας ανήκει, για ποια ιστορία μιλάμε;   Γράφει o Βασίλης Συμεωνίδης Συχνά-πυκνά συζητιέται το μάθημα της ιστορίας στα σχολεία. Αφορμές μπορεί να είναι η βαρύτητά του στο σχολικό πρόγραμμα, το ζήτημα της ανάθεσης σε συναδέρφους ξενόγλωσσων ειδικοτήτων, τα σχολικά βιβλία. Όμως, το ουσιαστικό πρώτο ζητούμενο είναι για ποια ιστορία μιλάμε. Αρχικά, ας παρακολουθήσουμε το παράδειγμα της σχολικής ιστορίας στην Α΄ Λυκείου για να θυμηθούμε και τις αλλαγές του βιβλίου διαβάζοντας...

read more

«Ο διττός ρόλος του παιδαγωγού» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 14 Ιουλίου 2014, 12: 30 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Ροή νέων | 0 comments

«Ο διττός ρόλος του παιδαγωγού» του Άρη Ιωαννίδη

«Ο διττός ρόλος του παιδαγωγού»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Ανέκαθεν ο ρόλος του παιδαγωγού υπήρξε καθοριστικός στη διαμόρφωση και διάπλαση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του νέου. Στην αρχαία Ελλάδα δε, ο κηδεμόνας ανέθετε στον παιδαγωγό την ευθύνη αρχικά της ηθικής διαπαιδαγώγησης και κατόπιν της παιδαγωγικής κατάρτισης του εφήβου. Άραγε, συμβαίνει κάτι ανάλογο σήμερα; Τα δεδομένα που επικρατούν εδώ και δεκαετίες στο χώρο της εκπαίδευσης μάλλον δε δημιουργούν και τις πλέον κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να ισχύει αυτό που κάποτε...

read more

«789 λέξεις για ανύπαρκτους τύπους στην κλασσική γραμματεία» του Βασίλη Συμεωνίδη

Posted by on 13 Ιουλίου 2014, 20: 32 μμ in «Με λίγες λέξεις» του Βασίλη Συμεωνίδη, Άρθρα, Αρχαία Ελληνικά, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Προτάσεις, Ροή νέων | 0 comments

«789 λέξεις για ανύπαρκτους τύπους στην κλασσική γραμματεία» του Βασίλη Συμεωνίδη

«789 λέξεις για ανύπαρκτους τύπους στην κλασσική γραμματεία» ποιος είδε… στην Ελασσόνα λευκό πανί   Γράφει o Βασίλης Συμεωνίδης Φέτος, 2014, στα θέματα αρχαίων ελληνικών του πανελλαδικού διαγωνισμού για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζητήθηκε από τους υποψήφιους να γράψουν την αιτιατική ενικού αριθμού στο γ΄ πρόσωπο της λέξεις (αντωνυμίας) ὑμᾶς. Κανένα πρόβλημα… η απάντηση βρίσκεται σαφής στη σελίδα 136 της γραμματικής Οικονόμου (πρόκειται για το ἕ, με δασεία και οξεία). Βρίσκεται μέσα σε παρένθεση, επειδή πρόκειται για...

read more

«Σχολές με καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας» του Χρήστου Χαρακόπουλου

Posted by on 10 Ιουλίου 2014, 15: 53 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Χρήστου Χαρακόπουλου, Ειδήσεις, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Λύκειο, Πανελλαδικές Εξετάσεις, Πανελλαδικές Εξετάσεις: Μηχανογραφικό δελτίο, Ροή νέων | 0 comments

«Σχολές με καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας» του Χρήστου Χαρακόπουλου

«Σχολές με καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας»   Γράφει ο Χρήστος Χαρακόπουλος Οι υποψήφιοι είναι καλό να επιλέξουν σχολές με βάση τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους και όχι με βάση την πόλη ή τα μόρια που έχουν συγκεντρώσει. Είναι καλό να επιλέγουν πρώτα κλασικές σχολές (π.χ. Βιολογίας) και στη συνέχεια εξειδικευμένες σχολές (π.χ. Μοριακής Βιολογίας). Όλα τα Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. προσφέρουν σπουδές υψηλού επιπέδου, απλώς οι παρακάτω σχολές δίνουν στους υποψηφίους περισσότερες εναλλακτικές απασχόλησης. Φυσικά να θυμάστε, ότι πέρα από το...

read more

«Έκθεση σημαίνει “εκτίθεμαι”…» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 6 Ιουλίου 2014, 19: 22 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Έγγραφα Λυκείου, Έκθεση - Έκφραση, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Πανελλαδικές Εξετάσεις, Ροή νέων | 0 comments

«Έκθεση σημαίνει “εκτίθεμαι”…» του Άρη Ιωαννίδη

«Έκθεση σημαίνει “εκτίθεμαι”…»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Για μια ακόμη χρονιά η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων συνοδεύτηκε από διάφορα ανησυχητικά στατιστικά, με κύριο χαρακτηριστικό τις χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων σ’ ένα μάθημα με πολλές ιδιαιτερότητες. Μιλάμε, βέβαια, για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Έκθεσης, όπως συνηθίζουμε να το αποκαλούμε. Ένα μάθημα που φαινομενικά δείχνει απλό, αλλά η πραγματικότητα άλλα αποδεικνύει… Το μάθημα της Έκθεσης, λοιπόν, ανέκαθεν αποτελούσε αυτό που αποκαλούμε...

read more

«579 λέξεις για τις σκέψεις ενός φανταστικού* εξεταζόμενου» του Βασίλη Συμεωνίδη

Posted by on 2 Ιουλίου 2014, 20: 35 μμ in «Με λίγες λέξεις» του Βασίλη Συμεωνίδη, Άρθρα, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Πανελλαδικές Εξετάσεις, Προτάσεις, Ροή νέων | 0 comments

«579 λέξεις για τις σκέψεις ενός φανταστικού* εξεταζόμενου» του Βασίλη Συμεωνίδη

«579 λέξεις για τις σκέψεις ενός φανταστικού* εξεταζόμενου»   Γράφει o Βασίλης Συμεωνίδης Βγήκαν οι βαθμολογίες των μαθημάτων που εξετάζονται στην ιερή τελετή ενηλικίωσης των εφήβων. Και τώρα πρέπει να συζητηθούν και να δικαιολογηθούν τα αποτελέσματα. Στο θέμα που ακολουθεί με γεωμετρική δομή θέτω το ζήτημα ποιες (υποθετικές) σκέψεις μπορεί να κάνει ένας μαθητής. Βέβαια, στην συγκυρία αυτή τα ερωτήματα για τους βαθμούς είτε δεν υπάρχουν (αν είναι καλοί), είτε απαντιούνται επιφανειακά… Πάμε λοιπόν στην Τετάρτη. 28 Μαΐου 2014, πρωί και στην...

read more

«Αναγκαστική στροφή στην επαγγελματική εκπαίδευση» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 29 Ιουνίου 2014, 21: 17 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Ειδήσεις, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Ροή νέων | 0 comments

«Αναγκαστική στροφή στην επαγγελματική εκπαίδευση» του Άρη Ιωαννίδη

«Αναγκαστική στροφή στην επαγγελματική εκπαίδευση»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Τα μηνύματα από τα αποτελέσματα των εξετάσεων της Α’ Λυκείου, που εγκαινιάζει το «Νέο Λύκειο», δεν είναι καθόλου ευοίωνα κι αισιόδοξα. Οι επιδόσεις των μαθητών ξαφνικά «έπεσαν», ενώ πολλοί τους «κόπηκαν» λόγω της αδυναμίας τους να περάσουν τη βάση του 10 σε κάποια «βασικά», όπως τα όρισε το Υπουργείο, μαθήματα. Μάλιστα γίνεται λόγος ακόμη και για 40% αποτυχίας των μαθητών σε κάποιες περιοχές, σύμφωνα με έρευνα γνωστής εφημερίδας! Τι άλλαξε τόσο δραστικά ώστε...

read more

«609 λέξεις, συνεισφορά στην τράπεζα θεμάτων της β’ λυκείου» του Βασίλη Συμεωνίδη

Posted by on 29 Ιουνίου 2014, 13: 05 μμ in «Με λίγες λέξεις» του Βασίλη Συμεωνίδη, Άρθρα, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Ροή νέων | 0 comments

«609 λέξεις, συνεισφορά στην τράπεζα θεμάτων της β’ λυκείου» του Βασίλη Συμεωνίδη

«609 λέξεις, συνεισφορά στην τράπεζα θεμάτων της β΄ λυκείου» (οι 215 είναι αλλουνού)   Γράφει o Βασίλης Συμεωνίδης Καθώς, όπως φαίνεται και από το κείμενο που χρησιμοποιείται, η τράπεζα θεμάτων αποτελεί επιλογή που υιοθετεί και η διάδοχη εκπαιδευτική πολιτική, αποφάσισα να συνεισφέρω, σύμφωνα με όσα διδάσκονται στην έκθεση της β΄ λυκείου, και να καταθέσω το θέμα που ακολουθεί. Α. ΚΕΙΜΕΝΟ* «Λάθος» στον αλγόριθμο των διορθωτών «βούλιαξε» τους μαθητές της Α’ Λυκείου Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που ανέκυψε...

read more

«Τράπεζα θεμάτων, το νέο “φρούτο” στην εκπαίδευση» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 26 Ιουνίου 2014, 16: 13 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Ροή νέων | 0 comments

«Τράπεζα θεμάτων, το νέο “φρούτο” στην εκπαίδευση» του Άρη Ιωαννίδη

«Τράπεζα θεμάτων, το νέο “φρούτο” στην εκπαίδευση»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Πολλές και διαφορετικές απόψεις ακούστηκαν και συνεχίζονται να ακούγονται σχετικά με την Τράπεζα θεμάτων που πρόκειται ουσιαστικά να εγκαινιάσει το Νέο Λύκειο. Μήνες τώρα υπομονετικά περιμέναμε να κάνει την εμφάνισή της, απαντώντας σε πολλά και ποικίλα ερωτήματα που αιωρούνταν. Περιμέναμε και περιμέναμε… Ώσπου, να παραμονές εξετάσεων – μόλις μια εβδομάδα πριν – έκανε μεγαλοπρεπώς την παρουσία της, αυξάνοντας κατά πολύ την αβεβαιότητα και τις απορίες των παιδιών...

read more