Select Page

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΡΘΡΑ

«Κλασική παιδεία, bollywood  και idiot savants» του Θανάση Πάνου

«Κλασική παιδεία, bollywood και idiot savants» του Θανάση Πάνου

Είναι εκπληκτικό  το πόσοι διανοούμενοι, λογοτέχνες και καλλιτέχνες δημιούργησαν έργα με οπτικές που αποδεικνύουν την αξία της σφαιρικής παιδείας. Σε αντίθεση με την εποχή μας-της μονομερούς προσήλωσης στην εξειδίκευση-μας υπενθυμίζουν σταθερά, όπως και οι αρχαίοι...

Διαβάστε Περισσότερα
«Η αναγκαιότητα των αρχαίων ελληνικών στο σχολείο» της Γιώτας Ιωακειμίδου

«Η αναγκαιότητα των αρχαίων ελληνικών στο σχολείο» της Γιώτας Ιωακειμίδου

«Όστις χωρίς την γνώσιν της αρχαίας επιχειρεί να ερμηνεύσει την νέαν, ή απατάται ή απατά» Τα νέα ελληνικά είναι συνέχεια της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και η γνώση της αρχαίας ελληνικής βοηθά στην κατανόηση και της νέας ελληνικής. Υπηρετώντας τριάντα χρόνια τη μέση...

Διαβάστε Περισσότερα
«Πρώτη μέρα στο σχολείο…» του ψυχολόγου Πάτροκλου Παπαδάκη

«Πρώτη μέρα στο σχολείο…» του ψυχολόγου Πάτροκλου Παπαδάκη

Η πρώτη μέρα του παιδιού στο σχολείο αποτελεί μια φυσιολογική εμπειρία που όλοι οι γονείς θα βιώσετε. Τα συναισθήματα που θα νιώσετε θα είναι ανάμεικτα: χαρά, περηφάνια, ενθουσιασμό, συγκίνηση μαζί με φόβο, άγχος και ανασφάλεια. Θυμηθείτε όμως πως η πρώτη μέρα στο...

Διαβάστε Περισσότερα
«Η Διδακτική προσέγγιση του Αγνώστου στα Αρχαία Ελληνικά» του Γιώργου Μέρκατα

«Η Διδακτική προσέγγιση του Αγνώστου στα Αρχαία Ελληνικά» του Γιώργου Μέρκατα

Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε ότι ο εκπαιδευτικός που καλείται να διδάξει το μάθημα της Θεματογραφίας στο Λύκειο πρέπει να χαρακτηρίζεται από κάποια βασικά στοιχεία όπως η ειδημοσύνη, δηλαδή η επαρκής γνώση του αντικειμένου, η διδακτική και παιδαγωγική δεξιότητα και...

Διαβάστε Περισσότερα
«Το σχολείο του μέλλοντος και ο ρόλος του εκπαιδευτικού» της Έρης Ναθαναήλ

«Το σχολείο του μέλλοντος και ο ρόλος του εκπαιδευτικού» της Έρης Ναθαναήλ

«Δεν ξέρω κάτι άλλο, για το οποίο κάθε άνθρωπος θα έπρεπε να νοιάζεται τόσο πολύ όσο για το πώς θα γίνουν τα παιδιά του άνθρωποι καλύτεροι από αυτόν και τους ομοίους του» έλεγε ο Πλάτωνας συμφωνώντας ουσιαστικά με τον Αριστοτέλη που υποστήριζε ότι οι τύχες των κρατών...

Διαβάστε Περισσότερα
«Τα παράνομα ιδιαίτερα και ο αθέμιτος ανταγωνισμός» του Άρη Ιωαννίδη

«Τα παράνομα ιδιαίτερα και ο αθέμιτος ανταγωνισμός» του Άρη Ιωαννίδη

Ζούμε σε μια κοινωνία που ο νόμιμος είναι ο πλέον καταζητούμενος. Αν κάνεις το λάθος και νομιμοποιηθείς την «πάτησες». Όλοι θα σε κυνηγάνε: ΣΔΟΕ, ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΕΟΠΠΕΠ… Από την άλλη αν κινηθείς υπογείως, όλα καλά. Δεν τρέχει τίποτα. Τι επιλογές έχεις λοιπόν; Ή ακόμη...

Διαβάστε Περισσότερα
«Διαπολιτισμική  εκπαίδευση και πολυπολιτισμικές κοινωνίες» του Άρη Ιωαννίδη

«Διαπολιτισμική εκπαίδευση και πολυπολιτισμικές κοινωνίες» του Άρη Ιωαννίδη

Είναι κάτι περισσότερο από οφθαλμοφανές ότι τα σχολεία μας αποτελούν πλέον μια μικρογραφία της πολυπολιτισμικής κοινωνίας μας. Ένα μωσαϊκό διαφορετικών εθνοτήτων, φυλών, χρωμάτων. Μια συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών. Μαθητές και μαθήτριες με διαφορετική θρησκεία,...

Διαβάστε Περισσότερα
«Έκθεση και Πανελλήνιες: μια σχέση μίσους…» του Άρη Ιωαννίδη

«Έκθεση και Πανελλήνιες: μια σχέση μίσους…» του Άρη Ιωαννίδη

Για μία ακόμη φορά στο ίδιο έργο θεατές. Η ανακοίνωση της βαθμολογίας των Πανελλαδικών εξετάσεων έφερε στο φως το ίδιο πρόβλημα. Τι γίνεται τέλος πάντων με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, κοινώς της Έκθεσης;  Έως πότε όλοι μας καθηγητές, μαθητές, γονείς θα κάνουμε...

Διαβάστε Περισσότερα
«Μιλήστε φιλοσοφικά στα παιδιά σας» του Θανάση Πάνου

«Μιλήστε φιλοσοφικά στα παιδιά σας» του Θανάση Πάνου

Ακούγεται περίεργο παιδιά 4-6 χρόνων να αναπτύσσουν φιλοσοφικές συζητήσεις; Κι όμως συμβαίνει σε νηπιαγωγείο των γαλλικών προαστίων και μάλιστα αποτελεί παράδειγμα μιας νέας τάσης που διαμορφώνεται στα σχολεία που τολμούν ριζικές μεταρρυθμίσεις. Στα υποβαθμισμένα...

Διαβάστε Περισσότερα
«Οι διαφορετικοί τρόποι πρόσληψης της γνώσης και η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης» της Σίας Ανδρεοπούλου

«Οι διαφορετικοί τρόποι πρόσληψης της γνώσης και η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης» της Σίας Ανδρεοπούλου

Η νοημοσύνη κάθε ανθρώπου είναι τόσο μοναδική, όσο και ένα δακτυλικό αποτύπωμα, γεγονός που το αποδεικνύει η καθημερινή συναναστροφή μας  με άλλους ανθρώπους . Ο καθένας έχει τον προσωπικό του, μοναδικό τρόπο να μαθαίνει και να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα....

Διαβάστε Περισσότερα
Page 1 of 2112...Last »
ΥΠΠΕΘ: Οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων

ΥΠΠΕΘ: Οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων

Οδηγίες για τα φιλολογικά μαθήματα απέστειλε η Γενική Διεύθυνση Σπουδών μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Οδηγίες φιλολογικών μαθημάτων Γυμνασίου Οδηγίες φιλολογικών μαθημάτων Λυκείου Οδηγίες για την Ιστορία Γυμνασίου Οδηγίες για την...

Διαβάστε Περισσότερα
ΥΠΠΕΘ: Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο – Nέο Προεδρικό Διάταγμα για το πλαίσιο λειτουργίας των γυμνασίων

ΥΠΠΕΘ: Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο – Nέο Προεδρικό Διάταγμα για το πλαίσιο λειτουργίας των γυμνασίων

ο ΥΠ.Π.Ε.Θ. προχωρά σε νέο Προεδρικό Διάταγμα για το πλαίσιο λειτουργίας των γυμνασίων. Οι αλλαγές συνοψίζονται στα εξής σημεία: Α. Τα μαθήματα στο γυμνάσιο επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου. Αυτό διευκολύνεται από τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής...

Διαβάστε Περισσότερα
Εθνική Βιβλιοθήκη – Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2016

Εθνική Βιβλιοθήκη – Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2016

Αφιερωμένη στην έννοια της εξερεύνησης είναι η Καλοκαιρινή Εκστρατεία  για την προώθηση της Ανάγνωσης και της Δημιουργικότητας 2016, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος. Η ΕΒΕ αναπτύσσει το Δίκτυο Ελληνικών Βιβλιοθηκών και αυτό το καλοκαίρι συντονίζει 3.200 δράσεις σε...

Διαβάστε Περισσότερα
Αιτήσεις αναπληρωτών – Πώς κατατάσσονται οι υποψήφιοι

Αιτήσεις αναπληρωτών – Πώς κατατάσσονται οι υποψήφιοι

Αιτήσεις αναπληρωτών – Πώς κατατάσσονται οι υποψήφιοι 1. Οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κατατάσσονται κατά σειρά που εξαρτάται από το σύνολο των μορίων τους, σύμφωνα με τα ακόλουθα: α. ένα μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου...

Διαβάστε Περισσότερα
«Η Νέα Ελληνική και η Καθαρεύουσα στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος» της Γιώτας Ιωακειμίδου

«Η Νέα Ελληνική και η Καθαρεύουσα στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος» της Γιώτας Ιωακειμίδου

«Η επικράτηση της Νέας Ελληνικής στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος στον προφορικό λόγο και της καθαρεύουσας στον γραπτό» Μετά την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους προέκυψε η ανάγκη να υπάρξει και ένα ενιαίο γλωσσικό όργανο για την καλή λειτουργία του. Μέχρι την Επανάσταση...

Διαβάστε Περισσότερα

TRENDING

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Εγγραφή μέσω E-mail Εγγραφή μέσω E-mail Newsletter Οι καλύτερες ιστορίες και δημοσιεύσεις στη ροή του schooltime.gr κάθε μέρα στο e-mail σας ............................... Ροή ειδήσεωνΡοή ειδήσεων Οι ειδήσεις σε blog view

ΕΠΙΛΟΓΕΣ