Εκπαίδευση & Πολιτισμός

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΑΡΘΡΑ

«Οι δυσκολίες του αδίδακτου κειμένου» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 20 Αυγούστου 2014, 16: 05 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Αρχαία Ελληνικά, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Διδακτική, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Λύκειο, Προτάσεις, Ροή νέων | 0 comments

«Οι δυσκολίες του αδίδακτου κειμένου» του Άρη Ιωαννίδη

«Οι δυσκολίες του αδίδακτου κειμένου»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Για τους περισσότερους μαθητές τα αδίδακτο –κατά κόσμον άγνωστο – κείμενο (θεματογραφία), αποτελεί ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο. Ο λόγος είναι ότι απαιτεί μια καθαρά διαφορετική προσέγγιση και βέβαια γνώσεις από την Α’  κιόλας τάξη του Γυμνασίου. Η έλλειψη βασικών γνώσεων γραμματικής, συντακτικού, λεξιλογίου αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα. Δεν αντιμετωπίζεται, λοιπόν,  από τους περισσότερους μαθητές, όπως θα έπρεπε. Απαραίτητη προϋπόθεση, λοιπόν,  για την επιτυχή προσέγγισή του...

read more

«Η πορεία προς τις Πανελλήνιες μέσα από τα μάτια ενός υποψηφίου» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 18 Αυγούστου 2014, 20: 50 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Λύκειο, Πανελλαδικές Εξετάσεις, Ροή νέων | 3 comments

«Η πορεία προς τις Πανελλήνιες μέσα από τα μάτια ενός υποψηφίου» του Άρη Ιωαννίδη

«Η πορεία προς τις Πανελλήνιες μέσα από τα μάτια ενός υποψηφίου»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Καθημερινά, ερχόμενοι σ’ επαφή με νέους – νέες που πρόκειται να υποστούν τη δοκιμασία των Πανελληνίων Εξετάσεων, διακρίνουμε στο βλέμμα τους την ίδια αγωνία, τα ίδια ερωτήματα, την ίδια απορία, τον ίδιο φόβο… Έχουμε αναρωτηθεί, όμως, πως αντιμετωπίζουν αυτή την πρόσκληση που ανοίγεται μπροστά τους και τι πραγματικά κρύβει αυτό το διαπεραστικό βλέμμα τους, που μας αγγίζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο; Ας επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε την...

read more

«Σχολείο VS Φροντιστήριο» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 14 Αυγούστου 2014, 11: 59 πμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Ροή νέων | 0 comments

«Σχολείο VS Φροντιστήριο» του Άρη Ιωαννίδη

«Σχολείο VS Φροντιστήριο»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Κανείς πιστεύω  δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι το φροντιστήριο – ως θεσμός πλέον – δεσπόζει τις τελευταίες δεκαετίες στα εκπαιδευτικά δρώμενα της χώρας μας. Μόνο της χώρας μας; Θα έλεγα όχι. Πρόκειται για παγκόσμιο φαινόμενο που κυριαρχεί σε όλα τα μήκη και πλάτη της υφηλίου, με διαφορετικούς βέβαια προσανατολισμούς και στοχεύσεις. Αλλά, βέβαια, δεν παύει παντού να αποτελεί μια επιπλέον βοήθεια, που παρέχεται σε παιδιά κι ενήλικες, προκειμένου να υλοποιήσουν κάποιο στόχο...

read more

«Η Λογοτεχνία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 13 Αυγούστου 2014, 20: 40 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Έγγραφα Λυκείου, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Διδακτική, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Λύκειο, Πανελλαδικές Εξετάσεις, Ροή νέων | 0 comments

«Η Λογοτεχνία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα» του Άρη Ιωαννίδη

«Η Λογοτεχνία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Εδώ και 15 περίπου χρόνια το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας έκανε θριαμβευτικά την είσοδό του, διαβαίνοντας τις πύλες των Πανελλαδικών εξετάσεων, δημιουργώντας πλήθος προσδοκιών, αλλά και προβλημάτων… Τα προβλήματα αυτά αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο βέβαια και τους εκπαιδευτικούς και δη τους βαθμολογητές. Οι πρώτοι στο άκουσμα του μαθήματος δείχνουν κάποια ευφορία, μη γνωρίζοντας τις απαιτήσεις του, συνδυάζοντάς το με τις «χαμηλές» απαιτήσεις του Γυμνασίου...

read more

«349 λέξεις για είκοσι εφτά μισούς μαθητές!» του Βασίλη Συμεωνίδη

Posted by on 11 Αυγούστου 2014, 11: 20 πμ in «Με λίγες λέξεις» του Βασίλη Συμεωνίδη, Άρθρα, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ροή νέων | 0 comments

«349 λέξεις για είκοσι εφτά μισούς μαθητές!» του Βασίλη Συμεωνίδη

«349 λέξεις για είκοσι εφτά μισούς μαθητές!» Γράφει o Βασίλης Συμεωνίδης Εδώ και λίγα χρόνια κάνω συλλογή εγγράφων του υπουργείου παιδείας με την κρυφή ελπίδα κάποτε να τις αξιοποιήσω όπως ο δάσκαλος Μαρτσέλο Ντ’ Όρτα αξιοποίησε τα γραπτά των μικρών μαθητών του1. Σίγουρα, αν η μύχια ελπίδα μου πραγματοποιηθεί, ο τίτλος του κειμένου αυτού θα είναι πιθανόν και ο τίτλος μίας επιμελημένης συλλογής. Να εξηγήσω, όμως, πώς προέκυψε. Πριν από χρόνια, σε κάποιο έγγραφο του Υπδβμκθ αναφέρεται ότι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση «ο αριθμός μαθητών ανά...

read more

«Το Σύγχρονο Σχολείο» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 9 Αυγούστου 2014, 11: 34 πμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Ροή νέων | 0 comments

«Το Σύγχρονο Σχολείο» του Άρη Ιωαννίδη

«Το Σύγχρονο Σχολείο»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης «Η εκπαίδευση σημαίνει σήμερα δαμάζω, εκπαιδεύω, εξημερώνω. Έχει μια και μόνο πολύ συγκεκριμένη ιδέα και θέληση, να κάνει τα παιδιά να συνηθίσουν στην υπακοή, να πιστεύουν και να σκέφτονται ακολουθώντας τα κοινωνικά δόγματα που επικρατούν. Δεν ενδιαφέρεται να υποστηρίξει την αυθόρμητη ανάπτυξη των ικανοτήτων του παιδιού, δεν το αφήνει ελεύθερο να αναπτύξει τις φυσικές του ανάγκες, τις πνευματικές και ηθικές. Πρόκειται μόνο να τους επιβάλει μια διαφορετική σκέψη έτσι ώστε να διατηρηθεί για...

read more

«Το κοινωνικό σχολείο προ των πυλών» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 6 Αυγούστου 2014, 20: 22 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Έγγραφα Γυμνασίου, Έγγραφα Λυκείου, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ροή νέων | 0 comments

«Το κοινωνικό σχολείο προ των πυλών» του Άρη Ιωαννίδη

«Το κοινωνικό σχολείο προ των πυλών»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Ξεκινώ το κείμενο με μία απλή, απλοϊκή θα έλεγα και συνάμα εύλογη απορία: το σχολείο ως θεσμός ανέκαθεν δεν εξυπηρετούσε τις ευρύτερες ανάγκες της κοινωνίας, βοηθώντας παράλληλα το παιδί στα πρώτα βήματα κοινωνικοποίησής του; Τι το αυτονόητο, απ’ το να είναι το σχολείο κοινωνικό; Γιατί, λοιπόν, το τελευταίο διάστημα γίνεται τόσο πολύς λόγος για κάτι που πρέπει εκ των πραγμάτων να θεωρείται δεδομένο; Το σχολείο, λοιπόν, κι επίσημα «βαπτίστηκε» κοινωνικό… Μακάρι, όντως οι...

read more

«288 λέξεις για τη δημόσια εκπαίδευση ωσάν προϋπόθεση της ιδιωτικής» του Βασίλη Συμεωνίδη

Posted by on 4 Αυγούστου 2014, 18: 54 μμ in «Με λίγες λέξεις» του Βασίλη Συμεωνίδη, Άρθρα, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Ροή νέων | 0 comments

«288 λέξεις για τη δημόσια εκπαίδευση ωσάν προϋπόθεση της ιδιωτικής» του Βασίλη Συμεωνίδη

«288 λέξεις για τη δημόσια εκπαίδευση ωσάν προϋπόθεση της ιδιωτικής»   Γράφει o Βασίλης Συμεωνίδης Τα φροντιστήρια είναι αναγκαία, επειδή δεν δουλεύουν καλά τα σχολεία. Αυτή είναι η κυρίαρχη εξήγηση, όμως ας δούμε μήπως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Μήπως, δηλαδή, τα φροντιστήρια υπάρχουν, επειδή ακριβώς τα σχολεία δουλεύουν πολύ καλά. Το φαινομενικό παράδοξο οφείλεται στη σημασία και στο περιεχόμενο του ρήματος «δουλεύω» και της αντίληψης που έχουμε για τη μάθηση. Έτσι λοιπόν το σχολείο δουλεύει για να προσφέρει μάθηση. Αν κάνουμε το...

read more

«Νέο Λύκειο ή Νέες Δέσμες;» του Άρη Ιωαννίδη

Posted by on 30 Ιουλίου 2014, 18: 00 μμ in Άρθρα, Άρθρα του Άρη Ιωαννίδη, Έγγραφα για τον Εκπαιδευτικό, Εκπαίδευση, Εκπαίδευση: Άρθρα, Εκπαίδευση: Ειδήσεις, Ελλάδα, Κοινωνία, Πανελλαδικές Εξετάσεις, Ροή νέων | 0 comments

«Νέο Λύκειο ή Νέες Δέσμες;» του Άρη Ιωαννίδη

«Νέο Λύκειο ή Νέες Δέσμες;»   Γράφει ο Άρης Ιωαννίδης Πολύς λόγος γίνεται τους τελευταίους μήνες σχετικά με το Νέο Λύκειο και τις αλλαγές που πρόκειται να φέρει στο χώρο της εκπαίδευσης. Ήδη τα πρώτα δείγματα αυτών των αλλαγών φάνηκαν με τον – απροσδόκητα – μεγάλο αριθμό μετεξεταστέων της Α΄ λυκείου. Κι έπεται συνέχεια… Η αλήθεια είναι ότι μάλλον πρέπει να αναζητήσουμε τις ρίζες του «νέου» συστήματος στο σχετικά κοντινό παρελθόν της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας και μάλιστα κάπου στη δεκαετία του ’80. Μάλλον δεν πρόκειται για...

read more